Gå til innhold

Innvandringsdebatten


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Gjest lotusen

Jeg kjenner mange som bor der og som bodde der da jeg flyttet derfra for 22 år siden. Vi har snakket om det, der jeg bodde kan man sjelden se en ikke etnisk norsk person hvis man er ute. Likevel har skolen på stedet overtall av ikke etnisk norske og minstemann har en i klassen som måtte slutte og flytte på internatskole bl.a fordi han holdt på å bli myrdet av noen av de andre ungene. Samme opplegg som med minstemann, drapstrusler og bank hver dag + en diagnose som gjorde det helt uutholdelig å fortsette på vanlig skole. Jeg tror man skal være bra A4 for å klare seg der og ikke ha skinke på matpakka og i hvert fall ikke være hvit i håret.

Og sånn blir det snart på alle skoler i Oslo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • Dorthe

    10

  • tusseline

    7

  • megler Smekk

    6

Mest aktive i denne tråden

Noen av mine nabokommuner er Frp-styrte og de er belånte til langt over pipa.... Her er kanskje den norske kommunen som sliter mest med høy gjeld - en kjent Frp-kommune: http://www.smp.no/nyheter/indre/article319162.ece?service=mobile

Her snakker alle om hvor flott det er i Ullensaker kommune som er FrP styrt, men jeg ser jo at mye mangler der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Her snakker alle om hvor flott det er i Ullensaker kommune som er FrP styrt, men jeg ser jo at mye mangler der også.

Man vil kunne se mangler i de fleste kommuner, men jeg er stygt redd FRP vil kunne ødelegge den økonomien Norge har brukt så mange år på å bygge opp, så jeg håper inderlig vi ikke vil få FRP-regjering.. På den annen side kunne det vært moro å se hva som skjedde om de kom til makta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn blir det snart på alle skoler i Oslo!

Neida, hadde de drevet med bussing så hadde det ikke det. Det har jeg sagt i 20 år at ungene burde fordeles på forskjellige skoler rundt om i byen slik at andelen fremmedspråklige ble fordelt.

Jeg har sendt to av ungene mine på andre skoler enn nærskolen og ungdomsskolen har ingen gått på nærskolen, jeg hadde synes det var helt greit at de hadde blitt busset til til en annen skole i steden for at jeg skulle betalt tusenvis av kroner for å sende dem andre steder sjøl. Og da snakker jeg sekssifret tall altså og det har jeg egentlig rett og slett ikke hatt råd til, men gjort det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hilsen fra Groruddalen

Jeg er helt enig med deg i at det er mye som er feilslått i dagens politikk og at mye både kan og bør endres. Men jeg har ikke tro på at måten å gjøre det på er å fordømme islam og/eller muslimer nord og ned. Det er vel først og fremst de administrative rutinene vi har og bestemmelsene som styrer disse som burde sees på.

Jeg har ikke ønske om å delta i debatt om politiske partier men det er vel et faktum at AP har begynt å se på alle tidligere forslag fra FRP om innstramming i innvandringspolitikken. Dette på tross av at ap var de første til å kalle forslagene rasistiske.

Debatten om å forby hijab i barnehage og skole blir vel også kaldt rasistisk men det virker lite naturlig på mange når små barnehagebarn må ha på hijab. Mange mener at barn bør fritas for slikt til de kan bestemme selv.

Jeg ser mange muslimske ungdommer som ikke har blitt pålagt dette hodeplagget av foreldre, selv om moren og eldre slektninger bruker det. De velger det ikke selv heller. Det blir lite naturlig for dem. De deltar også i svømmetimene på lik linje med andre barn. For meg virker disse barn/ungdom mye friere i sin utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Man vil kunne se mangler i de fleste kommuner, men jeg er stygt redd FRP vil kunne ødelegge den økonomien Norge har brukt så mange år på å bygge opp, så jeg håper inderlig vi ikke vil få FRP-regjering.. På den annen side kunne det vært moro å se hva som skjedde om de kom til makta...

Den økonomiske politikken som jeg ikke liker, forhidnret meg og mange jeg kjenner fra å stemme FRP i mange år også.

Men tiden har vist at spørsmål rundt penger og fordeligspolitikk er som små peanutter å regne, når hele velferdstaten Norge vil kollapse om få tiår under trykket fra innvandringen, og den totale mangel på evne og vilje til deltagelse i spleiselaget som store grupper innvandrere legger for dagen.

Derfor stemmer flere og flere på FRP uansett, selv om drømmen hos svært mange er et parti som både har en ansvarlig økonomisk politikk, OG en ansvarlig innvandringspolitikk likt det man f.eks ser i Danmark. Et slik parti ville antagelig blitt norges største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vil kunne se mangler i de fleste kommuner, men jeg er stygt redd FRP vil kunne ødelegge den økonomien Norge har brukt så mange år på å bygge opp, så jeg håper inderlig vi ikke vil få FRP-regjering.. På den annen side kunne det vært moro å se hva som skjedde om de kom til makta...

