Gå til innhold

Innvandringsdebatten


Gjest togli

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Nå skal de sies at det faktisk er du (og andre) som diskuterer personer her!

Med vennlig hilsen

Ja, men det er sant. Det er umulig å diskutere dette her, og skulle man f.eks. ta seg tid til å skrive noe dypere enn det jeg gjorde over, er en setning revet ut og jeg har fått all verdens karakteristikker når jeg om en time kommer tilbake fra joggetur og sjekker innom her.

Det er meningsløst å bruke mer tid enn det det tar å skrive tre setninger på denne typen debatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    37

  • Dorthe

    10

  • tusseline

    7

  • megler Smekk

    6

Mest aktive i denne tråden

Ja, men det er sant. Det er umulig å diskutere dette her, og skulle man f.eks. ta seg tid til å skrive noe dypere enn det jeg gjorde over, er en setning revet ut og jeg har fått all verdens karakteristikker når jeg om en time kommer tilbake fra joggetur og sjekker innom her.

Det er meningsløst å bruke mer tid enn det det tar å skrive tre setninger på denne typen debatter.

Delvis enig, men det dere debatterer er jo ikke innvandring, men personer og hvordan debattere. Ironisk nok.

Les kronikken til Venstres leder. Den er god.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ja, men det er sant. Det er umulig å diskutere dette her, og skulle man f.eks. ta seg tid til å skrive noe dypere enn det jeg gjorde over, er en setning revet ut og jeg har fått all verdens karakteristikker når jeg om en time kommer tilbake fra joggetur og sjekker innom her.

Det er meningsløst å bruke mer tid enn det det tar å skrive tre setninger på denne typen debatter.

Ditt eneste bidag er noe møkk om Sør og Morsk, samt å stemple 1/4 av befolkningen i Norge som "rasende høyreekstremister".

Du fremviser som vanlig null selvinnsikt. Selv Sør fremstår som mer interresert i en saklig debatt enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Har du lest kronikken av Venstres leder, Trine Skei Grande, hvor han blir totalt parkert:

''Islamofobi er i ferd med å bli en stueren form for rasisme, og ikke la noen fortelle deg at dette er religionskritikk.''

''Vi har sett det før. Bytt ut «muslimer» med «jøder» eller «fargede» i sitatene over, så ser du en uhyggelig parallell til noen av europeisk histories mørkeste kapitler. Forestill deg en folkeavstemning om synagoger, eller et parlamentsvedtak om det jødiske hodeplagget kipa. I likhet med antisemittismen har islamofobien en lang og vond historie, også på vårt eget kontinent.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4121089.ece

Vi bør ha vett nok til ikke å bli trukket inn i dette.

Med vennlig hilsen

At en idiot fra Venstre i likhet med deg forsøker rasere debatten med aktiv jøding er vel ikke særlig orginalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Delvis enig, men det dere debatterer er jo ikke innvandring, men personer og hvordan debattere. Ironisk nok.

Les kronikken til Venstres leder. Den er god.

Med vennlig hilsen

'' Delvis enig, men det dere debatterer er jo ikke innvandring, men personer og hvordan debattere. Ironisk nok.''

Ja, men det er faktisk en debatt som burde tas her.

''

Les kronikken til Venstres leder. Den er god.''

Jeg er enig i at den er god, og jeg er enig med Grande, og jeg tror klimaet folk som Gjedde forsøker å skape er den største trusselen mot integrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Jeg trodde det kunne bli vanskelig for Sør''

Jeg er en av de få i tråden som faktisk skriver om innvandring, og ikke om andre debattanter...

Det ville jeg faktisk satt pris på om du også gjorde. :-)

Med vennlig hilsen

Du skriver ikke et ord om dem det dreier seg om nemlig muslimske ukulturbærere, men gjør alt for å pense spørsmålet over på helt andre ting, jøder, høyreekstremister etc. etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nord og ned.

