Gå til innhold

Innvandringsdebatten


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest speer

Mener du at det kun er kristne trossamfunn som jukser, og ingen av de muslimske trossamfunnene overrapporterer?

Det ser jeg ingen grunn til å spekulere i. Men som sagt, kjenner du til overrapportering får du melde fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • Dorthe

    10

  • tusseline

    7

  • megler Smekk

    6

Mest aktive i denne tråden

Det ser jeg ingen grunn til å spekulere i. Men som sagt, kjenner du til overrapportering får du melde fra.

Ergo så må man anta at 92700-tallet faktisk også er for høyt.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Ergo så må man anta at 92700-tallet faktisk også er for høyt.

Takk!

Som sagt et snes ganger, dette viser kun antall muslimer som er medlem av trossamfunn som mottar statsstøtte. Som tallene fra SSB viser er antall muslimer i Norge dobbelt så høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt et snes ganger, dette viser kun antall muslimer som er medlem av trossamfunn som mottar statsstøtte. Som tallene fra SSB viser er antall muslimer i Norge dobbelt så høyt.

Nei, tallene du henviste til viser hvem som har foreldre som kommer fra land hvor det er et flertall av muslimer.

Det vil si at f. eks. kristne som flykter fra Iran blir talt som muslimer.

Med andre ord, statistikken din har intet å gjøre med antall faktiske reelle muslimer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen fra Groruddalen

Ja, nettopp derfor jeg mener det er viktig å debattere problemet - samtidig skal man holde tunga rett i munnen og vite at dette gjelder en liten gruppe muslimer - og at de fleste muslimer er gode, norske samfunnsborgere. Også for dem vil det være en fordel at vi får bukt med de få som skaper problemene - og vi må se vår egen rolle i det hele. Hvordan kan vi som er etnisk norske nordmenn bidra for å redusere oss og dem-holdningene, for de holdningene øker også integreringsproblematikken, _sammen_ med visse kulturforskjeller som må læres (og adopteres) når man bor her i landet.

Intergreringsprobleme her jeg bor er todelt. Det ene er at ikke vestlig innvandrere ikke har interresse av kontakt med andre enn egne slektninger/landsmenn. Det andre er at de skal lete lenge etter en etnisk nordmann å intergrere seg med. Og at det er store kulturforskjeller er innlysende. Kultur er alt som har formet oss og gjort oss til det individet vi er.

Alle som roper ja til flere innvandrere burde også ta en ansvar for det de ønsker. I Groruddalen er det lite etniske nordmenn igjen. De fleste barnefamilier flytter ut. Når politiske krefter jobber for mer innvandring bør de ta med seg familien sin og flytte hit. Hvis mange nok gjør det blir befolkningen her bedre fordelt etterhvert og man kan begynne å tenke intergrering.

Det er ikke pga av islamfobi, fremmedfrykt eller rasisme mange flytter herfra. Årsaken er at vi er fremmedgjort i vår egen by hvor vi har vokst opp. Også vi syns det er hyggelig å omgås egne landsmenn som har felles fortid, felles humor. Har vokst opp med de samme tv programmene osv. Hundeeiere blir nesten utstøtt og veldig mange etnisk norske barn har blitt mobbet fordi de skiller seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

Jeg beklager Nord og Ned, for jeg trodde det var meg du mente som hadde skylapper.

Jeg ser på meg selv som en oppegående fyr, til tross for nicknavnet, og alt for mye feilskriving her idag.

Ønsker deg en fin dag, og tusler meg en luftetur.

No prob. Nei, du virker å være klarsynt. Etter lufteturen er det bare å satse på ny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Intergreringsprobleme her jeg bor er todelt. Det ene er at ikke vestlig innvandrere ikke har interresse av kontakt med andre enn egne slektninger/landsmenn. Det andre er at de skal lete lenge etter en etnisk nordmann å intergrere seg med. Og at det er store kulturforskjeller er innlysende. Kultur er alt som har formet oss og gjort oss til det individet vi er.

