Gå til innhold

Hvordan smaker stekt hund og rotte?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Det er også mange som klarer å motivere seg selv på tross av motgang og stigmatisering. Hva gjør at ingen sigøynere klarer det?

Hvorfor samme spørsmål 100 ganger?

Som har blitt påpekt utallige ganger så er romfolket utsatt for mest diskriminering i Europa.

Men det overser du jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 421
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    141

  • Spenol(1)

    26

  • hidi, the scorpion

    11

  • pølsenn

    9

Gjest Tussilago1

Hvor da?

Man klipper noe fra en gruppe mennesker (som tilfeldigvis er romfolk) og tror at det gjelder for en helt annen gruppe mennesker (som tilfeldigvis er romfolk).

Romfolk er ikke en uniform gruppe. De som ramponerte et hus er ikke identisk med en person som ev. søker jobb i en kantine, og heller ikke en som spiser måker.

Med vennlig hilsen

Er så enig med deg i denne tråden. Ja, de har mye mot seg mht husramponering, oppdragelse og kulturverdier vi ikke er enige i, negative tabloidoppslag, vi ser tiggere osv.

Men la oss ikke glemme at det handler om indidvider til syvende og sist - uansett om far eller tante var forbilder av dårlig rang, eller om de tilfeldigvis var født i "verdens beste land".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så babler du igjen, denne gangen er bablingen ispedd litt spydigheter også, as usual.

''Så babler du igjen, denne gangen er bablingen ispedd litt spydigheter også, as usual.''

Du påstår at de bør endre seg.

Men når jeg påpeker at du er problemet, og du bør endre deg, så er det "spydig", plutselig.

Jaja, dobbelmoral er dobbelt så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg i denne tråden. Ja, de har mye mot seg mht husramponering, oppdragelse og kulturverdier vi ikke er enige i, negative tabloidoppslag, vi ser tiggere osv.

Men la oss ikke glemme at det handler om indidvider til syvende og sist - uansett om far eller tante var forbilder av dårlig rang, eller om de tilfeldigvis var født i "verdens beste land".

Jeg synes du skriver flott og informativt!

Godt gjort!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Din "analyse" av situasjonen er så mangelfull at det nesten blir komisk.

Du utelater konsekvent et av de mest signifikante momentene (og mulige motovatorene) - nemlig at på grunn av fordommer fra deg og dine, så vil de neppe få jobb uansett, selv om de var kvalifisert.

Og, som vi har slått fast, så ser det ut som om du mangler stryke til å endre deg selv.

Ironisk, i grunnen, siden du er så "for" at andre skal endre seg.

Begynn med deg selv!

Du utelater konsekvent at ingen sigøyner er i arbeid selv om ting legges til rette for det. Du utelater konsekvent at de kunne ha gitt barna sine en sjanse om de faktisk ønsket endringer. Du utelater konsekvent at dette skyldes deres kultur. Du bare ser de som håpløse ofre og at de derfor ikke bør gjøre en tøddel selv for at endring skal komme. Alle andre er skyld i, selv om ting blir forsøkt lagt til rette for at de faktisk skal kunne bli en del av samfunnet vårt. Men hvorfor ikke bare sitte på gjerdet og se på at de spiser rotter og hund, at småjentene deres giftes bort, at de nekter barna sine skolegang osvosv. Det er da ikke noe problem i det, er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Hvorfor samme spørsmål 100 ganger?

Som har blitt påpekt utallige ganger så er romfolket utsatt for mest diskriminering i Europa.

Men det overser du jo...

Hvorfor er de mest diskriminert? Er det bare fordi alle andre er slemme og dumme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tussilago1

''Og det vet du alt om?''

Jeg begynner å mistenke at du har fått i deg noe du ikke har tålt og ikke klarer helt å holde fokus. Her diskuterer jeg med Sør og jeg mener han babler til meg når han bare sitter og gjentar seg selv, knapt hører/leser hva jeg skriver, tillegger meg meninger jeg ikke har osv.

''Ingen representanter for Romfolk ønsker individuell inntekt? Ingen av dem ønsker å leve som likeverdige borgere i Norge, med alt det innebærer?''

Jeg tror så absolutt at de ønsker individuell inntekt, men ikke om det betyr at de må la kulturen vike for å oppnå det. Det har de selv bevist ved at ingen av de faktisk er i arbeid og at de ikke takker ja til gratis skolegang for sine barn, så i hvertfall de kan få en mulighet for å nå dette senere i livet. At noen av de står i arbeidsledighetskø betyr ikke at de faktisk er oppriktig interessert i å jobbe. Dette gjelder selvsagt ikke bare sigøynere.

''Da er du mer opplyst enn meg - mulig jeg jobber for kanpper og glansbilder, men det er ikke inntrykket mitt.''

Ovennevte er det som får meg til å lure på om du har fått i deg noe, for jeg forstår ikke noe av det du her forsøker å formidle eller hva du i det hele tatt vil frem til.

''Jeg begynner å mistenke at du har fått i deg noe du ikke har tålt og ikke klarer helt å holde fokus.''

''Ovennevte er det som får meg til å lure på om du har fått i deg noe, for jeg forstår ikke noe av det du her forsøker å formidle eller hva du i det hele tatt vil frem til.''

OK, er spent på dommen / epikrisen / diagnosen, hehe :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det siste der var sikkert meg.

Klarer du å lese hva som står der?

Legg spesielt merke til ordet "hvis" og til ordet "din" (entall, altså vi snakker om én person).

Bedre nå?

