Gå til innhold

Hvordan smaker stekt hund og rotte?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Nei, ALLE vet ikke dette.

Mange tror at det kun var jøder som ble sendt til konsentrasjonsleire. Faktisk var det romfolk, kommunister, psykisk syke, muslimer, jøder, homofile, funksjonshemmede, osv.

Romfolket er den gruppen i Europa som blir mest diskriminert, og det er nok hovedårsaken til at ting er som de er.

Så bekjemp diskrimineringen, og så kan du gå videre derfra.

''Så bekjemp diskrimineringen, og så kan du gå videre derfra''

Å bekjempe diskriminering betyr å legge forholdene til rette for at de skal kunne greie å leve av egne inntekter.Noe den norske stat har forsøkt på mange ganger.

I hele denne diskusjonen gir du inntrykk av at du har gitt dem opp. Det er vel først og fremst det som er diskriminerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 421
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    141

  • Spenol(1)

    26

  • hidi, the scorpion

    11

  • pølsenn

    9

Igjen kommer du bare med fordommer.

Skjerpings!

Typisk deg å komme med slik svada når du helt har sluppet opp for argumenter og malt deg inn i et hjørne. Ta deg en liten pause nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt til å gjøre noe med dem. De må vise en hvis vilje til endring om man skal kunne hjelpe.

Viser du vilje til endring? Jeg synes du fortsetter som før?

Eller er det bare *andre* som må endre seg?

Og hva hvis de ikke vil endre seg, men holder på slik som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det ikke bare ett hus dette dreide seg om. Det var (minst) fire hus som ble totalt ramponert. T.o.m klosettene var fjernet.

Noe lignende skjedde nylig i Romania: Romania ga sigøynere splitter ny landsby i erstatning etter flom. Romfolkene likte seg ikke der, så de tok med seg alt av verdi og stakk av.

Når det gjelder sigøynere i Norge har myndighetene prøvd alt. Husene som ble bygget spesielt for sigøynerne ble, som allerede nevnt, totalt ramponert. Barna fikk ikke skolegang. De fikk dem ikke i arbeid eller opplæring. De får gjøre akkurat hva de vil.

Husker artikkelen fra avisen den gangen. Bilde av husene som var kommunale. Inntekt var oppgitt til kun å være sosialhjelp. På utsiden sto vogner og biler i millionklassen. Kontoret som har disse folkene opplyste at igjennom de siste 20 årene har de fått integrert én - 1 - sigøyner. Han var 17 år og begynte på videregående skole.

Det finnes kun én løsning på problemet: Sigøynerne må kvitte seg med søppelkulturen sin.

''Det finnes kun én løsning på problemet: Sigøynerne må kvitte seg med søppelkulturen sin. – namsen''

Eller du må kvitte deg med søppelholdningene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Viser du vilje til endring? Jeg synes du fortsetter som før?

Eller er det bare *andre* som må endre seg?

Og hva hvis de ikke vil endre seg, men holder på slik som deg?

Jeg har mange ganger gjennom livet måttet vise evne til endring og det har jeg gjort og gjør fortsatt om det skulle bli krevd av meg. Jeg kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes, og krever heller ikke selv at noen skal se på meg som ett offer om jeg nekter å ta i mot hjelp. Nå tror jeg heller ikke at sigøynere ser på seg selv som ofre, det er det du som gjør. Du har avskrevet dem fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Typisk deg å komme med slik svada når du helt har sluppet opp for argumenter og malt deg inn i et hjørne. Ta deg en liten pause nå.

''Typisk deg å komme med slik svada når du helt har sluppet opp for argumenter og malt deg inn i et hjørne''

Det skjer igjen og igjen. Han slipper opp for argumenter, men er fullstendig manisk på å få det siste ordet, uansett hvor meningsløst det han har å si måtte være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Så bekjemp diskrimineringen, og så kan du gå videre derfra''

Å bekjempe diskriminering betyr å legge forholdene til rette for at de skal kunne greie å leve av egne inntekter.Noe den norske stat har forsøkt på mange ganger.

I hele denne diskusjonen gir du inntrykk av at du har gitt dem opp. Det er vel først og fremst det som er diskriminerende.

Nei, å bekjempe diskrimineringen betyr at du behandler dem på samme måte som du behandler andre: som individer.

Selvsagt skal man legge forholdene til rette for dem. Det er da åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk deg å komme med slik svada når du helt har sluppet opp for argumenter og malt deg inn i et hjørne. Ta deg en liten pause nå.

Som sagt, du kommer med tåpelige fordommer, og det er ikke bedre å ha dem mot romfolket enn mot jøder. Det er akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange ganger gjennom livet måttet vise evne til endring og det har jeg gjort og gjør fortsatt om det skulle bli krevd av meg. Jeg kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpes, og krever heller ikke selv at noen skal se på meg som ett offer om jeg nekter å ta i mot hjelp. Nå tror jeg heller ikke at sigøynere ser på seg selv som ofre, det er det du som gjør. Du har avskrevet dem fullstendig.

Men du vil jo ikke endre deg, men fortsetter med fordommene dine, på tross av at du burde vite bedre.