'' Delvis enig, men det dere debatterer er jo ikke innvandring, men personer og hvordan debattere. Ironisk nok.''

Ja, men det er faktisk en debatt som burde tas her.

''

Les kronikken til Venstres leder. Den er god.''

Jeg er enig i at den er god, og jeg er enig med Grande, og jeg tror klimaet folk som Gjedde forsøker å skape er den største trusselen mot integrasjon.

OI, hvilken bombe! Sør og shitten har funnet løsningen på integreringsproblematikken: Gjør som Grande, JØDE hele debatten, og alle problemer forsvinner.

Nesten for dumt til å være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Har du lest kronikken av Venstres leder, Trine Skei Grande, hvor han blir totalt parkert:

''Islamofobi er i ferd med å bli en stueren form for rasisme, og ikke la noen fortelle deg at dette er religionskritikk.''

''Vi har sett det før. Bytt ut «muslimer» med «jøder» eller «fargede» i sitatene over, så ser du en uhyggelig parallell til noen av europeisk histories mørkeste kapitler. Forestill deg en folkeavstemning om synagoger, eller et parlamentsvedtak om det jødiske hodeplagget kipa. I likhet med antisemittismen har islamofobien en lang og vond historie, også på vårt eget kontinent.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4121089.ece

Vi bør ha vett nok til ikke å bli trukket inn i dette.

Med vennlig hilsen

Denne kronikken er en eneste gedigen finger og et hån mot jøder.

Årsaken til at jøder i dag må forlate sine hjem med kurs for andre byer, eller helt til Israel, både i Sverige og andre europeiske land, skyldes jo nettopp forfølgelse fra muslimsk berme.

Hvordan det er mulig å bli så uforskammet som Trine Skrei Grande å sammenligne ofrene med sine overgripere er over enhver fatteevne.

Man kan jo dra den litt lenger: Nazistene er i dag en liten, stigmatisert, hardt kritisert og overvåket gruppe i vest-europa.

Ergo. Jøder=nazister. Det er like synd på dem begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Ja, det har selvsagt relevans å påpeke at det du skrev ikke er i en særstilling for denne gruppen, slik du forsøkte å fremstille det.

Med vennlig hilsen

Du hallusinerer som vanlig. Jeg har ikke forsøkt å fremstille det slik.

Hold deg til saken. Hvis du har lyst til å diskutere høyreekstreme kan du starte en ny tråd.

Og "Med vennlig hilsen" kan du spare deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Hva er "viktig" med en debatt som tillegger folk egenskaper basert på etnisitet eller hudfarge?

Det er jo nettopp dette Apartheid-systemet i Sør Afrika var basert på, og det er akkurat denne type "jøder er sånn", og "kristne er sånn", og "buddhister er sånn" (substituer for nasjonalitet, legning, kjønn) som har skapt kriger og konflikter i årevis.

Folk skal behandles som individer, og det blir umulig hvis man kommer med slike fordommer.

Med vennlig hilsen

Det må være lov å diskutere innvandringsPOLITIKKEN uten at du skal dra inn apartheid og jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg synes ikke denne talen er særlig god. Det er lite konstruktivt å skylde på Ap som ikke har makten i Oslo. Det burde Frp vite. Barn blir mobbet i Groruddalen som andre steder. Det er riktig at det har vært mobbing rundt det å ha salamipølse på brødskiver, men det har ikke med etnisistet å gjøre. Det foregår ikke ensidig mobbing i Groruddalen hvor muslimene er slemme og de kristne gode. Det er det jeg reagerer sterkest på i denne debatten. Skal man påpeke mobbing så påpeker man alle sider av den. Hva med familiene i Groruddalen som feirer Eid på McDonalds og blir ikke bare mobbet av andre barn på skolen, men også av lærerne?