''Legg spesielt merke til ordet "hvis" og til ordet "din" (entall, altså vi snakker om én person)''.

LOL. du snakket om _en_ person som muligens hadde denne kulturen og at det derfor var dumt å gi disse husene? Ha ha, ja det skal du få meg til å tro ;o) Du overgår deg selv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

''Så babler du igjen, denne gangen er bablingen ispedd litt spydigheter også, as usual.''

Du påstår at de bør endre seg.

Men når jeg påpeker at du er problemet, og du bør endre deg, så er det "spydig", plutselig.

Jaja, dobbelmoral er dobbelt så bra.

Bare fortsett med spydigheter, de preller av som vann på gåsa. Jeg ser ikke det du ser, jeg trenger ikke endre meg. Det ville ikke ført til at de sender barna sine til skole, det ville ikke få dem ut i arbeid osv. Det er kulturen deres som hindrer dem, ikke jeg. Jeg har faktisk vært med på å gi de muligheter ved at jeg betaler skatt som gjør at de kan få millioner slengt etter seg. Selv dette har ikke hjulpet dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

''Jeg begynner å mistenke at du har fått i deg noe du ikke har tålt og ikke klarer helt å holde fokus.''

''Ovennevte er det som får meg til å lure på om du har fått i deg noe, for jeg forstår ikke noe av det du her forsøker å formidle eller hva du i det hele tatt vil frem til.''

OK, er spent på dommen / epikrisen / diagnosen, hehe :))

Den kan ikke jeg hjelpe deg med, så trøstem får være at det finnes de som kan :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussilago1

Så babler du igjen, denne gangen er bablingen ispedd litt spydigheter også, as usual.

Nok et saklig innlegg fra deg.

Og den _ene _"sigøyneren" var?

Var det du som også hevda at ingen Romfolk ønska jobb? Jaja, lykke til med nytt feltarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Nok et saklig innlegg fra deg.

Og den _ene _"sigøyneren" var?

Var det du som også hevda at ingen Romfolk ønska jobb? Jaja, lykke til med nytt feltarbeid.

Nå babler du igjen, samtidig klarer du ikke å holde styr på hvem som skriver hva i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dem som trosser og fraviker en "kultur"? Eller dem som er stolte av den og bygger videre på denne? Og ja, de finnes, og noen av dem ønsker definitivt å "bygge landet" og bidra til fellesskapet.

OK, skjønner at ditt hovedargument er _løgner_, men dog?

Du babler om folk som ikke finnes, og forventer svar på fanatisfostre.

Ingen norske sigøynere er i fast arbeid, og ingen har noe ønske om å bli det slik du hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene, for et personangrep!! Og oenget var?

En 100% nøytral observasjon er, eller kan aldri få blitt noe angrep, aller minst et personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du utelater konsekvent at ingen sigøyner er i arbeid selv om ting legges til rette for det. Du utelater konsekvent at de kunne ha gitt barna sine en sjanse om de faktisk ønsket endringer. Du utelater konsekvent at dette skyldes deres kultur. Du bare ser de som håpløse ofre og at de derfor ikke bør gjøre en tøddel selv for at endring skal komme. Alle andre er skyld i, selv om ting blir forsøkt lagt til rette for at de faktisk skal kunne bli en del av samfunnet vårt. Men hvorfor ikke bare sitte på gjerdet og se på at de spiser rotter og hund, at småjentene deres giftes bort, at de nekter barna sine skolegang osvosv. Det er da ikke noe problem i det, er det?

Som vanlig skylder du på alle andre enn deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Legg spesielt merke til ordet "hvis" og til ordet "din" (entall, altså vi snakker om én person)''.

LOL. du snakket om _en_ person som muligens hadde denne kulturen og at det derfor var dumt å gi disse husene? Ha ha, ja det skal du få meg til å tro ;o) Du overgår deg selv nå.

Nei, jeg snakker om INDIVIDENE som hører inn under den setningen.

Vanlig norsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå babler du igjen, samtidig klarer du ikke å holde styr på hvem som skriver hva i tråden.

''Nå babler du igjen,''

Det skriver du til alle, hver gang DU selv ikke har argumenter/svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett med spydigheter, de preller av som vann på gåsa. Jeg ser ikke det du ser, jeg trenger ikke endre meg. Det ville ikke ført til at de sender barna sine til skole, det ville ikke få dem ut i arbeid osv. Det er kulturen deres som hindrer dem, ikke jeg. Jeg har faktisk vært med på å gi de muligheter ved at jeg betaler skatt som gjør at de kan få millioner slengt etter seg. Selv dette har ikke hjulpet dem.

Jadda, "alle" er dumme når du er sur, ikke sant? ;-)

Igjen sier du bare at det er alle andres feil enn din egen. Manglende selvinnsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de mest diskriminert? Er det bare fordi alle andre er slemme og dumme?

Diskriminering er "dårlig behandling uten grunn". Det være seg av homofile, jøder, muslimer, kvinner, og andre grupper.

Eller mener du at f. eks. jødene selv var skyld i diskrimineringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskriminering er "dårlig behandling uten grunn". Det være seg av homofile, jøder, muslimer, kvinner, og andre grupper.

Eller mener du at f. eks. jødene selv var skyld i diskrimineringen?

''Diskriminering er "dårlig behandling uten grunn".''

For det første blir ikke norske sigøynere diskriminert, de blir tvert imot forfordelt, sydd puter under armene på, og særbehandlet i trygde og sosialsystemet.

For det andre er ikke tyveri, ran, svindel og vold "uten grunn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...