Gå til innhold

Nabo'n er uføretrygdet!


Gjest jeg jobber

Anbefalte innlegg

Nord og ned

Kanskje han fungerer så bra fordi han er trygdet?

Ikke sikkert han hadde klart et vanlig liv, med jobb og styr i tilegg til det han holder på med.

Hva er poenget med å rote nesa borti andres liv hele tiden,kan ikke folk få være i fred?

Den eksplosjonsartende utviklingen innenfor bruk/misbruk av uføretrygd er et samfunnsproblem langt utenfor den private sfære.

Sammen med eldrebølgen vil det kunne føre til full kollaps av hele velferdstaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 181
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Angustia

    12

  • Bookworm

    11

  • megler Smekk

    8

  • Persille1365381127

    6

megler Smekk

Ja når selv psykiateren her inne henger seg på så tror jeg du har et poeng der.

Om man ikke havner i jorda fordi man er syk, så kan man alltids få lov å skamme seg til døde.

''Ja når selv psykiateren her inne henger seg på så tror jeg du har et poeng der. ''

Og han vet vel hva han snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Å få uføretrygd er mulig for alle som har besluttsomhet og utholdenhet.

Så man trenger bare å være besluttsom..ikke syk?

Det har jeg vanskelig for å tro. Og hvem vil utgi seg for å være syk hvis de ikke er det?

Ingen vil være syk,syns det er rart at du mener det. Du jobber jo i psykiatrien,har du ikke tiltro til folk?

Er folk svindlere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja når selv psykiateren her inne henger seg på så tror jeg du har et poeng der. ''

Og han vet vel hva han snakker om?

I så fall burde han ta kampen ut der det jobbes med sånt. Ikke spre holdninger i det offentlige rom som gir "vanlige folk" rett til mobbing der de bare kan henvise sin rett til en "som vet hva han snakker om".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

''Kanskje han fungerer så bra fordi han er trygdet?

Ikke sikkert han hadde klart et vanlig liv, med jobb og styr i tilegg til det han holder på med.''

Da får man prioritere jobb fremfor hobby-prosjekter.

Jobb,og ligge i sengen resten av tiden med smerter og Helvete. Hvilke liv er det?

Og om han holder litt på med hage og holder seg i form,tilsier det at han kan jobbe fullt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

Jeg vet om flere slike du snakker om, som har uføretrygd, og gjør masse ting på "fritiden"...

Syns de burde begynne på attføring i stedet jeg, hvis de får lov til det av legen og NAV, da... er jo ikke sikkert det, vettu.

Å bare kaste seg ut i arbeidslivet ville jeg _ikke_ gjort. Ville gjort det gradvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gåten

Den eksplosjonsartende utviklingen innenfor bruk/misbruk av uføretrygd er et samfunnsproblem langt utenfor den private sfære.

Sammen med eldrebølgen vil det kunne føre til full kollaps av hele velferdstaten.

Trodde man måtte være syk for å få uføretrygd,forstår ikke hvordan det går ellers. Forstår det bare ikke. Svindlere? En kan vel ikke fake alvorlige sykdommer,for det må være alvorlig hvis en skal få trygd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Jeg vet om flere slike du snakker om, som har uføretrygd, og gjør masse ting på "fritiden"...

Syns de burde begynne på attføring i stedet jeg, hvis de får lov til det av legen og NAV, da... er jo ikke sikkert det, vettu.

Å bare kaste seg ut i arbeidslivet ville jeg _ikke_ gjort. Ville gjort det gradvis.

''Jeg vet om flere slike du snakker om, som har uføretrygd, og gjør masse ting på "fritiden"...''

Hva skal de gjøre da,legge seg ned å dø?

Kan hende de nyter de gode dagene,ikke sikkert det er så mange av dem. De er tross alt syke. Og hvis friske folk for trygd,er det jo noe galt med systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SMIRnøff

''Jeg vet om flere slike du snakker om, som har uføretrygd, og gjør masse ting på "fritiden"...''

Hva skal de gjøre da,legge seg ned å dø?

Kan hende de nyter de gode dagene,ikke sikkert det er så mange av dem. De er tross alt syke. Og hvis friske folk for trygd,er det jo noe galt med systemet.

Det er da ikke så enkelt som at man enten er syk eller frisk.

