Gå til innhold

Magesår


Gjest PCB

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har lenge vært plaget av smerter i mage/bryst. Under gastroskopi ble det konstatert flere sår i magesekk/overgangen til tynntarm. Det ble ikke konstatert at jeg har bakteriene som ofte er årsak. Fikk syredempende medisin som ikke har hatt effekt. Spørsmål: Er det mulig at disse bakteriene kan unngå å bli oppdaget ved prøver tatt ved Gastroskopi? Fins det alternativ medisin/behandling jeg kan ta for å bli kvitt plagene? Håper på snarlig svar. Venlig hilsen Paal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Hos mange er årsaken til magesår en bakterie kalt Helicobacter pylori som kan overleve i syrebadet nede i magen. Det tas som regel en prøve ved gastroskopi som er veldig treffsikker i å oppdage denne bakterien. Man kan også ta blodprøve for å måle antistoffer mot bakterien. Det er likevel mange som har magesår uten denne bakterien og da kan årsaken være for stor produksjon av magesyre som behandles med syredempende midler. Hvis dette ikke har effekt har jeg god erfaring med en kombinasjon av kostråd, bruk av kamillete og stressmestring. Akupunktur kan eventuelt ha en tilleggseffekt. Når det gjelder kost er det viktig å redusere inntaket av kaffe, sterk mat og melkeprodukter. Noen kan også ha nytte av å kutte ut hvete en periode. Urteteen lages av kamille som trekkes i 10 minutter og dosen er tre kopper daglig. Kamille inneholder virkestoffer som motvirker magekatarr. Stressmestring f.eks. meditasjon eller mindfulness kan være nyttig da stress kan svekke mageslimhinnen ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...