Gå til innhold

Håndledd plager


Gjest Golferen

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste 2 år hatt plager med håndleddene. Først var det bare en periode hvor jeg hadde plager og holdt igjen på intensiteten på aktivitet, men så fort det gikk over etter gjerne en dag holdt jeg aktiviteten oppe. Dette er da golf aktivitet det dreier seg om. Høsten 2010 begynte jeg å trene med håndmanualer, forskjellige øvelser og armhevinger på knokene og handtler. Utover høsten og nærmere juletiden ble jeg fortalt om senebetennelse (en i klassen hadde dette). Han fortalte visst jeg ikke trener på en måned vil det sannsyneligvis gå over, jeg sluttet da med treningen og drev kun med golf. Som du kan anta ble det ikke bedre, og jeg fortsatte bare med plagen. Vinterferien dro jeg med golfklubben på treningsleir, og da kunne jeg ikke bruke den køllen som gir mest hastighet gjennom slaget (driveren). Ble bare mer og mer frustert over hvorfor det ikke ble bedre. Har med all trening hvor jeg har brukt stang/handtler strammet opp håndleddene. Jeg har også hatt en dialog med en golf kamerat som er fysioterapaut ogm at vi bør finne ut hvordan dette kan "helbredes". Har med tiden fra våren til sommeren fått vite om mange andre golfspillere som får vondt i håndleddene (kan være for håndleddene er veldig aktive gjennom spill og trening og motstanden den får med gress, tykt gress sand osv). Ved alle aktiviteter det belastes direkte på håndleddene har jeg stått over. Snakte med legen i jobb sammenheng om håndleddene mine. Han så på dem og mente det ikke var noe galt med dem. Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre, og fortalte han at jeg bruker stropper (kjøpt på treningssenteret som skal forbedre tunge løft). Disse bruker jeg hele tiden når jeg jobber når jeg skrur, løfter objekter osv (er elektriker lærling). Vet det ikke er noe hokkus pokkus, men vil så gjerne trene håndleddene opp, og egentlig få vite hvordan jeg får vite om det er ledd eller musklene som er grunnen til plagen. Er det noen vitaminer som er ekstremt gode for ledd? Tar daglig møllers tran og trippel magnesium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...