Gå til innhold

Helvetes ild


Gjest RMH

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en gammel mor på 85 år som har hatt helvetes ild siden 1. januar. Hun har vært på legevakten og hos legen. Hun har fått en bedøvende salve som midlertidig hjelper litt, men ellers har hun hatt veldig mye vondt. Nå lurer vi på om det finnes noe som kan hjelpe henne. Dersom du har det minste anelse om noe som kan hjelpe så ville vi være veldig takknemlige for et svar. Med vennlig hilsen Hjelpesløs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest syttentretti

Desverre er det svært lite som hjelper mot denne grusomme sykdommen . Jeg har selv hatt den så jeg kan stå inne for det. Kom hun seg til legen med en gang utslettet kom? og fikk hun da noe som heter antivirale tabletter.Det kurerer ikke sykdommen men hindrer den i å vandre. Det er jo et virus. Din mor har sansynligvis fått nervesmerter ,etter så lang tid. Det finns tabletter mot slike smerter.Ta henne med til legen på nytt og hjeper ikke det så bytt fastlege.Ønsker din mor lykke til og godbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest syttentretti

Legg innlegget ditt inn på Åpent Forum isteden der er det mere aktivitet.Der blir flere hoder lagt i bløt for å si det sånn,og da blir det jo flere innspill til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Smerter etter helvetesild kan være svært plagsomme og ikke så lette å behandle. Jeg ville først foreslå en salve av rød pepper (capsicum) som man blant annen kan få kjøpt på apoteket under navnet Capsina og denne kan virke bra mot nervesmerter. Vær oppmerksom på at man kan føle en varme i huden før nummenheten. Hvis ikke dette hjelper kan akupunktur være nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...