Alle som roper ja til flere innvandrere burde også ta en ansvar for det de ønsker. I Groruddalen er det lite etniske nordmenn igjen. De fleste barnefamilier flytter ut. Når politiske krefter jobber for mer innvandring bør de ta med seg familien sin og flytte hit. Hvis mange nok gjør det blir befolkningen her bedre fordelt etterhvert og man kan begynne å tenke intergrering.

Det er ikke pga av islamfobi, fremmedfrykt eller rasisme mange flytter herfra. Årsaken er at vi er fremmedgjort i vår egen by hvor vi har vokst opp. Også vi syns det er hyggelig å omgås egne landsmenn som har felles fortid, felles humor. Har vokst opp med de samme tv programmene osv. Hundeeiere blir nesten utstøtt og veldig mange etnisk norske barn har blitt mobbet fordi de skiller seg ut.

''Det er ikke pga av islamfobi, fremmedfrykt eller rasisme mange flytter herfra. Årsaken er at vi er fremmedgjort i vår egen by hvor vi har vokst opp. Også vi syns det er hyggelig å omgås egne landsmenn som har felles fortid, felles humor. Har vokst opp med de samme tv programmene osv. Hundeeiere blir nesten utstøtt og veldig mange etnisk norske barn har blitt mobbet fordi de skiller seg ut.''

Ikke tilfeldig at det er slike områder hvor Frp har størst oppslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Nei, tallene du henviste til viser hvem som har foreldre som kommer fra land hvor det er et flertall av muslimer.

Det vil si at f. eks. kristne som flykter fra Iran blir talt som muslimer.

Med andre ord, statistikken din har intet å gjøre med antall faktiske reelle muslimer i Norge.

Joda, disse tallene er korrekte. Det blir også bekreftet av fagfolk som Vogt og Opsal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Intergreringsprobleme her jeg bor er todelt. Det ene er at ikke vestlig innvandrere ikke har interresse av kontakt med andre enn egne slektninger/landsmenn. Det andre er at de skal lete lenge etter en etnisk nordmann å intergrere seg med. Og at det er store kulturforskjeller er innlysende. Kultur er alt som har formet oss og gjort oss til det individet vi er.

Alle som roper ja til flere innvandrere burde også ta en ansvar for det de ønsker. I Groruddalen er det lite etniske nordmenn igjen. De fleste barnefamilier flytter ut. Når politiske krefter jobber for mer innvandring bør de ta med seg familien sin og flytte hit. Hvis mange nok gjør det blir befolkningen her bedre fordelt etterhvert og man kan begynne å tenke intergrering.

Det er ikke pga av islamfobi, fremmedfrykt eller rasisme mange flytter herfra. Årsaken er at vi er fremmedgjort i vår egen by hvor vi har vokst opp. Også vi syns det er hyggelig å omgås egne landsmenn som har felles fortid, felles humor. Har vokst opp med de samme tv programmene osv. Hundeeiere blir nesten utstøtt og veldig mange etnisk norske barn har blitt mobbet fordi de skiller seg ut.

Vel skrevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er helt klart ikke enig i måten han uttaler seg på, men mener han tar opp en del essensielle spørsmål det kan være greit å diskutere (og dette gjelder selvsagt bare en brøkdel av alle muslimer, bare så det er sagt ;))

Jeg er helt enig i at debatten er grei, men når jeg ser hvor lang tråden er blitt så blir jeg matt og tror ikke jeg orker å lese innleggene.

Jeg ser ikke på Groruddalen som noe mislykket. De fleste som bor der er vanlige mennesker som lever i fred med seg selv og omgivelsene. Det er dynamikk i Groruddalen og et pulserende liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Det er ikke pga av islamfobi, fremmedfrykt eller rasisme mange flytter herfra. Årsaken er at vi er fremmedgjort i vår egen by hvor vi har vokst opp. Også vi syns det er hyggelig å omgås egne landsmenn som har felles fortid, felles humor. Har vokst opp med de samme tv programmene osv. Hundeeiere blir nesten utstøtt og veldig mange etnisk norske barn har blitt mobbet fordi de skiller seg ut.''

