Gå til innhold

HJELP - MAGESMERTER


Faay92

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er en jente på 19 år som sliter veldig med magen.

Jeg har nå i 2 år hatt sterke magesmerter og en uutholdelig kvalme.

Det har gått fra å være smerte og kvalme i forbindelse med mat inntak. Smerten satt øvert i magen, og kvalmen satt i halsen.

Men dette forverrer seg etter hver dag som går. Nå de 7 siste månedene har jeg hatt konstante smerter og kvalme. Det er uutholdelig.

I tilegg til at jeg har ofte diaré i forbindelse med middag. Nå sitter smertene i hele magen. Jeg greier nesten ikke ha på meg Bh lenger. Den tar jeg av så fort jeg har kommet meg hjem. Har samtidig gått ned 11 kg, da jeg blir kvalm før jeg rekker å bli mett. Men, sørger for å spise ofte.

Ca 1-2 ganger i måneden kommer det en dag hvor det kjennes ut som om all maten min ligger i halsen, og at det kommer luftbobler opp å "roter" i maten.

Er kjempe ubehagelig å jeg konsentrerer meg kun om å ikke kaste opp. (er LIVREDD for å kaste opp som jeg ikke har gjort på 13 år)

Dette går jeg med hver eneste dag, og er fryktelig slitsomt. Jeg synes det er viktig med skole, så gjør alt jeg kan får å holde meg der. Så etter skolen er jeg helt utslitt, å føler jeg er nødt til å slappe av resten av dagen. Ofte våkner jeg om natten med hjertedunk, og at det kjennes ut som hele kroppen skjelver, selvom den ikke gjør det. Hører dette kan komme i forbindelse med angst. Vet ikke om noe annet jeg kan ha angst for enn å kaste opp da.

Min bestevenn tok selvmord i mars 2009. April 2009 startet jeg med søvnproblemer, og senere på sommeren fikk jeg sterke ryggsmerter, utstråling i lår, armer og nakke.

deretter på høsten kom magesmertene. Har ikke tenkt på at selvmordet og plagene kan ha en sammenheng, før min far nevnte det var en mulighet.

Jeg har ikke disse smertene rundtom i kroppen nå. Eller De i ryggen har begynt og komme tilbake. Jeg har også hatt sterke smerter i brystene og i bryste det siste halvåret.

Men, det som er det største problemet er selvfølgelig magen.

Jeg har blitt henvist til psykosomatisk avdeling, da de ikke har funnet noe galt på sykehuset (alle undersøkelser er tatt, utenom 24 timers ph - måling og endoskopi. Blitt livredd for slanger som skal inn i kroppen etter jeg tok gastroskopi). Men, det er 5 mnd ventetid til psykosomatisk avdeling.

Jeg blir mer og mer sliten ettersom tiden går, jeg prøver å se positivt på det og ikke tenke så mye over det. Men etter nesten 2 uker sengeliggende blir jeg jo litt desperat.

Så jeg lurte på om det finnes noen lignende historier, eller behandlingsformer som kunne vært aktuelle for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...