Gå til innhold

Hvordan smaker stekt hund og rotte?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

Så det er derfor du skriver en masse dritt både til meg og om meg, fordi du ikke ønsker kontakt?

Ta pillene dine og håp på bedring.

''Ta pillene dine og håp på bedring.''

Takk, disse ordene går rett til Webmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 421
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    141

  • Spenol(1)

    26

  • hidi, the scorpion

    11

  • pølsenn

    9

Gjest Nord og ned.

''Ja, du mæler som han om at det er alle andre det er noe feil på som gjør at de ikke hverken intigreres eller assismileres.Deres eget ønske om å leve utenfor, og deres egen rasisme mot andre folkeslag i hele Europa blir forsøkt marginalisert. bagatellisert og til og med eliminert.''

Mange vil ikke _assimileres_. Jeg har kun skrevet om dem som ønsker å bidra i det norske samfunnet på lik linje med andre borgere.

''Du tok heller tydligvis ikke poenget med at dersom du virkelig vet om mange bofaste sigøynere med fast jobb som ingen tenker at er sigøynere, vel da slår det jo beina unna din egen propaganda om fordomsfulle nordmenn.''

Jeg har gjort det kilnkende klart at jeg vet om "bofaste sigøynere" som ønsker jobb. Vikariat, engesjement, fast, prosjekt, deltid, heltid... Resten av resonnementet ditt må stå for din egen regning.

''Jeg har gjort det kilnkende klart at jeg vet om "bofaste sigøynere" som ønsker jobb. Vikariat, engesjement, fast, prosjekt, deltid, heltid...''

Disse eksisterer ikke. Annet enn eventuelt i din egen fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever faktisk at du slutter med fordommene dine. Det er også fakta.

Men det faktumet er ubehagelig for deg, så derfor skylder du på andre.

''Det krever faktisk at du slutter med fordommene dine.''

Denne nedrige hersketeknikken kan du like godt slutte med først som sist. Det er tydelig du nå er helt som for argumenter (hvis du nå i det hele tatt har hatt noen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei, det er nettopp fordommer som får arbeidsgiveren til å tenke slik selv FØR han/hun har truffet individet.

Akkurat slik som jeg sa.

Jeg klarer ikke lenger å se hvor i tråden du er eller hva du svarer meg på , så jeg får bare gjette meg til det.

Vet du hva, det fleste nordmenn er ikke ondskapsfulle troll slik du skal ha det til. De fleste nordmenn er menneskelige og de fleste arbeidsgivere er opptatt av arbeidsvilje, utdanning, kompetanse og hvis du er blid og trivelig hjelper det også. De er ikke opptatt av rase i 2011. Ja, noen ytterst få kanskje, men det tror jeg ikke lenger er mange.

Du virker svært paranoid og mistenksom som tror ille om alle. Du har faktisk ganske store fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke mer "person" enn dine angrep på romfolk.

Og jo, samfunnet har bekostet både skole, sykehus og en hel masse annet på deg. Du er subsidiert.

''Det er da ikke mer "person" enn dine angrep på romfolk.''

Det er ikke et angrep på noen, kun konstatering av fakta.

''Og jo, samfunnet har bekostet både skole, sykehus og en hel masse annet på deg. Du er subsidiert.''

Det er jeg ikke. Jeg har betalt MYE mer i skatt en det jeg noen gang hatt "fått" fra det offentlige. Sykehustjenester har jeg forøvrig aldri benyttet meg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Ta pillene dine og håp på bedring.''

Takk, disse ordene går rett til Webmaster.

Fint og husk å ta med deg ditt åpningsbidrag for en "god og saklig debatt", nemlig dette usaklige drittet:

''At du gidder å bruke krefter på en person som "Nord og ned"?

Vedkommende kommer aldri til å bli overbevist om noe som helst. Personen, har oppgitt å ta til seg nye data og/eller benektelse, har overtatt dette mennneske;)''

Jeg svarer sjelden på noe av det du skriver da du fremstår som så totalt forstyrret at det er ufruktbart, heller ikke da du ba meg holde kjeft i en tråd jeg lagde om ett av ofrene fra Utøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Fint og husk å ta med deg ditt åpningsbidrag for en "god og saklig debatt", nemlig dette usaklige drittet:

''At du gidder å bruke krefter på en person som "Nord og ned"?

Vedkommende kommer aldri til å bli overbevist om noe som helst. Personen, har oppgitt å ta til seg nye data og/eller benektelse, har overtatt dette mennneske;)''

Jeg svarer sjelden på noe av det du skriver da du fremstår som så totalt forstyrret at det er ufruktbart, heller ikke da du ba meg holde kjeft i en tråd jeg lagde om ett av ofrene fra Utøya.

You have got to be kidding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orka å lese hele tråden etter at den utvikla seg i det lengste de siste dagene.