Jeg mener, fast og bestemt, at hvis man har energi og helse til det som er beskrevet i trådstarters innlegg, så burde man søke attføring i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man måtte være syk for å få uføretrygd,forstår ikke hvordan det går ellers. Forstår det bare ikke. Svindlere? En kan vel ikke fake alvorlige sykdommer,for det må være alvorlig hvis en skal få trygd?

En kan fake sykdom og mase seg til uføretrygd, ja. Hvis man vil det nok er det fullt mulig. Jeg tror ikke det er bare meg her inne som kjenner en eller flere som har bestemt seg for å bruke noen år på å krangle seg til trygd, og som har greid det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Trodde man måtte være syk for å få uføretrygd,forstår ikke hvordan det går ellers. Forstår det bare ikke. Svindlere? En kan vel ikke fake alvorlige sykdommer,for det må være alvorlig hvis en skal få trygd?

''En kan vel ikke fake alvorlige sykdommer,for det må være alvorlig hvis en skal få trygd?''

Det kan man tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

Det er da ikke så enkelt som at man enten er syk eller frisk.

Jeg mener, fast og bestemt, at hvis man har energi og helse til det som er beskrevet i trådstarters innlegg, så burde man søke attføring i stedet.

Ok,trodde det var slik når det gjalt trygd. Syk eller frisk,vet om folk jeg og som klarer masse selv om de har trygd. Men trodde de klarte det på grunnlag av trygden. Men vet da faen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

En kan fake sykdom og mase seg til uføretrygd, ja. Hvis man vil det nok er det fullt mulig. Jeg tror ikke det er bare meg her inne som kjenner en eller flere som har bestemt seg for å bruke noen år på å krangle seg til trygd, og som har greid det.

Det i seg selv er faen meg sykt. Fake sykdom,da fortjener de sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

megler Smekk

Jobb,og ligge i sengen resten av tiden med smerter og Helvete. Hvilke liv er det?

Og om han holder litt på med hage og holder seg i form,tilsier det at han kan jobbe fullt?

''Jobb,og ligge i sengen resten av tiden med smerter og Helvete. Hvilke liv er det?''

Kan man drive på slik som trådstarter beskriver er man også i stand til å jobbe, i hvertfall deltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

''En kan vel ikke fake alvorlige sykdommer,for det må være alvorlig hvis en skal få trygd?''

Det kan man tydeligvis.

Søren det provoserer meg! Det er et hån mot de som er syke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man trenger bare å være besluttsom..ikke syk?

Det har jeg vanskelig for å tro. Og hvem vil utgi seg for å være syk hvis de ikke er det?

Ingen vil være syk,syns det er rart at du mener det. Du jobber jo i psykiatrien,har du ikke tiltro til folk?

Er folk svindlere?

Noen folk er svindlere, ja. Ikke alle, og ikke alle uføretrygdede selvsagt, men NOEN. Hvem ellers er svindlere om ikke folk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Søren det provoserer meg! Det er et hån mot de som er syke det.

Det er det, og det bør man få gjort noe med slik at ikke nødvendige kutt rammer de som virkelig er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Jeg vet ikke hvor stas du hadde synes det var å leve av mellom 10 og 15000 i mnd. Det kan være ganske trangt i perioder særlig når man har unger som trenger både klær og sportsutstyr og man har igjen rundt 4000 kr når regningene er betalt.

Ungene mine har stort sett baksiden av hvordan man har det når man er trygdet og jeg lover at de har tatt skikkelig utdannelse og har planlagt å jobbe hele livet.

Husk at noe av grunnen til at du, og andre som faktisk fortjener trygd, får mindre i trygd enn dere kunne fått, fordi en del mennesker jukser til seg penger.

Det burde være i alles interesse at vi avslører trygdesnyltere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gåten

''Jobb,og ligge i sengen resten av tiden med smerter og Helvete. Hvilke liv er det?''

Kan man drive på slik som trådstarter beskriver er man også i stand til å jobbe, i hvertfall deltid.

Ok,leste det sikkert ikke godt nok. Bare syns det er mye misstenkeliggjøring vedrørende syke folk,det liker jeg ikke. Det er ikke gøy å være syk,og ikke klare det man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Så man trenger bare å være besluttsom..ikke syk?

Det har jeg vanskelig for å tro. Og hvem vil utgi seg for å være syk hvis de ikke er det?

Ingen vil være syk,syns det er rart at du mener det. Du jobber jo i psykiatrien,har du ikke tiltro til folk?

Er folk svindlere?

''Ingen vil være syk''

Nei, men enkelte _later_ som man er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...