Gå til innhold

Øresus, hvilken behandling?


cathlin

Anbefalte innlegg

Finnes det noen kroppsterapier som kan hjelpe mot øresus? Eller annen alterativ behandling (yogaøvelser.------?)

Har hatt øresus i perioder, men nå lurer jeg på om det har satt seg for en stund. Vanligvis kommer det i perioder med stress ifb med anspent musklatur. Jeg er interessert i å finne ut hvor det ligger, slik at jeg kan få løst opp i det. (Hvis det er pga muskler denne gangen også). Syns egentlig det er litt rart fordi jeg ikke er i noen spesielt stressa periode - sommerferie, men kanskje er det en eller annen muskel som et eller annet med den).

Ellers er jeg klar over at øresus også kan bli kronisk og at det ofte ikke hjelper med noe. Håper ikke det er tilfelle hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stiv nakke kan gi øresus. Kanskje en ide å snakke med manuell terapeut.

Ja, jeg går til manuel terapeut og har nevnt det for henne, men hun vil visst konsentrere seg om det jeg opprinnelig kom dit for, låsninger i rygg/skulder.

Kan ta det opp neste gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2010/09/10/tema/helse/sykdom/klikk/oresus/13406339/

Kan du mangle jern?

Jeg ville også forsøkt kiropraktor.

Åja, kanskje jeg skulle ta tilskudd. Hadde planer om å begynne med b-vitaminpiller. Kanskje jeg skulle ta både jern, c-vitamin og b-vitaminer.

Bortsett fra at jeg ikke helt tror at vitaminer fra piller tas opp av kroppen. At man heller bør ha et godt kosthold. Noe jeg kanskje ikke helt har, men av en eller annen grunn har jeg alltid hatt fine blodprøver selv om kostholdet mitt er dårlig. Ja. Men jernpiller kan man jo alltids prøve og se om det har noen effekt. Rødt kjøtt er så dyrt, og jeg vet ikke hva man skal gjøre med det. Kanskjer heller valnøtter, det har jeg. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...