Gå til innhold

- Jente (14) tok livet sitt etter voldtekt


Gjest Bnibben

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    47

  • Mandolaika

    21

  • black wealch

    4

  • hidi, the scorpion

    4

Gjest Nord og ned.

Når du melder deg inn i diskusjonen hopper jeg ut av den. Jeg vil ikke fornærme apene med å sammenligne deg med dem.

Du fremstår som det som burde vær umulig, nemlig en ennå større idiot enn læremesteren din.

Skylde på VG over at ikke-vestlige ruver på voldektsstatistikken! Skal man le eller grine??

Snakk med fastlegen din om du bør skifte psykofarmaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å diskutere. VG er ikke kjent for å behandle sannheten riktig i alle tilfeller.

Hei,

Nei, og en annen sak er hvordan man bruker prosenter. For eksempel, det er ca 25 som blir dømt for voldtekt hvert år i Norge. La oss si at 12 av dem er i Oslo.

Det er i følge høyresiden på DOL ca 200 milliarder muslimer i Oslo ;-) så 12 ut av disse er jo en forsvinnende liten prosentandel.

Med andre ord, man har et antall som er veldig mye større som ikke har noe som helst med voldtekt å gjøre, men som rammes av høyresidens hat mot mennesker med mørk hud.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Ja det er mulig siden dette var for mer enn to år siden. I en periode hvor jeg ikke oppholdt meg i Norge.

De som får med seg alt som VG skriver kan ikke være helt gode. Aftenposten er mye mer pålitelig kilde. VG og Dagbladet er ikke kjent for å behandle opplysninger mest korrekt.

Her er for øvrig en god artikkel om den "troverdige" avisa Aftenposten som du reklamerer for: http://forum.dlf.info/viewtopic.php?f=1&p=39558

Eller skal vi heller si sannhetssensurerende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Du fremstår som det som burde vær umulig, nemlig en ennå større idiot enn læremesteren din.

Skylde på VG over at ikke-vestlige ruver på voldektsstatistikken! Skal man le eller grine??

Snakk med fastlegen din om du bør skifte psykofarmaka.

Denne kommentaren din om fastlegen min osv., bør du spare deg for på et medisinsk forum. Det er grenser for hva bør tolereres av sjikanering av psykiske lidelser på et slikt sted.

Kommentaren din viser hvor nedsettende holdninger du har overfor mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg.

Politikerne forsøkte å øke straffen (strafferammen for en slik voldtekt er 21 år - samme som for mord), men rettsvesenet dømmer ikke folk til mer enn et par år.

Med vennlig hilsen

Det er feil - heldigvis.

Etter lovendringen i fjor sommer ser vi en markert økning i straffene. Minstestraff for voldtekt som innebærer samleie er nå på 3 år, men Høyesterett har nylig utmålt en straff på 5 år for en voldtekt. Nivået er helt klart på vei oppover, men det er først nå det kommer saker for retten hvor forholdet er begått etter lovendringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nord og ned

Denne kommentaren din om fastlegen min osv., bør du spare deg for på et medisinsk forum. Det er grenser for hva bør tolereres av sjikanering av psykiske lidelser på et slikt sted.

Kommentaren din viser hvor nedsettende holdninger du har overfor mennesker.

Langt i fra. Det det det velment og godt råd til en person som har meldt seg ut ta virkeligheten, men tror at det det alle andre som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil - heldigvis.

Etter lovendringen i fjor sommer ser vi en markert økning i straffene. Minstestraff for voldtekt som innebærer samleie er nå på 3 år, men Høyesterett har nylig utmålt en straff på 5 år for en voldtekt. Nivået er helt klart på vei oppover, men det er først nå det kommer saker for retten hvor forholdet er begått etter lovendringen.

Det er meget gledelig at straffene går oppover, men det er jo i så fall kun fordi politikerne igjen har øket minstestraffen. Strafferammen har vært 21 år i årevis (siden AP økte den), uten at dette ble brukt. Det har, meg bekjent, vært flere tilfeller hvor folk fikk straffer som var under minstestraff.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meget gledelig at straffene går oppover, men det er jo i så fall kun fordi politikerne igjen har øket minstestraffen. Strafferammen har vært 21 år i årevis (siden AP økte den), uten at dette ble brukt. Det har, meg bekjent, vært flere tilfeller hvor folk fikk straffer som var under minstestraff.

