Gå til innhold

- Jente (14) tok livet sitt etter voldtekt


Gjest Bnibben

Anbefalte innlegg

Selvsagt, men er de "for Allah"?

Poenget er at du bør være intelligent nok til å forstå at slike utsagn er åpenbart løgn og falsum.

Med vennlig hilsen

''Poenget er at du bør være intelligent nok til å forstå at slike utsagn er åpenbart løgn og falsum.''

Det må du gjerne tro. Blir de befalt av Allah om å drepe, så vil de gjøre det. Dette har flere muslimer fortalt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Mandolaika

    21

  • black wealch

    4

  • hidi, the scorpion

    4

''Poenget er at du bør være intelligent nok til å forstå at slike utsagn er åpenbart løgn og falsum.''

Det må du gjerne tro. Blir de befalt av Allah om å drepe, så vil de gjøre det. Dette har flere muslimer fortalt meg.

...eh... har du spurt en kristen om hva de vil gjøre hvis Gud befalte dem å drepe noen?

Tror du det er mange kristne som sier de vil trosse Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merlen

''Poenget er at du bør være intelligent nok til å forstå at slike utsagn er åpenbart løgn og falsum.''

Det må du gjerne tro. Blir de befalt av Allah om å drepe, så vil de gjøre det. Dette har flere muslimer fortalt meg.

Mandolaika -kanskje er det, for ditt eget beste, klokt om du ikke fortsetter å svare. I pressen er det noe som heter "å beskytte andre mot seg selv". Siden du selv tydeligvis ikke ser omfanget av du skriver, tenkte jeg det kunne være greit med et tips.

I beste mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

...eh... har du spurt en kristen om hva de vil gjøre hvis Gud befalte dem å drepe noen?

Tror du det er mange kristne som sier de vil trosse Gud?

En kristen person som hører Gud si at h*n skal drepe blir diagnostisert som psykisk syk og havner på rettsmedisinsk institutt. Vanlige personer hører ikke stemmer inni hodet sitt som befaler drap.

Det er et problem blant muslimer at maktpersoner misbruker uopplyste menn til å drepe. Dette kan mange muslimer bekrefte hvis du snakker med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke nå nei

Her har du FAKTA fra myndighetene i Europa:

''Islamister har stått bak bare fem av 940 planlagte, gjennomførte eller avslørte terroraksjonene i Europa de siste tre årene.''

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article4105170.ece

Det er MEGET annerledes enn slik du fremstiller det.

Du kan ikke se bort i fra kulturforskjellene selv om du har rett i at man ikke skal skjære alle under en kam.

På jobben min har det vært mye innbrudd de siste månedene.De har tatt pcèr og annet utstyr. I går forsto jeg at det var noe i gjære rett før arbedsdagens slutt. Jeg rådførte meg med en kollega, men hun er dessverre like naiv/godtroende som deg, så jeg måtte bare ta min egen avgjørelse og ringe securitas. De fant dem innestengt på et kott. Der hadde de tenkt å gjemme seg til alle forlot arbeidsstedet selvfølgelig.

De var søreuropere og takket være litt fordommer/ eller realisme helst, kunne det ane meg at det var slik det lå an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Poenget er at du bør være intelligent nok til å forstå at slike utsagn er åpenbart løgn og falsum.''

Det må du gjerne tro. Blir de befalt av Allah om å drepe, så vil de gjøre det. Dette har flere muslimer fortalt meg.

Det er ikke slik at muslimer blir befalt av Allah å drepe. Det må mellomledd til. Ingen hører direkte gud si at de skal drepe uten at det er sinnsykdom inne i bildet, og muslimer lider ikke alle av psykiske sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest segunda

Du kan ikke se bort i fra kulturforskjellene selv om du har rett i at man ikke skal skjære alle under en kam.

På jobben min har det vært mye innbrudd de siste månedene.De har tatt pcèr og annet utstyr. I går forsto jeg at det var noe i gjære rett før arbedsdagens slutt. Jeg rådførte meg med en kollega, men hun er dessverre like naiv/godtroende som deg, så jeg måtte bare ta min egen avgjørelse og ringe securitas. De fant dem innestengt på et kott. Der hadde de tenkt å gjemme seg til alle forlot arbeidsstedet selvfølgelig.

