Gå til innhold

sånn kan det gå...


huuff

Anbefalte innlegg

Jeg vet at du har helt rett - og jeg skal gjøre som du sier, men først må jeg bli frisk av tidenes forkjølelse mm. Jeg skal trene og komme meg i form. Så håper jeg etter hvert denne konstante kvalmen, hodepinen, stive nakken gir seg.

Jeg skulle gjerne skiftet perspektiv og blitt opptatt av noe annet.

''Jeg skulle gjerne skiftet perspektiv og blitt opptatt av noe annet.''

Så gjør det! Om så tusen ganger om dagen om det er det som må til.

Og det vil ganske sikkert hjelpe at du like mange ganger forteller deg selv at du først og fremst sørger tapet av en illusjon, ikke en drømmemann.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • huuff

    51

  • PieLill

    16

  • nitty-gritty

    7

  • Lillemus

    3

Gjest Tunge dager

Takk for at du deler dette og gir håp:) Jeg savner den gode følelsen det er å være tvers gjennom glad! Så på bilder i stad her - ja, jeg måtte kikke litt på han, og da savnet jeg å være meg selv.

Jeg har aldri vært i en slik situasjon før, så aner ikke hva jeg kan forvente. Jeg har opplevd noen kjipe ting i livet, som egentlig er mye verre enn dette, likevel har denne situasjonen satt meg helt ut av spill.

Du blir glad igjen.

Et godt råd: Ikke se på bilder. Du glammer fortere om du lar være.

Jeg har også erfart at det ikke alltid er de kipeste tingene som får en helt i kjellere. Merkelig, men sånn er det.

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest intheocean

''Det er faktisk feil. Jeg forstår at hun er i en fase hvor hun ikke klarer å ta grep. Hun har kjærlighetssorg. Hun trenger tid for å igjen kunne ta grep.''

Har du fulgt med hvor lenge hun har skrevet om dette? Sorgen tar tid, men det kan hjelpes på vei i stedet for å dyrkes.

Vi har ulike måter å takle vår sorg på og det burde det være aksept for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skulle gjerne skiftet perspektiv og blitt opptatt av noe annet.''

Så gjør det! Om så tusen ganger om dagen om det er det som må til.

Og det vil ganske sikkert hjelpe at du like mange ganger forteller deg selv at du først og fremst sørger tapet av en illusjon, ikke en drømmemann.

mvh

Ja, men jeg blir jo ikke opptatt av noe... Håper det endres når jeg fysisk er i form igjen. Jeg blir hjemme resten av uka. Skal forsøke å finne noen konkrete tiltak. Men er stort sett på gråten og har lyst til å rømme inn i noe i form av spiselige ting, reise eller noe annet som bare er å utsette.

Jeg greier ikke å se at han ikke var drømmemannen; jeg skjønner fortsatt ikke at ikke han føler det samme, men det er det jeg må lære meg å leve med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir glad igjen.

Et godt råd: Ikke se på bilder. Du glammer fortere om du lar være.

Jeg har også erfart at det ikke alltid er de kipeste tingene som får en helt i kjellere. Merkelig, men sånn er det.

Ha en fin kveld.

Tusen takk:) Kvelden blir nok ikke fin, men jeg håper det ikke blir altfor lenge til jeg kan føle det igjen.

Ja, helt feil med bilder og en viss type musikk, selvpining. Nå var det mer for å rydde og kategorisere dem bort. Men ble så klart noen lengtende kikk.

Jeg skal også bytte mobil, så da forsvinner en haug av meldinger fra han også. Jeg har tatt vare på mange - i begynnelsen for å se på dem og bli glad, men etter hvert for å sikre meg litt selv i tilfelle dette ble oppdaget. - At også han var veldig på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest øøøøehhh

Tusen takk:) Kvelden blir nok ikke fin, men jeg håper det ikke blir altfor lenge til jeg kan føle det igjen.

Ja, helt feil med bilder og en viss type musikk, selvpining. Nå var det mer for å rydde og kategorisere dem bort. Men ble så klart noen lengtende kikk.

Jeg skal også bytte mobil, så da forsvinner en haug av meldinger fra han også. Jeg har tatt vare på mange - i begynnelsen for å se på dem og bli glad, men etter hvert for å sikre meg litt selv i tilfelle dette ble oppdaget. - At også han var veldig på...

Sikre deg selv litt? Tviler sterkt på at samboern din hadde blitt mindre sint hvis du hadde stått der som en 3-åring og sagt "han var med på det han også!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tunge tider

Tusen takk:) Kvelden blir nok ikke fin, men jeg håper det ikke blir altfor lenge til jeg kan føle det igjen.

Ja, helt feil med bilder og en viss type musikk, selvpining. Nå var det mer for å rydde og kategorisere dem bort. Men ble så klart noen lengtende kikk.

