Gå til innhold

Hvordan smaker stekt hund og rotte?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Som er en total irrelevant sammenligning, foruten at 49% av Norges befolkning ikke går på ski.

For det du gjør er å presentere ALLE romfolk som late, kriminelle, hus-ramponnerere (hvorfor kommer du ellers trekkende med det?), og alt det andre negative du finner.

Du lar dine egne fordommer løpe av sted med deg, og det er like ille om gruppen som rammes i dag er homofile, jøder, muslimer, romfolk, osv.

Du er en del av problemet, men du nekter å endre deg.

''For det du gjør er å presentere ALLE romfolk som late, kriminelle, hus-ramponnerere (hvorfor kommer du ellers trekkende med det?), og alt det andre negative du finner''

Hele diskusjonen handler om de som ER kriminelle, husramponere. Duskjonen handler IKKE om de som er lovlydige og integrerte.

''Du lar dine egne fordommer løpe av sted med deg, og det er like ille om gruppen som rammes i dag er homofile, jøder, muslimer, romfolk, osv.''

Du glemte i farten å nevne folk som bor på landsbygda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 421
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    141

  • Spenol(1)

    26

  • hidi, the scorpion

    11

  • pølsenn

    9

Gjest luffefluff

''Har du problemer med å lese?''

han pleier å komme til dette punktet i diskusjoner, når alle andre argumenter er brukt opp. Nå har han bestemt seg for hva han skal si i resten av tråden uansett hva andre sier, så nå kjører han på til vi ikke orker mer. Vi er rastister, fordomsfulle og diskriminerende hele gjengen.

Jeg tror du har helt rett og han vil som vanlig fordi vi ikke gidder mer føle seg som en seierherre, a true winner hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Har du problemer med å lese?''

han pleier å komme til dette punktet i diskusjoner, når alle andre argumenter er brukt opp. Nå har han bestemt seg for hva han skal si i resten av tråden uansett hva andre sier, så nå kjører han på til vi ikke orker mer. Vi er rastister, fordomsfulle og diskriminerende hele gjengen.

Kunne vært moro og visst hvor mange ganger kasuset har skrevet (slag)ordet "fordommer" bare i denne tråden, med en slags innbilding av at det gjør veldig inntrykk på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg tror du har helt rett og han vil som vanlig fordi vi ikke gidder mer føle seg som en seierherre, a true winner hehe.

Det er ikke uten grunn at han blir utestengt igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Nettopp.

Problemet er (blant annet) fordommene dine, men du er ikke villig til å gjøre noe.

Der er problemet.

I stedet skylder du bare på ofrene dine, akkurat som en mobber skylder på dem som mobbes.

Jeg har aldri mobbet en sigøyner, jeg har aldri tatt fra de en jobb, jeg har aldri nektet barna deres skolegang etcetc. Du derimot har gjort dem om til ofre og har ingen tiltro til at de kan klare noe som helst. De kan bare fortsette med sin kriminalitet, nekte barna sine skolegang, gifte bort sine små døtre, leve av rotter og hund osvosv. Jeg håper du ikke tror at du ser ut som en som ønsker de et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Kunne vært moro og visst hvor mange ganger kasuset har skrevet (slag)ordet "fordommer" bare i denne tråden, med en slags innbilding av at det gjør veldig inntrykk på folk.

''Kunne vært moro og visst hvor mange ganger kasuset har skrevet (slag)ordet "fordommer" bare i denne tråden, med en slags innbilding av at det gjør veldig inntrykk på folk''

He he, det er vel det han håper på. han vil vinne diskusjoenen på denne måten og han vil ha siste ordet. Og det er klart, han får jo siste ordet i diskusjoner som regel, nesten helt uten unntak, så han oppnår jo det som er målet sitt. Det blir jo etterhvert ganske meningsløst å komme med flere svar til han. Gjentagelser er kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''For det du gjør er å presentere ALLE romfolk som late, kriminelle, hus-ramponnerere (hvorfor kommer du ellers trekkende med det?), og alt det andre negative du finner''

Hele diskusjonen handler om de som ER kriminelle, husramponere. Duskjonen handler IKKE om de som er lovlydige og integrerte.

''Du lar dine egne fordommer løpe av sted med deg, og det er like ille om gruppen som rammes i dag er homofile, jøder, muslimer, romfolk, osv.''

Du glemte i farten å nevne folk som bor på landsbygda.

''Hele diskusjonen handler om de som ER kriminelle, husramponere. ''

Ah? Og hvor mange er det av nåværende jobbsøkere som har ramponert hus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Det er ikke uten grunn at han blir utestengt igjen og igjen.

Nei han kan være direkte ufin til tider, så godt han får seg en "styver".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri mobbet en sigøyner, jeg har aldri tatt fra de en jobb, jeg har aldri nektet barna deres skolegang etcetc. Du derimot har gjort dem om til ofre og har ingen tiltro til at de kan klare noe som helst. De kan bare fortsette med sin kriminalitet, nekte barna sine skolegang, gifte bort sine små døtre, leve av rotter og hund osvosv. Jeg håper du ikke tror at du ser ut som en som ønsker de et godt liv.

Du sprer fordommer mot dem.

Du nører opp under holdninger som er fordommsfulle.