Jeg er helt klart ikke enig i måten han uttaler seg på, men mener han tar opp en del essensielle spørsmål det kan være greit å diskutere (og dette gjelder selvsagt bare en brøkdel av alle muslimer, bare så det er sagt ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

En ting til...

....dette er utrolig vanskelig å mene noe om her på DOL. Det blir angrep og beskyldninger hit og dit når det der tema skal tas opp. :-)

I know ..... tenkte jeg skulle prøve sånn forsiktig, men det gikk visst ikke bra ;)

Jeg savner en god debatt der man forsøker å finne _løsninger_ , ikke feil ved det andre skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å diskutere innvandringsPOLITIKKEN uten at du skal dra inn apartheid og jøder.

Hvis man tillegger folk egenskaper basert på dette (hvilket Tybring-Gjedde helt klart gjør), så er det helt klart relevant å påpeke hvor veien hans fører hen.

Les heller hva en fornuftig og sindig mann som Jonas Gahr Støre sier om utspillet:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085559

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I know ..... tenkte jeg skulle prøve sånn forsiktig, men det gikk visst ikke bra ;)

Jeg savner en god debatt der man forsøker å finne _løsninger_ , ikke feil ved det andre skriver...

Men for å finne en løsning, så må man jo spørre rett spørsmål. ;-)

Leste du Støres svar?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085559

Jeg tror ikke folk skal undervurdere hvordan det er å bli utsatt for dette dag etter dag i mediene. Det er klart det gjør noe med dem han beskriver (i dette tilfellet bruker han "innvandrere", som er mange).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis man tillegger folk egenskaper basert på dette (hvilket Tybring-Gjedde helt klart gjør), så er det helt klart relevant å påpeke hvor veien hans fører hen.

Les heller hva en fornuftig og sindig mann som Jonas Gahr Støre sier om utspillet:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085559

Med vennlig hilsen

Ser nå at Tybring Gjedde uttalte mer enn det som kom fram i de punktene jeg viste til i første link, så er enig med Støre der. Støre er en mann jeg virkelig har sansen for!

En ting stusser jeg på.. i punktene Gjedde lista opp sto det ikke at man kunne skylde på genene hos muslimske menn, så der blingsa Støre litt... (tror jeg... gidder ikke lete det opp en gang til..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjøkeniburet

Hvis du ser under denne artikkelen, så er der pr. nå kl.1230, 478 innlegg. de går i stort sett samme sjargong som her inne.

En brannfakkel er det, og et svært vankelig tema å diskutere i alle fora.

Det som han snakker om i artikkelen, er et økende problem. Det_må_ det jo være, for da jeg vokste opp, så var dette et "ikke tema". Nå snakkes det jo ikke om annet, og da blir det feil å skyve det bort som om det ikke eksisterer.

Vi er flinke her inne til å dra frem ting som skjedde tidligere i historien. Det er ikke måte på hva vi graver frem i verdens blodige historie.

Da kan vi altså bruke det til noe fornutig, for så å snu ordtaket "Den som ikke kjenner historien, er dømt til å gjenta den".

Da blir det : Nå som vi kjenner historien (så godt), hva gjør vi for å unngå at det skjer igjen ?

Da_må_det være lov å stille spørsmål rundt dette, uten å bli kalt hverken det ene eller det andre.

Jeg ser ikke lyst på fremtiden i så måte, for vi kjører i samme spor, og som tidligere sagt: så bare øker problemet. Enkelte steder mer enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men for å finne en løsning, så må man jo spørre rett spørsmål. ;-)

Leste du Støres svar?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085559

Jeg tror ikke folk skal undervurdere hvordan det er å bli utsatt for dette dag etter dag i mediene. Det er klart det gjør noe med dem han beskriver (i dette tilfellet bruker han "innvandrere", som er mange).

Med vennlig hilsen

Ja, jeg leste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hvis man tillegger folk egenskaper basert på dette (hvilket Tybring-Gjedde helt klart gjør), så er det helt klart relevant å påpeke hvor veien hans fører hen.