Er du villig til å endre deg? (Ikke kom med at "de" må gjøre noe. Vi snakker om deg nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Typisk deg å komme med slik svada når du helt har sluppet opp for argumenter og malt deg inn i et hjørne''

Det skjer igjen og igjen. Han slipper opp for argumenter, men er fullstendig manisk på å få det siste ordet, uansett hvor meningsløst det han har å si måtte være.

Det er utrolig hvor langt folk vil gå for å forsvare sine fordommer mot homofile, romfolk, jøder, osv. En tragedie for de dere rammer, og holder utenfor samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Men du vil jo ikke endre deg, men fortsetter med fordommene dine, på tross av at du burde vite bedre.

Er du villig til å endre deg? (Ikke kom med at "de" må gjøre noe. Vi snakker om deg nå.)

Har du problemer med å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Men du vil jo ikke endre deg, men fortsetter med fordommene dine, på tross av at du burde vite bedre.

Er du villig til å endre deg? (Ikke kom med at "de" må gjøre noe. Vi snakker om deg nå.)

''Men du vil jo ikke endre deg, men fortsetter med fordommene dine, på tross av at du burde vite bedre.''

Det du kaller fordommer, er jo blankpolerte faktam så hva du begjærer er at andre skal glemme den virkelige verden og bytte den ut med dine alternative fantasier.

Glem det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Nei, å bekjempe diskrimineringen betyr at du behandler dem på samme måte som du behandler andre: som individer.

Selvsagt skal man legge forholdene til rette for dem. Det er da åpenbart.

''Nei, å bekjempe diskrimineringen betyr at du behandler dem på samme måte som du behandler andre: som individer''

Individer lever av og til i grupper og noen gang må hele gruppen hjelpes, ikke bare en enkelt av dem.

Det er vanlig å diskutere på denne måten. Nordmenn er glade i gå på ski i forhold til de som bor i India. Det betyr ikke at alle er glade i gå på ski. Likevel er det en kultur for skigåing her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du problemer med å lese?

Spørsmålet var om du var villig til å gjøre noe med fordommene du sprøyter rundt deg?

(Om du har endret deg før, og på andre områder, er faktisk ikke relevant her, selv om det selvsagt gir litt håp.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luffefluff

Spørsmålet var om du var villig til å gjøre noe med fordommene du sprøyter rundt deg?

(Om du har endret deg før, og på andre områder, er faktisk ikke relevant her, selv om det selvsagt gir litt håp.)

Spar meg for spydighetene du slenger rundt deg med. Jeg ser ingen grunn til å endre noe jeg har gitt uttrykk for i denne tråden. Det er mine synspunkter og jeg står inne for dem selv om du kommer og slenger med leppa og gjør et helt folk til ofre selv om de trolig hverken ser seg selv slik eller ønsker at andre skal se dem slik. Kanskje du burde endre din nedlatende holdning ovenfor dem og ha litt tro på at de faktisk evner mer enn det du tillegger dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, å bekjempe diskrimineringen betyr at du behandler dem på samme måte som du behandler andre: som individer''

Individer lever av og til i grupper og noen gang må hele gruppen hjelpes, ikke bare en enkelt av dem.

Det er vanlig å diskutere på denne måten. Nordmenn er glade i gå på ski i forhold til de som bor i India. Det betyr ikke at alle er glade i gå på ski. Likevel er det en kultur for skigåing her i landet.

Som er en total irrelevant sammenligning, foruten at 49% av Norges befolkning ikke går på ski.

For det du gjør er å presentere ALLE romfolk som late, kriminelle, hus-ramponnerere (hvorfor kommer du ellers trekkende med det?), og alt det andre negative du finner.

Du lar dine egne fordommer løpe av sted med deg, og det er like ille om gruppen som rammes i dag er homofile, jøder, muslimer, romfolk, osv.

Du er en del av problemet, men du nekter å endre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Har du problemer med å lese?

''Har du problemer med å lese?''

han pleier å komme til dette punktet i diskusjoner, når alle andre argumenter er brukt opp. Nå har han bestemt seg for hva han skal si i resten av tråden uansett hva andre sier, så nå kjører han på til vi ikke orker mer. Vi er rastister, fordomsfulle og diskriminerende hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du problemer med å lese?''

han pleier å komme til dette punktet i diskusjoner, når alle andre argumenter er brukt opp. Nå har han bestemt seg for hva han skal si i resten av tråden uansett hva andre sier, så nå kjører han på til vi ikke orker mer. Vi er rastister, fordomsfulle og diskriminerende hele gjengen.

Og du er der hvor du igjen ikke klarer å sitere korrekt.

Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar meg for spydighetene du slenger rundt deg med. Jeg ser ingen grunn til å endre noe jeg har gitt uttrykk for i denne tråden. Det er mine synspunkter og jeg står inne for dem selv om du kommer og slenger med leppa og gjør et helt folk til ofre selv om de trolig hverken ser seg selv slik eller ønsker at andre skal se dem slik. Kanskje du burde endre din nedlatende holdning ovenfor dem og ha litt tro på at de faktisk evner mer enn det du tillegger dem?

Nettopp.

Problemet er (blant annet) fordommene dine, men du er ikke villig til å gjøre noe.

Der er problemet.

I stedet skylder du bare på ofrene dine, akkurat som en mobber skylder på dem som mobbes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...