Jeg skal også bytte mobil, så da forsvinner en haug av meldinger fra han også. Jeg har tatt vare på mange - i begynnelsen for å se på dem og bli glad, men etter hvert for å sikre meg litt selv i tilfelle dette ble oppdaget. - At også han var veldig på...

Kjenner meg godt igjen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tunge tider

Sikre deg selv litt? Tviler sterkt på at samboern din hadde blitt mindre sint hvis du hadde stått der som en 3-åring og sagt "han var med på det han også!!"

Men han har også en samboer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikre deg selv litt? Tviler sterkt på at samboern din hadde blitt mindre sint hvis du hadde stått der som en 3-åring og sagt "han var med på det han også!!"

Jeg tenkte ifht om mine meldinger eller mailer skulle komme for feil øyne og om han skulle nekte og legge alt på meg. Det som er skjedd er like galt, men da skulle jeg ikke tatt støyten alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ulike måter å takle vår sorg på og det burde det være aksept for.

Jeg skjønner at huuff har det ille, og mine (og andres) råd er basert på erfaring og et ønske om at hennes smerte skal gå over. Det er ikke snakk om manglende aksept for smerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øøøøehhh

Jeg har prøvd så mye; reist, en aktiv hverdag, trening, men likevel er han der. Jeg definerer lykkeøyeblikkene mine i hele 2011 som når vi har hatt kontakt. Helt sykt at jeg kan gjøre det, når jeg tenker på hvordan han egentlig har vært. 2 ferier, hvor mine lykkeligste øyeblikk var når han sendte sms, og jeg unnlot å svare.

Jeg vil rømme, men tankene mine forfølger meg...

Du får prøve å lese litt da vettu stakkars deg, og dyrke litt KLOKSKAP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd så mye; reist, en aktiv hverdag, trening, men likevel er han der. Jeg definerer lykkeøyeblikkene mine i hele 2011 som når vi har hatt kontakt. Helt sykt at jeg kan gjøre det, når jeg tenker på hvordan han egentlig har vært. 2 ferier, hvor mine lykkeligste øyeblikk var når han sendte sms, og jeg unnlot å svare.

Jeg vil rømme, men tankene mine forfølger meg...

Lykkelige øyeblikk er ikke noe som bare kommer til deg, det er noe du skaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respektløst? Altså hele livet mitt har stoppet opp. I dag klarte jeg ikke å gå på jobb og vet ikke om jeg gjør det i morgen heller. Jeg har symptomer av ulik art fra omtrent alle kroppsdeler, sliter med søvn og er generelt nedstemt. Jeg skrev det her fordi jeg ønsket å dele det her - det jeg skrev om nå passet her og ikke i samliv, hvor jeg visste jeg ville bli beskyldt for å opprettholde en såpeserie. (det ble jeg også her...)

'' I dag klarte jeg ikke å gå på jobb og vet ikke om jeg gjør det i morgen heller.''

Ikke rart det er høyt sykefravær. Se å komme deg på jobb, du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste ved å gå hjemme og gruble. Hold tankene opptatt, ta gjerne på deg overtid eller annet arbeid så du får tankene over på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' I dag klarte jeg ikke å gå på jobb og vet ikke om jeg gjør det i morgen heller.''

Ikke rart det er høyt sykefravær. Se å komme deg på jobb, du gjør deg selv bare en bjørnetjeneste ved å gå hjemme og gruble. Hold tankene opptatt, ta gjerne på deg overtid eller annet arbeid så du får tankene over på noe annet.

Jeg har klart å gå på jobb etter ferien - hver dag har vært en kamp, tro meg. Nå sliter jeg med noe som er relatert til forkjølelse i tillegg og orker ikke.

Jeg har en krevende jobb, hvor jeg må bruke hodet - noe som funker dårlig når dette kom i tillegg til alt annet. Da gikk lufta ut av ballongen. Jeg er dog helt innstilt på å være i jobb fra mandag. Er sysselsatt mer en 100% og det er såvidt det går nå, så mer er uutholdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øøøøehhh

Jeg vet ikke helt hvor du vil med det svaret ?

Altså, du har støtt på ett av livets realiteter: Det er et helvete til tider. Kanskje tiden er inne for å leve seg inn i andre ting enn seg selv, nå? Det finnes mye bra litteratur man kan fordype seg i. Hjelpeorganisasjoner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øøøøehhh

Nei, mulig jeg bryter alle uskrevne regler her på DOL. - Jeg postet det her istedenfor på samliv, da jeg kviet meg for å følge opp saken. Jeg har faktisk ikke lyst til å lage en såpeopera - i så fall er det valgfritt å følge den!

Men realiteten er likevel at veldig mange andre i verden har store, store problemer og jobber knallhardt for å komme seg videre, og da skjønner du sikkert at folk blir leie av folk som bare skal klage på sine selvpåførte problemer og ikke tar imot råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...