Les heller hva en fornuftig og sindig mann som Jonas Gahr Støre sier om utspillet:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10085559

Med vennlig hilsen

Jada, mannen som lot Selbakk i stikken og ga bort ytringsfriheten gratis til islamismen er _virkelig_ en fornuftig mann som vi bør lytte til gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hvis du ser under denne artikkelen, så er der pr. nå kl.1230, 478 innlegg. de går i stort sett samme sjargong som her inne.

En brannfakkel er det, og et svært vankelig tema å diskutere i alle fora.

Det som han snakker om i artikkelen, er et økende problem. Det_må_ det jo være, for da jeg vokste opp, så var dette et "ikke tema". Nå snakkes det jo ikke om annet, og da blir det feil å skyve det bort som om det ikke eksisterer.

Vi er flinke her inne til å dra frem ting som skjedde tidligere i historien. Det er ikke måte på hva vi graver frem i verdens blodige historie.

Da kan vi altså bruke det til noe fornutig, for så å snu ordtaket "Den som ikke kjenner historien, er dømt til å gjenta den".

Da blir det : Nå som vi kjenner historien (så godt), hva gjør vi for å unngå at det skjer igjen ?

Da_må_det være lov å stille spørsmål rundt dette, uten å bli kalt hverken det ene eller det andre.

Jeg ser ikke lyst på fremtiden i så måte, for vi kjører i samme spor, og som tidligere sagt: så bare øker problemet. Enkelte steder mer enn andre steder.

Ja, nettopp derfor jeg mener det er viktig å debattere problemet - samtidig skal man holde tunga rett i munnen og vite at dette gjelder en liten gruppe muslimer - og at de fleste muslimer er gode, norske samfunnsborgere. Også for dem vil det være en fordel at vi får bukt med de få som skaper problemene - og vi må se vår egen rolle i det hele. Hvordan kan vi som er etnisk norske nordmenn bidra for å redusere oss og dem-holdningene, for de holdningene øker også integreringsproblematikken, _sammen_ med visse kulturforskjeller som må læres (og adopteres) når man bor her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser under denne artikkelen, så er der pr. nå kl.1230, 478 innlegg. de går i stort sett samme sjargong som her inne.

En brannfakkel er det, og et svært vankelig tema å diskutere i alle fora.

Det som han snakker om i artikkelen, er et økende problem. Det_må_ det jo være, for da jeg vokste opp, så var dette et "ikke tema". Nå snakkes det jo ikke om annet, og da blir det feil å skyve det bort som om det ikke eksisterer.

Vi er flinke her inne til å dra frem ting som skjedde tidligere i historien. Det er ikke måte på hva vi graver frem i verdens blodige historie.

Da kan vi altså bruke det til noe fornutig, for så å snu ordtaket "Den som ikke kjenner historien, er dømt til å gjenta den".

Da blir det : Nå som vi kjenner historien (så godt), hva gjør vi for å unngå at det skjer igjen ?

Da_må_det være lov å stille spørsmål rundt dette, uten å bli kalt hverken det ene eller det andre.

Jeg ser ikke lyst på fremtiden i så måte, for vi kjører i samme spor, og som tidligere sagt: så bare øker problemet. Enkelte steder mer enn andre steder.

Jo, men det vi bør ha lært fra 2. VK er jo nettopp at det er jævlig (og fører til grusomheter) å diskriminere én tilfeldig gruppe (da var det jøder, nå er det muslimer).

Det er diskrimineringen i seg selv som er ille - hvorvidt den rammer homofile, romfolket, alenemødre, trygdemottakere, bifile, kvinner, jøder, hinduer, funksjonshemmede, psykisk syke, osv i det uendelig, er egentlig underordnet.

Så i stedet for å diskutere "hva er ille med jøder/muslimer/bifile", så burde vi se på individnivå, og hva de gjør galt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...