Her er uansett en link de fleste kan ha nytte av å lese: http://dittoslo.no/nyheter/romfolket-ma-behandles-som-mennesker-1.6538087

En veldig fin artikkel av noen som åpenbart vet hva de snakker om, og bryr seg. Hun klarer å se menneskene bak fordommene.

Det burde vært flere som henne! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke lenger å se hvor i tråden du er eller hva du svarer meg på , så jeg får bare gjette meg til det.

Vet du hva, det fleste nordmenn er ikke ondskapsfulle troll slik du skal ha det til. De fleste nordmenn er menneskelige og de fleste arbeidsgivere er opptatt av arbeidsvilje, utdanning, kompetanse og hvis du er blid og trivelig hjelper det også. De er ikke opptatt av rase i 2011. Ja, noen ytterst få kanskje, men det tror jeg ikke lenger er mange.

Du virker svært paranoid og mistenksom som tror ille om alle. Du har faktisk ganske store fordommer.

''Du virker svært paranoid og mistenksom som tror ille om alle. Du har faktisk ganske store fordommer.''

Slik du tror om romfolket, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er da ikke mer "person" enn dine angrep på romfolk.''

Det er ikke et angrep på noen, kun konstatering av fakta.

''Og jo, samfunnet har bekostet både skole, sykehus og en hel masse annet på deg. Du er subsidiert.''

Det er jeg ikke. Jeg har betalt MYE mer i skatt en det jeg noen gang hatt "fått" fra det offentlige. Sykehustjenester har jeg forøvrig aldri benyttet meg av.

Det jeg skriver er da bare en konstatering av fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Du virker svært paranoid og mistenksom som tror ille om alle. Du har faktisk ganske store fordommer.''

Slik du tror om romfolket, mener du?

Nei, tenk at jeg har ikke møtt noen paranoide romfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Jo, du påstår at "de" har en kultur som bla bla bla.

Mange av "dem" har kanskje det, men ikke alle. Ved å spre slike fordommer så gjør du det omtrent umulig selv for de som ikke har "slik kultur" å få jobb.

Benekter du at de har en kultur som omreisende og at dette vanskeliggjør det å ha barn i skole og at de får seg arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luffefluff

Det krever faktisk at du slutter med fordommene dine. Det er også fakta.

Men det faktumet er ubehagelig for deg, så derfor skylder du på andre.

Du bare gjentar deg selv. Jeg har ikke fordommer mot dem, les det jeg skriver. Du derimot ser ikke ut til å inkludere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Du skriver side opp og side ned her med dine fordommer mot dem.

Tror du virkelig du får dem til å føle seg inkludert?

Fakta er ikke fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussilago1

Så det er derfor du skriver en masse dritt både til meg og om meg, fordi du ikke ønsker kontakt?

Ta pillene dine og håp på bedring.

Vel, dette er så lavmål at det ikke fortjener respons:

''Ta pillene dine og håp på bedring.''

Men svarer likevel: Kutt ut hersketeknikkene dine og opptre som en person med integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er ikke fordommer.

Det er fakta at fordommer eksisterer, og at de i stor grad forhindrer romfolket å få seg en jobb.

Fakta.

Selv om det ikke "passer" inn med fordommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Vel, dette er så lavmål at det ikke fortjener respons:

''Ta pillene dine og håp på bedring.''

Men svarer likevel: Kutt ut hersketeknikkene dine og opptre som en person med integritet.

Lavmålet ligger i innlegget det du refererte var et svar på. Lær deg kronologi, og slutt med løgn som argumentasjonsteknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Det er fakta at fordommer eksisterer, og at de i stor grad forhindrer romfolket å få seg en jobb.

Fakta.

Selv om det ikke "passer" inn med fordommene.

Jeg benekter ikke på noen som helst måte at de utsettes for diskriminering og fordommer. Men du påstår langt på vei at det er jeg som har forfulgt dem, det er jeg som utsetter dem for diskriminering og at jeg har fordommer mot dem når det eneste jeg gjør er å fremlegge fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fin og viktig link. Er det noe jeg savner hos enkelte så er det empati og litt dypere forståelse for hvordan samfunnet fungerer - og hva som trigger hva...

Det er jeg helt enig med deg i.

Denne diskusjonen har for øvrig pensa helt inn på noe annet enn det hovedinnlegget dreide seg om, nemlig romfolk fra Romania som kommer til Oslo på tremåneders turistvisum. Disse lever i en forferdelig fattigdom som vi knapt kan forstå. En tidligere kollega av meg gjorde Her er rapporten fra et forskningsprosjekt på dette som ble gjort for et par år sida: http://www.bymisjon.no/PageFiles/16323/Folk%20fra%20Romania%20som%20tigger%20Oslo.pdf

Den andre diskusjonen, om integrering av romfolk i Norge, er så kompleks og vanskelig. Jeg ser ingen gode løsninger. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...