Du tenker det samme som meg, bare de ikke hadde ødelagt så mye at det tok evigheter i å få orden på det igjen. Men noen andre får stemme dem inn, de får ikke min stemme.

I Oslo har jo H og FrP flertall i bystyret og jeg ser jo hvordan det går. De til og med glemmer at det kommer snø om vinteren og de har rasert hjemmetjenestene. Jeg har ventet på ny ergoterapeut i 1,5 år, de har kuttet ut psykiatriske medarbeidere, hjemmesykepleien bruker stoppeklokke, sykehjemmene har kun utenlandske arbeidstagere som ikke snakker norsk osv osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4121089.ece

Har ikke lest tråden, men denne artikkelen syns jeg er et strålende innlegg i debatten!

Dette latterlige jødemølet fra en representant for minipartiet Venstre er selvsagt postet her fra før, ikke uventet av den samme som hitler, jøder, homer og frepper alle andre tråder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker det samme som meg, bare de ikke hadde ødelagt så mye at det tok evigheter i å få orden på det igjen. Men noen andre får stemme dem inn, de får ikke min stemme.

I Oslo har jo H og FrP flertall i bystyret og jeg ser jo hvordan det går. De til og med glemmer at det kommer snø om vinteren og de har rasert hjemmetjenestene. Jeg har ventet på ny ergoterapeut i 1,5 år, de har kuttet ut psykiatriske medarbeidere, hjemmesykepleien bruker stoppeklokke, sykehjemmene har kun utenlandske arbeidstagere som ikke snakker norsk osv osv osv.

Det der er jo "god høyresidepolitikk" - bare se hva de konservative har gjort med de funksjonshemmedes rettigheter i Storbritannia nå. Det er en skandale, det!

http://www.guardian.co.uk/society/2011/may/14/disabled-face-increasing-hostility-strangers?INTCMP=SRCH

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er jo "god høyresidepolitikk" - bare se hva de konservative har gjort med de funksjonshemmedes rettigheter i Storbritannia nå. Det er en skandale, det!

http://www.guardian.co.uk/society/2011/may/14/disabled-face-increasing-hostility-strangers?INTCMP=SRCH

Med vennlig hilsen

Jeg snakker med noen engelskmenn på nettet og de er helt fortvilet. De kutter ut hjemmesykepleien også slik at folk ikke får hjelp til å stå opp og kle på seg om dagen. Og så er det litt som her at folk mener at man skal jobbe og ikke få trygd samtidig som ingen vil ansette og tilrettelegge.

Jeg opplevde at en mann kastet seg over meg og fortalte meg alt jeg hadde fått gratis og det var ikke måte på hva han trodde jeg hadde fått som ikke han hadde fått siden han var funksjonsfrisk, det var både utdannelse og jobb, leilighet og litt annet som jeg ikke husker og han trodde ikke på meg da jeg sa jeg ikke hadde fått noen av de tingene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da ikke kastet noe skitt i tråden! :-) Hva andre har gjort må de selv stå ansvarlig for.

Jeg vil påstå at enhver logisk og fornuftig debatt om "hvordan man skal behandle mennesker", vil ende opp med at de ikke skal diskrimineres basert på kjønn, legning, religion, osv. Det tror jeg du er enig med meg i? Og nettopp derfor er det viktig for noen å "torpedere" muligheten for en logisk diskusjon, som vil ende opp med en slik konklusjon (som de ikke ønsker).

Med vennlig hilsen

Jeg har absolutt ikke rettet noen pekefinger mot deg, Sør :)

Og hva jeg mener er litt vanskelig å definere, siden jeg føler tematikken er fryktelig komplisert.

Men, jeg er bekymret for utviklingen i Norge - både for innvandrerne og de innfødte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har absolutt ikke rettet noen pekefinger mot deg, Sør :)

Og hva jeg mener er litt vanskelig å definere, siden jeg føler tematikken er fryktelig komplisert.

Men, jeg er bekymret for utviklingen i Norge - både for innvandrerne og de innfødte.

Jeg tror du og jeg er ganske enige mht ting rundt dette, jubalong... Det som skjer bekymrer meg, så jeg føler det er viktig å ikke bare la det skure og gå og regne med at alt ordner seg av seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speer

Annenhver person i Oslo er jo snart muslim.

''Annenhver person i Oslo er jo snart muslim.''

Ja, om en 15-20 år vil det være slik. Hvis en ikke snart våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hilsen fra Groruddalen

''Annenhver person i Oslo er jo snart muslim.''

Ja, om en 15-20 år vil det være slik. Hvis en ikke snart våkner.

Tror Oslo er veldig delt i forhold til hvilke nasjonaliteter som bor hvor. I store deler av byen er det veldig overrepresentert av muslimer mens innvandrere fra en del andre land bosetter seg i andre områder.

I østlige deler av Oslo er hovedinntrykket ikke vestlige innvandrere hvorav mange muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...