Gå til innhold

Innvandringsdebatten


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest togli

Talen står fjellstøtt for seg selv, og trenger ikke hverken ytterligere utdypning eller debatt.

Ellers: Saklig debatt på DOL? håper du er sarkastisk. Denne tråden er hitlet, freppet, homet og jødet i fillebiter raskere enn du klarer si ShitDiddeleyDo.

Kommer litt an på om du roer ned, for du var en av de jeg tenkte på når jeg nevnte at jeg ønska en konstruktiv debatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • Dorthe

    10

  • tusseline

    7

  • megler Smekk

    6

Mest aktive i denne tråden

Gjest togli

'' 1. Ubetinget kjærlighet til Norge og vår kristne kulturarv''

Dette er altså punkt 1, foran det viktige punkt 2 (demokratiet). Og er ikke punkt 1 også en motsigelse? Hvordan kan han snakke om demokrati når dette er punkt 1?

Heller ikke etniske nordmenn tilfredsstiller dette kravet.

Det er en veldig viktig debatt, helt enig med deg, men den ødelegges av rasende høyreekstreme som Tybring-Gjedde.

(Og nå våkner snart Sør og Morsk, og dett vart dett).

Har absolutt ikke sansen for Tybring Gjedde jeg heller, men ser vi bort fra hvem som snakker, så har vi endel punkter som er bra å debattere (det første punktet blir for dumt, ja ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, selvsagt trengs Sør og Morsk. For i din syke verden er det selvsagt "saklig" å stemple mellom 20 og 25% av befolkningen i Norge som _høyreekstremister_.

Noldus.

Hadde satt pris på om du forholdt deg saklig og ikke gikk til personangrep, for da får vi ingen god debatt... takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Har absolutt ikke sansen for Tybring Gjedde jeg heller, men ser vi bort fra hvem som snakker, så har vi endel punkter som er bra å debattere (det første punktet blir for dumt, ja ;))

Helt klart en viktig debatt, ja, og det er helt klart at mye må gjøres, men det er dessverre like klart at det er meningløst å ta den debatten her inne uten at tråden blir 1000 innlegg lang og preget av to personer som repeterer seg på tidende året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Kommer litt an på om du roer ned, for du var en av de jeg tenkte på når jeg nevnte at jeg ønska en konstruktiv debatt ;)

Slik at tråden kan hitles i fred og ro?

Ja, hvis _det_ er malen for en saklig debatt er det lite mer å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Helt klart en viktig debatt, ja, og det er helt klart at mye må gjøres, men det er dessverre like klart at det er meningløst å ta den debatten her inne uten at tråden blir 1000 innlegg lang og preget av to personer som repeterer seg på tidende året.

Jeje, jeg var så naiv at jeg _trodde_ det kunne være en bitteliten mulighet for at det gikk an å debattere uten at andre mulige debattanter ble skremt bort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har absolutt ikke sansen for Tybring Gjedde jeg heller, men ser vi bort fra hvem som snakker, så har vi endel punkter som er bra å debattere (det første punktet blir for dumt, ja ;))

Hvis noen hadde holdt en tale med "ubetinge kjærlighet til Iran, og vår muslimske kulturarv", hadde du da giddet å lese videre?

;-)

Når man kommer med utsagn som er så virkelighetsforstyrrede, så er det neppe stor sjanse for at det kommer noe intelligent etterpå. Da er det bedre å lete etter gullkorn hos folk som i utgangspunktet har bedre holdninger og kunnskap.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Slik at tråden kan hitles i fred og ro?

Ja, hvis _det_ er malen for en saklig debatt er det lite mer å tilføye.

Jeg sa "en av...",

Saklige debatter er alltid mest fruktbare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hadde satt pris på om du forholdt deg saklig og ikke gikk til personangrep, for da får vi ingen god debatt... takk:)

Ja, jeg ser det.. Du kan faktisk også lese, ellr hva? Gå tilbake et par innlegg og se _hva_ jeg svarer på og hvem som angriper hvem først.

