Gå til innhold

Aldersforskjell på ti år "feil vei" ;) ?


Gjest togli

Anbefalte innlegg

Herregud da togli, en mann ville aldri _vurdert_ å la en slik aldersforskjell stoppe det hele. Ikke for et sekund engang. Klart du kan hvis du liker ham og han liker deg. Ring og avtal date!:)

Haha, jeg glemte at du er døv. Tast ham, eller hvordan dere døve nå ordner slikt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    26

  • tonie

    21

  • Angustia

    10

  • Dorthe

    8

Mest aktive i denne tråden

Ah, godt det var det du mente da ;)

Ellers enig i det du sier... Er jo ganske vanlig med aldersforskjell på ti år der mannen er eldst, og jeg tror vel ikke det er mer sjalusi i slike forhold...

Svaret mitt lå under spørsmålet ditt om "hjelper det at jeg ikke er sjalu?"

Men altså: Det kan selvfølgelig trigge evt. gryende sjalusi at den ene er en god del yngre, eller hvis den ene holder seg veldig mye bedre utseendemessig, selv om alderen er lik. Eller hvis den ene er mye ute og reiser på turer der "frihetsgraden" er stor. Forutsatt at den andre parten er opptatt av denslags og har litt anlegg for å være sjalu på "spøkelser" (tenk om....).

Men jeg tror personligheten er viktigere enn omstendighetene. F.eks. hadde den ene svigerinnen min vært sjalu selv om mannen hennes ikke hadde vært mye på jobbreise, det er jeg brennsikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Herregud da togli, en mann ville aldri _vurdert_ å la en slik aldersforskjell stoppe det hele. Ikke for et sekund engang. Klart du kan hvis du liker ham og han liker deg. Ring og avtal date!:)

Hadde det vært omvendt hadde dere kvinner fort stemplet han som en gammel gris.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært omvendt hadde dere kvinner fort stemplet han som en gammel gris.....

Mann 41 og kvinne 31 er da meget vanlig?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Herregud da togli, en mann ville aldri _vurdert_ å la en slik aldersforskjell stoppe det hele. Ikke for et sekund engang. Klart du kan hvis du liker ham og han liker deg. Ring og avtal date!:)

Åkkei da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Svaret mitt lå under spørsmålet ditt om "hjelper det at jeg ikke er sjalu?"

Men altså: Det kan selvfølgelig trigge evt. gryende sjalusi at den ene er en god del yngre, eller hvis den ene holder seg veldig mye bedre utseendemessig, selv om alderen er lik. Eller hvis den ene er mye ute og reiser på turer der "frihetsgraden" er stor. Forutsatt at den andre parten er opptatt av denslags og har litt anlegg for å være sjalu på "spøkelser" (tenk om....).

Men jeg tror personligheten er viktigere enn omstendighetene. F.eks. hadde den ene svigerinnen min vært sjalu selv om mannen hennes ikke hadde vært mye på jobbreise, det er jeg brennsikker på.

Mora mi er så flott selv om hun er over 60, så jeg satser på at jeg er like flott ved samme alder :P

Jeg har jo ikke tenkt å gifte meg med ham ennå, så sånn sett kan jeg sikkert bare ta en dag av gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel gå bra det om de trives sammen. Men om de ønsker felles barn så bør de kanskje skynde seg litt ? ;)

Omgivelsenes holdninger til aldersforskjellen har nok større betydning for forholdet deres enn hva de selv føler. At han er over ti år eldre er allment akseptert, men ikke omvendt. Synd egentlig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det kan vel gå bra det om de trives sammen. Men om de ønsker felles barn så bør de kanskje skynde seg litt ? ;)

Omgivelsenes holdninger til aldersforskjellen har nok større betydning for forholdet deres enn hva de selv føler. At han er over ti år eldre er allment akseptert, men ikke omvendt. Synd egentlig :(

De *host* ønsker seg nok ikke felles barn :P

Ja, litt snodig at aldersforskjell er ok den ene veien, men ikke den andre ;)

Jeg hadde garantert sagt "kjør på" om en annen spurte, men når det gjelder en selv blir en straks litt mer usikker ;)

Det hjelper at han ser ut som en krysning av Jonas Gahr Støre og Jens Stoltenberg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De *host* ønsker seg nok ikke felles barn :P

Ja, litt snodig at aldersforskjell er ok den ene veien, men ikke den andre ;)

Jeg hadde garantert sagt "kjør på" om en annen spurte, men når det gjelder en selv blir en straks litt mer usikker ;)

Det hjelper at han ser ut som en krysning av Jonas Gahr Støre og Jens Stoltenberg ;)

Hvis han har øynene til Støre, så...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideelle er vel at mannen er litt yngre enn kvinnen, ettersom vi lever lenger. Men jeg synes 10 år er litt mye, enten det er den ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Høstløv

Jeg ville ikke like det om min barnløse sønn på tretti kom og presenterte en ti år eldre kjæreste med tre barn og eldste på fjorten. Dvs at han blir stefar til et barn som bare er seksten år yngre enn han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ideelle er vel at mannen er litt yngre enn kvinnen, ettersom vi lever lenger. Men jeg synes 10 år er litt mye, enten det er den ene eller andre veien.

Jeg vet om et par hvor hun er 13 år eldre. Da begynner det å bli mye synes jeg ;) Men om de har det bra så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det ideelle er vel at mannen er litt yngre enn kvinnen, ettersom vi lever lenger. Men jeg synes 10 år er litt mye, enten det er den ene eller andre veien.

Hm...ja, kanskje.... mulig det holder med en flørt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg ville ikke like det om min barnløse sønn på tretti kom og presenterte en ti år eldre kjæreste med tre barn og eldste på fjorten. Dvs at han blir stefar til et barn som bare er seksten år yngre enn han.

Han har vært sammen med ei på min alder før, og det gikk visst greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...