Med vennlig hilsen

Å gå under minstestraff forutsetter at det foreligger spesielle forold - eksempelvis ung alder eller en uforbeholden tilståelse.

I forarbeidene til lovendringen har lovgiver forutsatt klar at man ikke skal gå under minstestraff med mindre det foreligger helt særegne omstendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå under minstestraff forutsetter at det foreligger spesielle forold - eksempelvis ung alder eller en uforbeholden tilståelse.

I forarbeidene til lovendringen har lovgiver forutsatt klar at man ikke skal gå under minstestraff med mindre det foreligger helt særegne omstendigheter.

Hei,

Da den nye loven kom (med 2 års minstestraff) så gikk gjennomsnittsstraffen for voldtekt over 2 år en stund, men så gikk den gradvis ned til under 2 år igjen. (Tall fra et par år siden.)

Det er selvsagt gledelig at den nå er over dette, og spesielt hvis det gjelder for alle typer voldtekt (ikke bare overfallsvoldtekter).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Hei,

Nei, og en annen sak er hvordan man bruker prosenter. For eksempel, det er ca 25 som blir dømt for voldtekt hvert år i Norge. La oss si at 12 av dem er i Oslo.

Det er i følge høyresiden på DOL ca 200 milliarder muslimer i Oslo ;-) så 12 ut av disse er jo en forsvinnende liten prosentandel.

Med andre ord, man har et antall som er veldig mye større som ikke har noe som helst med voldtekt å gjøre, men som rammes av høyresidens hat mot mennesker med mørk hud.

Med vennlig hilsen

Jeg synes det er skummelt og ufint at du bagateliserer overfallsvoldtekt! Det skal være en grunnleggende trygghet og kunne gå ute her i landet, og det er det ikke nå. Og hva skyldes det?

Man må faktisk se på realitetene om man skal komme problemet til livs!

Kjenner at jeg blir sint på deg, på vegne av alle ofrene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt og ufint at du bagateliserer overfallsvoldtekt! Det skal være en grunnleggende trygghet og kunne gå ute her i landet, og det er det ikke nå. Og hva skyldes det?

Man må faktisk se på realitetene om man skal komme problemet til livs!

Kjenner at jeg blir sint på deg, på vegne av alle ofrene her.

Jeg bagatelliserer selvsagt ikke overfallsvoldtekt. Jeg påpeker tvert i mot at "bekjent-voldtekt" ofte kan være enda verre, så det jeg gjør er faktisk akkurat det motsatte av det du sier.

"Bekjent-voldtekt" blir nemlig ofte bagatellisert, og derfor er det viktig at dette blir nevnt. Man skal nemlig trygt kunne ha bekjente i Norge, akkurat som man trygt skal kunne gå på gaten.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Da den nye loven kom (med 2 års minstestraff) så gikk gjennomsnittsstraffen for voldtekt over 2 år en stund, men så gikk den gradvis ned til under 2 år igjen. (Tall fra et par år siden.)

Det er selvsagt gledelig at den nå er over dette, og spesielt hvis det gjelder for alle typer voldtekt (ikke bare overfallsvoldtekter).

Med vennlig hilsen

Det vil gjelde alle typer, men selvsagt fortsatt med en gradering innad i forhold til alvorlighet. Lovgiver antyder at for en voldtekt hvor det hverken er skjerpende eller formildende omstendigheter så vil normalen ligge på 4 år. Det gjenstår jo å se om domstolene følger lovgiver fullt ut, men dommer fra mai i Høyesterett tyder på det. Det vil nok også bli vanskeligere å gå under minstestraff nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

black wealch

Jeg bagatelliserer selvsagt ikke overfallsvoldtekt. Jeg påpeker tvert i mot at "bekjent-voldtekt" ofte kan være enda verre, så det jeg gjør er faktisk akkurat det motsatte av det du sier.

"Bekjent-voldtekt" blir nemlig ofte bagatellisert, og derfor er det viktig at dette blir nevnt. Man skal nemlig trygt kunne ha bekjente i Norge, akkurat som man trygt skal kunne gå på gaten.