Din selvpåklistrede "nøytralitet" er ikke engang en vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en viktig debatt, ja, og det er helt klart at mye må gjøres, men det er dessverre like klart at det er meningløst å ta den debatten her inne uten at tråden blir 1000 innlegg lang og preget av to personer som repeterer seg på tidende året.

Nå skal de sies at det faktisk er du (og andre) som diskuterer personer her!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis noen hadde holdt en tale med "ubetinge kjærlighet til Iran, og vår muslimske kulturarv", hadde du da giddet å lese videre?

;-)

Når man kommer med utsagn som er så virkelighetsforstyrrede, så er det neppe stor sjanse for at det kommer noe intelligent etterpå. Da er det bedre å lete etter gullkorn hos folk som i utgangspunktet har bedre holdninger og kunnskap.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg hadde blitt interessert og lest videre....

og punktene som kom etterpå var langt bedre enn første punkt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, jeg ser det.. Du kan faktisk også lese, ellr hva? Gå tilbake et par innlegg og se _hva_ jeg svarer på og hvem som angriper hvem først.

Din selvpåklistrede "nøytralitet" er ikke engang en vits.

Du verden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Jeg sa "en av...",

Saklige debatter er alltid mest fruktbare :)

Igjen håper og tror jeg du er sarkastisk hvis du tror at Sør sånn ut av løse lufta plutselig skull ebli saklig etter over et decenium med nedspamming av slike tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Igjen håper og tror jeg du er sarkastisk hvis du tror at Sør sånn ut av løse lufta plutselig skull ebli saklig etter over et decenium med nedspamming av slike tråder.

Jeg trodde det kunne bli vanskelig for Sør, og iallefall vanskelig for deg.... men det er siste ord fra meg nå, for det var ikke dette debatten skulle dreie seg om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Du verden......

Du må ha ett problem utvover at du tydligvis ikke kan følge gangen i en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det kunne bli vanskelig for Sør, og iallefall vanskelig for deg.... men det er siste ord fra meg nå, for det var ikke dette debatten skulle dreie seg om...

''Jeg trodde det kunne bli vanskelig for Sør''

Jeg er en av de få i tråden som faktisk skriver om innvandring, og ikke om andre debattanter...

Det ville jeg faktisk satt pris på om du også gjorde. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Enig. Man må kunne ha lov å vurdere hvorvidt det er rett at alle automatisk har rett til velferdsgoder. Jmf Siv sine uttalelser nylig.

Det er heller ikke rett at det "lønner seg" for innvandrere fra fattige land og komme hit for å bli fengslet- for deretter få så rikelig dagpenger at h*n kan forsørge familie i hjemlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

En ting til...

....dette er utrolig vanskelig å mene noe om her på DOL. Det blir angrep og beskyldninger hit og dit når det der tema skal tas opp. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg synes ikke denne talen er særlig god. Det er lite konstruktivt å skylde på Ap som ikke har makten i Oslo. Det burde Frp vite. Barn blir mobbet i Groruddalen som andre steder. Det er riktig at det har vært mobbing rundt det å ha salamipølse på brødskiver, men det har ikke med etnisistet å gjøre. Det foregår ikke ensidig mobbing i Groruddalen hvor muslimene er slemme og de kristne gode. Det er det jeg reagerer sterkest på i denne debatten. Skal man påpeke mobbing så påpeker man alle sider av den. Hva med familiene i Groruddalen som feirer Eid på McDonalds og blir ikke bare mobbet av andre barn på skolen, men også av lærerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest kronikken av Venstres leder, Trine Skei Grande, hvor han blir totalt parkert:

''Islamofobi er i ferd med å bli en stueren form for rasisme, og ikke la noen fortelle deg at dette er religionskritikk.''

''Vi har sett det før. Bytt ut «muslimer» med «jøder» eller «fargede» i sitatene over, så ser du en uhyggelig parallell til noen av europeisk histories mørkeste kapitler. Forestill deg en folkeavstemning om synagoger, eller et parlamentsvedtak om det jødiske hodeplagget kipa. I likhet med antisemittismen har islamofobien en lang og vond historie, også på vårt eget kontinent.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4121089.ece

Vi bør ha vett nok til ikke å bli trukket inn i dette.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...