Ikke tilfeldig at det er slike områder hvor Frp har størst oppslutning.

''Ikke tilfeldig at det er slike områder hvor Frp har størst oppslutning''

Enda det ikke er nordmenn igjen der? Da må vi fastslå at det er vår nye landsmenn som stemmer på Frp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

''Ikke tilfeldig at det er slike områder hvor Frp har størst oppslutning''

Enda det ikke er nordmenn igjen der? Da må vi fastslå at det er vår nye landsmenn som stemmer på Frp der.

Ingen har da hevdet det IKKE finnes nordmenn der (men der virker som om flertallet av disse stemmer Frp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen fra Groruddalen

''Det er ikke pga av islamfobi, fremmedfrykt eller rasisme mange flytter herfra. Årsaken er at vi er fremmedgjort i vår egen by hvor vi har vokst opp. Også vi syns det er hyggelig å omgås egne landsmenn som har felles fortid, felles humor. Har vokst opp med de samme tv programmene osv. Hundeeiere blir nesten utstøtt og veldig mange etnisk norske barn har blitt mobbet fordi de skiller seg ut.''

Ikke tilfeldig at det er slike områder hvor Frp har størst oppslutning.

FRP er ikke sterke her. Bydelsutvalget er AP styrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er helt enig i at debatten er grei, men når jeg ser hvor lang tråden er blitt så blir jeg matt og tror ikke jeg orker å lese innleggene.

Jeg ser ikke på Groruddalen som noe mislykket. De fleste som bor der er vanlige mennesker som lever i fred med seg selv og omgivelsene. Det er dynamikk i Groruddalen og et pulserende liv.

Jeg vet at Groruddalen er en spennende drabantby - sikkert mer spennende og pulserende å bo der enn i endel andre utkantområder av Oslo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

''Ikke tilfeldig at det er slike områder hvor Frp har størst oppslutning''

Enda det ikke er nordmenn igjen der? Da må vi fastslå at det er vår nye landsmenn som stemmer på Frp der.

'' Da må vi fastslå at det er vår nye landsmenn som stemmer på Frp der.''

Men det er da ingen nyhet: "Innvandrere stemmer Frp - som folk flest": http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2009/artikkel.php?artid=578236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen fra Groruddalen

Ingen har da hevdet det IKKE finnes nordmenn der (men der virker som om flertallet av disse stemmer Frp).

Det er riktig at mange etniske nordmenn rundt her stemmer FRP fordi de ikke syns det er så ok at bomiljøene deres har forandret så drastisk. Men det er ap styrt bydelsutvalg.

Det mange opplever er at det ikke er legalt å uttrykke noe som helst om at de ikke er flornøyde med utviklingen. Da stemples man som en fryktinngytende person med fremmedfrykt og andre skumle lidelser. Derfor går de til FRP. Der når de frem. Det betyr ikke at de generelt ønsker FRP sin politikk. Dette er tradisjonelle arbeiderpartifolk som føler at de blir diskriminert til fordel for ikke vestlige innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Det er bare et tidsspørsmål før muslimer er i flertall i Oslo. Bare se på Storbritannia:

''Den muslimske befolkningen i Storbritannia øker 10 ganger hurtigere enn resten av samfunnet. Dette viser tall fra Office Narional Statistics. I løpet av fire år har den muslimske befolkningen økt med en halv million personer til 2,4 millioner. I samme periode falt den kristne befolkningen med mer enn to millioner.

Muslimske ledere er fornøyd med utviklingen, mens akademikere peker på konsekvensene for det britiske samfunnet, integrering og kostnader. Muslimene er de minst integrerte sosialt, og bidrar minst økonomisk. Samtidig er det en sammenheng mellom andel personer og politisk makt.''

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=34&tekstid=2271

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article5621482.ece

Annenhver person i Oslo er jo snart muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...