Det gjør at folk kvier seg til å snakke med dem, gi dem jobber, ovs osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussilago1

Jeg har mange ganger gjennom livet måttet vise evne til endring og det har jeg gjort og gjør fortsatt om det skulle bli krevd av meg. Jeg kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes, og krever heller ikke selv at noen skal se på meg som ett offer om jeg nekter å ta i mot hjelp. Nå tror jeg heller ikke at sigøynere ser på seg selv som ofre, det er det du som gjør. Du har avskrevet dem fullstendig.

''Nå tror jeg heller ikke at sigøynere ser på seg selv som ofre, det er det du som gjør. Du har avskrevet dem fullstendig.''

Virkelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Hele diskusjonen handler om de som ER kriminelle, husramponere. ''

Ah? Og hvor mange er det av nåværende jobbsøkere som har ramponert hus?

''Ah? Og hvor mange er det av nåværende jobbsøkere som har ramponert hus?''

?? selvagt null, hvordan skal det kunne bli flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Kunne vært moro og visst hvor mange ganger kasuset har skrevet (slag)ordet "fordommer" bare i denne tråden, med en slags innbilding av at det gjør veldig inntrykk på folk''

He he, det er vel det han håper på. han vil vinne diskusjoenen på denne måten og han vil ha siste ordet. Og det er klart, han får jo siste ordet i diskusjoner som regel, nesten helt uten unntak, så han oppnår jo det som er målet sitt. Det blir jo etterhvert ganske meningsløst å komme med flere svar til han. Gjentagelser er kjedelig.

''Gjentagelser er kjedelig''

Han spammer ned hele forumet med klipp og lim gjentakelser, og innbilder seg at han seirer på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussilago1

''Gjentagelser er kjedelig''

Han spammer ned hele forumet med klipp og lim gjentakelser, og innbilder seg at han seirer på den måten.

Kjære vene, for et personangrep!! Og oenget var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luffefluff

''Nå tror jeg heller ikke at sigøynere ser på seg selv som ofre, det er det du som gjør. Du har avskrevet dem fullstendig.''

Virkelig?

Virkelig til hva? Som du kanskje kan lese er det to ulike påstander i det du referer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Du sprer fordommer mot dem.

Du nører opp under holdninger som er fordommsfulle.

Det gjør at folk kvier seg til å snakke med dem, gi dem jobber, ovs osv.

Jeg fremlegger fakta. Du gjør dem til hjelpesløse ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fremlegger fakta. Du gjør dem til hjelpesløse ofre.

Jeg har skrevet at de er ofre for fordommer, og med tanke på det du og andre skriver her, så er det åpenbart sant.

Derimot er det du og andre som fremstiller dem som "fanget i egen kultur", så den delen av det du skriver er også usant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

''Kunne vært moro og visst hvor mange ganger kasuset har skrevet (slag)ordet "fordommer" bare i denne tråden, med en slags innbilding av at det gjør veldig inntrykk på folk''

He he, det er vel det han håper på. han vil vinne diskusjoenen på denne måten og han vil ha siste ordet. Og det er klart, han får jo siste ordet i diskusjoner som regel, nesten helt uten unntak, så han oppnår jo det som er målet sitt. Det blir jo etterhvert ganske meningsløst å komme med flere svar til han. Gjentagelser er kjedelig.

''Og det er klart, han får jo siste ordet i diskusjoner som regel,''

Det skyldes enten at de han debatterer med tar til vettet og ser at alt er nyttesløst eller at vi faktisk er nødt til å legge oss :) Ikke alle kan holde det gående her inne til 2-3 på natten hver natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussilago1

''For det du gjør er å presentere ALLE romfolk som late, kriminelle, hus-ramponnerere (hvorfor kommer du ellers trekkende med det?), og alt det andre negative du finner''

Hele diskusjonen handler om de som ER kriminelle, husramponere. Duskjonen handler IKKE om de som er lovlydige og integrerte.

''Du lar dine egne fordommer løpe av sted med deg, og det er like ille om gruppen som rammes i dag er homofile, jøder, muslimer, romfolk, osv.''

Du glemte i farten å nevne folk som bor på landsbygda.

''Hele diskusjonen handler om de som ER kriminelle, husramponere. Duskjonen handler IKKE om de som er lovlydige og integrerte.''

Gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Jeg har skrevet at de er ofre for fordommer, og med tanke på det du og andre skriver her, så er det åpenbart sant.

Derimot er det du og andre som fremstiller dem som "fanget i egen kultur", så den delen av det du skriver er også usant.

Jeg har ikke skrevet at de er fanget av noen kultur. Å opprettholde/følge en kultur er i de aller fleste tilfeller selvvalgt. Og slik tror jeg også at det er med sigøynere. Jeg tror faktisk de er stolte av sin kultur, altså langt fra ofre som du vil ha dem til å være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussilago1

''Og det er klart, han får jo siste ordet i diskusjoner som regel,''

Det skyldes enten at de han debatterer med tar til vettet og ser at alt er nyttesløst eller at vi faktisk er nødt til å legge oss :) Ikke alle kan holde det gående her inne til 2-3 på natten hver natt.

Imponert over sakligheten :-/

WOW!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...