Gå til innhold

- Jente (14) tok livet sitt etter voldtekt


Gjest Bnibben

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Mandolaika

    21

  • black wealch

    4

  • hidi, the scorpion

    4

Gjest rett_vest

Prisen for fargerikt fellesskap.

Det er stort sett menn av utenlandsk opprinnelse med et "forvridd kvinnesyn" som står for overfallsvoldtekter. Det er et stort problem. Det bør satses mye på å få tatt gjerningsmenn, og straffen burde opplagt vært mye hardere. De som ikke har norsk statsborgerskap bør utvises og sendes ut av landet. Ellers vil de voldta igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rett_vest

Det er veldig trist det som skjedde med denne jenta. :( Trist for familien også.

Håper også gjerningsmennene blir tatt. Straffene for voldtekter er helt latterlige i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig trist det som skjedde med denne jenta. :( Trist for familien også.

Håper også gjerningsmennene blir tatt. Straffene for voldtekter er helt latterlige i dette landet.

Veldig enig med deg.

Politikerne forsøkte å øke straffen (strafferammen for en slik voldtekt er 21 år - samme som for mord), men rettsvesenet dømmer ikke folk til mer enn et par år.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glemmer_aldri

Veldig enig med deg.

Politikerne forsøkte å øke straffen (strafferammen for en slik voldtekt er 21 år - samme som for mord), men rettsvesenet dømmer ikke folk til mer enn et par år.

Med vennlig hilsen

''Politikerne forsøkte å øke straffen (strafferammen for en slik voldtekt er 21 år - samme som for mord), men rettsvesenet dømmer ikke folk til mer enn et par år.''

Det er simpelthen tragisk, både det du skriver Sør, og historien rundt denne jenta. Jeg sitter her og griner.

Personlig - hadde strafferammen blitt brukt bedre hadde jeg kanskje gått til anmeldelse selv den gang. Nå er det jo slik at en i rettsystemet går gjennom et rent helvete som offer, bare for å - i beste fall - se gjerningsmannen få en symbolsk straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Politikerne forsøkte å øke straffen (strafferammen for en slik voldtekt er 21 år - samme som for mord), men rettsvesenet dømmer ikke folk til mer enn et par år.''

Det er simpelthen tragisk, både det du skriver Sør, og historien rundt denne jenta. Jeg sitter her og griner.

Personlig - hadde strafferammen blitt brukt bedre hadde jeg kanskje gått til anmeldelse selv den gang. Nå er det jo slik at en i rettsystemet går gjennom et rent helvete som offer, bare for å - i beste fall - se gjerningsmannen få en symbolsk straff.

Jeg er helt enig med deg. Det er fryktelig at det er slik.

Og på mange måter ble denne jenten utsatt for 2 overgrep - først det av de tre krekene som voldtok henne, og så av så mange i samfunnet som "alltid" mener at "hun ville det sikkert selv".

Det er grusomt. To ganger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett menn av utenlandsk opprinnelse med et "forvridd kvinnesyn" som står for overfallsvoldtekter. Det er et stort problem. Det bør satses mye på å få tatt gjerningsmenn, og straffen burde opplagt vært mye hardere. De som ikke har norsk statsborgerskap bør utvises og sendes ut av landet. Ellers vil de voldta igjen og igjen.

Så rart at dette fikk stå da. Alt annet som ikke anses som politisk korrekt ble slettet her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Så rart at dette fikk stå da. Alt annet som ikke anses som politisk korrekt ble slettet her nå!

Gjett hvorfor? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for fargerikt fellesskap.

Menn er ansvarlig for ca 100% av alle voldtekter.

Ønsker du å følge OTTARs linje, og ha portforbud for menn?

Eller har man videreutviklet seg slik at man forstår at selv om ca 100% av voldtekter begås av menn, så er det kun en liten brøkdel av menn som er skyldige i disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at dette fikk stå da. Alt annet som ikke anses som politisk korrekt ble slettet her nå!

Dette gidder jeg ikke mer. Man bruker tid/krefter/engasjement på og delta i tråder her inne. Og i løpet av et minutt så er alt borte....Det føles så "respektfullt":-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rart at dette fikk stå da. Alt annet som ikke anses som politisk korrekt ble slettet her nå!

Må si jeg synes det var bra det ble slettet.

Maken til fremmedhets skal en lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gidder jeg ikke mer. Man bruker tid/krefter/engasjement på og delta i tråder her inne. Og i løpet av et minutt så er alt borte....Det føles så "respektfullt":-(

Jeg vet, jeg ble ganske forbannet nå. Her har man diskusjoner uten personsjikane, og så plutselig er alt slettet. Jeg gidder ikke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det var bra det ble slettet.

Maken til fremmedhets skal en lete lenge etter.

Dette har ikke noe med fremmedhets å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke noe med fremmedhets å gjøre.

Ko-ko? Vel, bør vel ikke bli forundret, siden du var en av de som sjokkerte meg mest. over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har flere muslimer sagt til meg. Lik det eller ikke. Det er dette som er skremmende.

Og derfor tror du på det?

Og disse muslimene representerer verdens 1,5 milliarder muslimer, det store flertallet lever meget fredelig?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...