De var søreuropere og takket være litt fordommer/ eller realisme helst, kunne det ane meg at det var slik det lå an.

Sør-europeere?? Var de fra Italia eller Spania?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kristen person som hører Gud si at h*n skal drepe blir diagnostisert som psykisk syk og havner på rettsmedisinsk institutt. Vanlige personer hører ikke stemmer inni hodet sitt som befaler drap.

Det er et problem blant muslimer at maktpersoner misbruker uopplyste menn til å drepe. Dette kan mange muslimer bekrefte hvis du snakker med dem.

Jeg er ateist, og tror ikke at Allah/Gud ber verken muslimer, kristne eller andre om å gjøre noe som helst.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke slik at muslimer blir befalt av Allah å drepe. Det må mellomledd til. Ingen hører direkte gud si at de skal drepe uten at det er sinnsykdom inne i bildet, og muslimer lider ikke alle av psykiske sykdommer.

''Det er ikke slik at muslimer blir befalt av Allah å drepe. Det må mellomledd til. Ingen hører direkte gud si at de skal drepe uten at det er sinnsykdom inne i bildet, og muslimer lider ikke alle av psykiske sykdommer.''

Mulig du har rett i det, men don't shoot the messenger. Dette har jeg blitt fortalt av muslimer som slett ikke har sinnsykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandolaika -kanskje er det, for ditt eget beste, klokt om du ikke fortsetter å svare. I pressen er det noe som heter "å beskytte andre mot seg selv". Siden du selv tydeligvis ikke ser omfanget av du skriver, tenkte jeg det kunne være greit med et tips.

I beste mening

Omfanget av hva jeg skriver? Utdyp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er ikke slik at muslimer blir befalt av Allah å drepe. Det må mellomledd til. Ingen hører direkte gud si at de skal drepe uten at det er sinnsykdom inne i bildet, og muslimer lider ikke alle av psykiske sykdommer.''

Mulig du har rett i det, men don't shoot the messenger. Dette har jeg blitt fortalt av muslimer som slett ikke har sinnsykdom.

Men Mandolaika, du burde være smart nok til å forstå at dette ikke er sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Mandolaika, du burde være smart nok til å forstå at dette ikke er sant!

Jeg synes ikke at du, Sør, burde snakke særlig høyt om å være smart nok til å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke at du, Sør, burde snakke særlig høyt om å være smart nok til å forstå.

Nå var det ikke jeg som skrev at "alle muslimer osv osv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke se bort i fra kulturforskjellene selv om du har rett i at man ikke skal skjære alle under en kam.

På jobben min har det vært mye innbrudd de siste månedene.De har tatt pcèr og annet utstyr. I går forsto jeg at det var noe i gjære rett før arbedsdagens slutt. Jeg rådførte meg med en kollega, men hun er dessverre like naiv/godtroende som deg, så jeg måtte bare ta min egen avgjørelse og ringe securitas. De fant dem innestengt på et kott. Der hadde de tenkt å gjemme seg til alle forlot arbeidsstedet selvfølgelig.

De var søreuropere og takket være litt fordommer/ eller realisme helst, kunne det ane meg at det var slik det lå an.

Fordommer er veldig ofte realisme, helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

''Det er ikke slik at muslimer blir befalt av Allah å drepe. Det må mellomledd til. Ingen hører direkte gud si at de skal drepe uten at det er sinnsykdom inne i bildet, og muslimer lider ikke alle av psykiske sykdommer.''

Mulig du har rett i det, men don't shoot the messenger. Dette har jeg blitt fortalt av muslimer som slett ikke har sinnsykdom.

Fortalte muslimene deg måten beskjedene ble gitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer er veldig ofte realisme, helt riktig.

Fordommer er fordommer, og det er når du tillegger folk meninger/handlinger basert på det ANDRE har gjort.

Det er en meget god måte å ramme uskyldige på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Jeg er ateist, og tror ikke at Allah/Gud ber verken muslimer, kristne eller andre om å gjøre noe som helst.

Med vennlig hilsen

Det å høre stemmer til sin gud om at en skal drepe er ikke vanlig. Du trenger ikke være ateist for å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å høre stemmer til sin gud om at en skal drepe er ikke vanlig. Du trenger ikke være ateist for å vite det.

Nei, selvsagt er det ikke vanlig, bortsett fra for psykisk syke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...