Gå til innhold

Hva er din favoritt på tapasbordet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Dadler rulla i bacon

Asparges med parmaskinke, sitron og shava parmesan

God serrano- eller parmaskinke

En god spekeskinke er ett must! Nammenam!

Dadler med bacon ja, det tror jeg at jeg må lage. Sikkert kun jeg og sambo som kommer til å spise det, men det får så være, mer på oss! ;o)

Brie med fersk daddel, smakt det? Det var også nydelig. var noe med den kombinasjonen som ble så god.

mariaflyfly

[quote name=Shira :o)' timestamp='1307625583' post='4594818]

En god spekeskinke er ett must! Nammenam!

Dadler med bacon ja, det tror jeg at jeg må lage. Sikkert kun jeg og sambo som kommer til å spise det, men det får så være, mer på oss! ;o)

Brie med fersk daddel, smakt det? Det var også nydelig. var noe med den kombinasjonen som ble så god.

Det er alltid veldig godt med noe søtt til blå- og hvitmuggoster, så jeg betviler ikke at det er godt ;)

Annonse

Det er alltid veldig godt med noe søtt til blå- og hvitmuggoster, så jeg betviler ikke at det er godt ;)

Ja, det er det! Åååå, nå ble jeg sulten! Jeg skal egentlig lage middag nå, ikke sitte her å sikle over tastaturet. ;o)

De la ned tapasrestauranten her. Jeg gikk med sort i en uke! Det var bare så god mat der. Nå ble jeg trist bare av å tenke på det igjen.

Gjest Elextra

"Må ha" god skinke (serrano/parma) og manchegoost e.l.

Liker svært godt reker eller scampi i chili og hvitløk.

En eller annen form for poteter (kanaripoteter er knallgodt, patatas bravas etc. også godt).

Liker også godt noe grønnsaker - gjerne grønne bønner med sitron (som jeg har fått noen ganger) og en eller annen form for frisk tomat e.l.

Godt brød og aïoli - og oliven!

Og vin må jeg selvsagt ha - rikelig.

Liker mye annet også da, f.eks. spanske kjøttboller, diverse fiskeretter.... *S*.

Annonse

"Må ha" god skinke (serrano/parma) og manchegoost e.l.

Liker svært godt reker eller scampi i chili og hvitløk.

En eller annen form for poteter (kanaripoteter er knallgodt, patatas bravas etc. også godt).

Liker også godt noe grønnsaker - gjerne grønne bønner med sitron (som jeg har fått noen ganger) og en eller annen form for frisk tomat e.l.

Godt brød og aïoli - og oliven!

Og vin må jeg selvsagt ha - rikelig.

Liker mye annet også da, f.eks. spanske kjøttboller, diverse fiskeretter.... *S*.

Jeg har noen knallgode oliven som vi skal ha. Kjøpte noen produkter av en italiener som solgte, og de olivene var noe av det beste jeg har smakt. Kjøpte også en paprikatapenade som var utrolig god.

Potene er åpne enda, ikke helt bestemt meg.

Vin blir det, mye vin. Vi er en liten vennegjeng som skal spise, så skal vi bade i badestamp etterpå (vi er gode venner, og bader ofte sammen for vi har stamp i hagen), så det blir rikelig med vin både til maten og etterpå, vær du sikker! ;o)

Pluss øl. Pluss at kokken, dvs meg, må ha vinglass ved siden av seg på kjøkkenet.

• 1 år senere...
Gjest Elextra

Dadler rulla i bacon

Asparges med parmaskinke, sitron og shava parmesan

God serrano- eller parmaskinke

''Dadler rulla i bacon''

Hvordan steker du de? God varme i ovnen og et par minutter - eller? (vil jo ha baconet stekt og ikke kokt). Ok at de blir kalde før fortæring (skal ha de med meg et sted)?

• 2 uker senere...

''Dadler rulla i bacon''

Hvordan steker du de? God varme i ovnen og et par minutter - eller? (vil jo ha baconet stekt og ikke kokt). Ok at de blir kalde før fortæring (skal ha de med meg et sted)?

I panne på litt høy varme. Kan fraktes og lunkes litt på i ovn rett før servering.

Det var da pokker til gammel tråd du hadde hosta opp...? ;)

Gjest Elextra

I panne på litt høy varme. Kan fraktes og lunkes litt på i ovn rett før servering.

Det var da pokker til gammel tråd du hadde hosta opp...? ;)

''Det var da pokker til gammel tråd du hadde hosta opp...? ;)''

Det var da pokker så lang tid det tok deg å svare? ;).

Jeg stekte dem i grillpanne før jeg puttet dem et par minutter i ovnen rett før jeg dro av gårde - og de ble kjempegode (forstatt lunkne da de ble inntatt) :-)

''Det var da pokker til gammel tråd du hadde hosta opp...? ;)''

Det var da pokker så lang tid det tok deg å svare? ;).

Jeg stekte dem i grillpanne før jeg puttet dem et par minutter i ovnen rett før jeg dro av gårde - og de ble kjempegode (forstatt lunkne da de ble inntatt) :-)

''Det var da pokker så lang tid det tok deg å svare? ;).''

Godt poeng.

Jeg har ikke noe liv lenger. Ikke engang et dol-liv. Det er slitsomt å være lærer! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...