Gå til innhold

- Jente (14) tok livet sitt etter voldtekt


Gjest Bnibben

Anbefalte innlegg

Man kan spesifisere nærmere hvem som voldtar, slik at det ikke blir 25 av 500 000 som i ditt eksempel.

''I løpet av de siste fem årene har totalt 86 overfallsvoldtekter blitt anmeldt. I 83 saker beskrives gjerningsmannen med et ikke-vestlig utseende, skriver Oslo-politiet sin rapport ''

''Flere av gjerningspersone som begår overfallsvoldtekter fungerer veldig marginalt. De er ofte arbeidsløse, og kommer med krigstraumer i bagasjen. Noen av dem har i hvert fall, de siste fem årene, vært asylsøkere, sier Hanne Kristin Rohde, lederen av volds- og sedelighetsseksjonen i Oslo-politiet''

Da må man sette inn tiltak i forhold til dette, ikke bare lukke øynene og håpe at problemet forsvinner. Eller bortforklare som du ofte gjør..

Ja, det er altså ikke "utlendinger" generelt, men en liten gruppe med "ofte arbeidsløse, og kommer med krigstraumer i bagasjen."

Dette er en meget liten gruppe, sammenlignet med gruppen "innvandrere".

Skal du fortsette å våse om å "bortforklare", så kan jeg selvsagt starte med det samme med deg? Eller skal du holde deg i skinnet?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Mandolaika

    21

  • black wealch

    4

  • hidi, the scorpion

    4

Gjest Nord og ned.

Ironien din er usmakelig.

Fornektelsene dine av voldtekter, og hvem som er overgriperne, er et langt større hån mot ofrene, både de som alt har blitt skjedet og de som står for tur.

Det er nemlig et problem vi kan begrense hvis vi som folk vil, og stemmer på de rette folkevalgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huffe

Vel, i resten av verden er det litt mer komplisert hvem som gjør hva, og hvem som definerer hva som er terrorisme.

Passer deg sikkert fint. Da kan du komme trekkende med disse fakta-tallene dine fra Europa. Da ser det hele så mye mer beskjedent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer deg sikkert fint. Da kan du komme trekkende med disse fakta-tallene dine fra Europa. Da ser det hele så mye mer beskjedent ut.

Ettersom vi bor i Europa så er det fornuftig å bruke europeiske tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ja, det er altså ikke "utlendinger" generelt, men en liten gruppe med "ofte arbeidsløse, og kommer med krigstraumer i bagasjen."

Dette er en meget liten gruppe, sammenlignet med gruppen "innvandrere".

Skal du fortsette å våse om å "bortforklare", så kan jeg selvsagt starte med det samme med deg? Eller skal du holde deg i skinnet?

Med vennlig hilsen

Det er verre enn bortforklaringer det du bedriver. Du spytter 14-åringen denne tråden dreier seg om midt i ansiktet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusom sak. Det er alltid voldtektsmannens skyld og bør få en avskrekkende straff. Så kommer alt det usakte, det man ikke vil si, fordi man er redd for at uttalelsen skal ta fra overfallsmennene noe av skylden de har. Hele skylden er overfallsmennenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest huffe

Ettersom vi bor i Europa så er det fornuftig å bruke europeiske tall.

Jeg vet du synes det. Det ser langt penere ut slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Fornektelsene dine av voldtekter, og hvem som er overgriperne, er et langt større hån mot ofrene, både de som alt har blitt skjedet og de som står for tur.

Det er nemlig et problem vi kan begrense hvis vi som folk vil, og stemmer på de rette folkevalgte.

Du skal aldri våge å beskylde meg for å håne voldtektsofre. Jeg vil ikke diskutere med deg mer, og kommer ikke til å svare deg andre steder. Dine politiske trakasseringer av psykisk syke og innvandrere kan du bruke mot deg selv neste gang du ser deg i speilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Du skal aldri våge å beskylde meg for å håne voldtektsofre. Jeg vil ikke diskutere med deg mer, og kommer ikke til å svare deg andre steder. Dine politiske trakasseringer av psykisk syke og innvandrere kan du bruke mot deg selv neste gang du ser deg i speilet.

Det våger jeg i høyeste grad, og kommer selvsagt til å påpeke det neste gang du gjør det også. Altså håner voldtektsoffer og jenter som begår selvmord.

Som følge av at idioter som deg har gjort det til en livsoppgave å trakkasere alle dem som arbeider for å slippe færre gjerningsmenn inn i landet, og løs på gatene åre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletiden

Ja, det er altså ikke "utlendinger" generelt, men en liten gruppe med "ofte arbeidsløse, og kommer med krigstraumer i bagasjen."

Dette er en meget liten gruppe, sammenlignet med gruppen "innvandrere".

Skal du fortsette å våse om å "bortforklare", så kan jeg selvsagt starte med det samme med deg? Eller skal du holde deg i skinnet?

Med vennlig hilsen

Her går du for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Ja, det er altså ikke "utlendinger" generelt, men en liten gruppe med "ofte arbeidsløse, og kommer med krigstraumer i bagasjen."

Dette er en meget liten gruppe, sammenlignet med gruppen "innvandrere".

Skal du fortsette å våse om å "bortforklare", så kan jeg selvsagt starte med det samme med deg? Eller skal du holde deg i skinnet?

Med vennlig hilsen

Er du plutselig fungerende webmaster nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnforsvinn

Forhåpentligvis kommer det noe positivt ut av dette tragiske. At voldtekt blir enda hardere slått ned på og at straffene blir strengere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer er fordommer, og det er når du tillegger folk meninger/handlinger basert på det ANDRE har gjort.

Det er en meget god måte å ramme uskyldige på.

''Fordommer er fordommer, og det er når du tillegger folk meninger/handlinger basert på det ANDRE har gjort.

Det er en meget god måte å ramme uskyldige på.''

Kan nesten ikke tro det er sant - du snakker om å kaste stein i glasshus så det synger etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Fordommer er fordommer, og det er når du tillegger folk meninger/handlinger basert på det ANDRE har gjort.

Det er en meget god måte å ramme uskyldige på.''

Kan nesten ikke tro det er sant - du snakker om å kaste stein i glasshus så det synger etter!

Du får komme med en annen definisjon hvis du er uenig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Jeg bagatelliserer selvsagt ikke overfallsvoldtekt. Jeg påpeker tvert i mot at "bekjent-voldtekt" ofte kan være enda verre, så det jeg gjør er faktisk akkurat det motsatte av det du sier.

"Bekjent-voldtekt" blir nemlig ofte bagatellisert, og derfor er det viktig at dette blir nevnt. Man skal nemlig trygt kunne ha bekjente i Norge, akkurat som man trygt skal kunne gå på gaten.

Med vennlig hilsen

''"bekjent-voldtekt" ofte kan være enda verre'' Hvor har du dette fra? Er det din antagelse eller kan du dokumentere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MayLynn

Men overfallsvoldtektene er i et mindretall, og voldtekter utført av bekjente er ofte verre for den utsatte.

Hm - jeg har hørt motsatt - at overtektsvoldtekt er desidert verst. Blir sammenlignet med et "nestendrap".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louis Cyphre

Det er sjeldent - det er langt mer effektivt bare å presentere fakta og argumenter. Hvis man har dem.

Bare så synd du skjelden har det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...