Med vennlig hilsen

Jeg synes du gjør det. Det ene oppleves helt sikkert like jævlig som det andre, for de det gjelder.

Og for å stoppe overfallsvoldtekt må man se på hvem som utfører det, og finne tiltak heretter. Ikke bortforklare og unnskylde, fordi det er utlendinger som utfører disse overgrepene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du gjør det. Det ene oppleves helt sikkert like jævlig som det andre, for de det gjelder.

Og for å stoppe overfallsvoldtekt må man se på hvem som utfører det, og finne tiltak heretter. Ikke bortforklare og unnskylde, fordi det er utlendinger som utfører disse overgrepene.

Vel, det er åpenbart ikke engang i nærheten av å bagatellisere. Som sagt, tvert i mot.

Videre, ja, det er menn som utfører voldtekter. Stort sett. Men selv om nær 100% av voldtekter blir utført av menn (utenlandske eller ei) så sier det intet om hvor mange menn som faktisk voldtar.

Du kan ikke henge ut menn fordi om noen menn voldtar (eller utlendinger, for den saks skyld) - du er nødt til å "ta" individene som gjør det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lotusen

Jeg synes du gjør det. Det ene oppleves helt sikkert like jævlig som det andre, for de det gjelder.

Og for å stoppe overfallsvoldtekt må man se på hvem som utfører det, og finne tiltak heretter. Ikke bortforklare og unnskylde, fordi det er utlendinger som utfører disse overgrepene.

Akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest segunda

Langt i fra. Det det det velment og godt råd til en person som har meldt seg ut ta virkeligheten, men tror at det det alle andre som har.

Ironien din er usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Vel, det er åpenbart ikke engang i nærheten av å bagatellisere. Som sagt, tvert i mot.

Videre, ja, det er menn som utfører voldtekter. Stort sett. Men selv om nær 100% av voldtekter blir utført av menn (utenlandske eller ei) så sier det intet om hvor mange menn som faktisk voldtar.

Du kan ikke henge ut menn fordi om noen menn voldtar (eller utlendinger, for den saks skyld) - du er nødt til å "ta" individene som gjør det.

Med vennlig hilsen

Ja, det er menn som voldtar, derfor må man finne tiltak utfra det.

Ja, det er utenlandske menn, derfor må man ta utgangspunkt i det.

Utfra dette setter man da ikke inn ressurser på å hindre norske damer fra og voldta menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er menn som voldtar, derfor må man finne tiltak utfra det.

Ja, det er utenlandske menn, derfor må man ta utgangspunkt i det.

Utfra dette setter man da ikke inn ressurser på å hindre norske damer fra og voldta menn..

Men ettersom det er en halv million utlendinger/innvandrere i Norge, og ca 25 som blir dømt for voldtekt i året (på landsbasis), så ser du jo selv at 25 personer utgjør en meget liten prosentandel av denne halve millionen. Det store flertallet av utlendinger er altså akkurat like uskyldige i voldtekt som du og jeg er, og avskyr det like mye.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

black wealch

Men ettersom det er en halv million utlendinger/innvandrere i Norge, og ca 25 som blir dømt for voldtekt i året (på landsbasis), så ser du jo selv at 25 personer utgjør en meget liten prosentandel av denne halve millionen. Det store flertallet av utlendinger er altså akkurat like uskyldige i voldtekt som du og jeg er, og avskyr det like mye.

Med vennlig hilsen

Man kan spesifisere nærmere hvem som voldtar, slik at det ikke blir 25 av 500 000 som i ditt eksempel.

''I løpet av de siste fem årene har totalt 86 overfallsvoldtekter blitt anmeldt. I 83 saker beskrives gjerningsmannen med et ikke-vestlig utseende, skriver Oslo-politiet sin rapport ''

''Flere av gjerningspersone som begår overfallsvoldtekter fungerer veldig marginalt. De er ofte arbeidsløse, og kommer med krigstraumer i bagasjen. Noen av dem har i hvert fall, de siste fem årene, vært asylsøkere, sier Hanne Kristin Rohde, lederen av volds- og sedelighetsseksjonen i Oslo-politiet''

Da må man sette inn tiltak i forhold til dette, ikke bare lukke øynene og håpe at problemet forsvinner. Eller bortforklare som du ofte gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...