Gå til innhold

Hvordan smaker stekt hund og rotte?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Gjest Tussilago1

''OK, hva skal jeg slå i bordet med? ''

Du trenger ikke å slå i bordet med noe! Vedkommende du svarer, er ikke mottagelig for sunn fornuft.

Dine svar er bortkastet, men flotte;)

Takk, hid, the scorpion :) Håper du lar personangrepet fra samme person prelle av - h*n skader bare seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 421
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    141

  • Spenol(1)

    26

  • hidi, the scorpion

    11

  • pølsenn

    9

hidi, the scorpion

Hvem løsnet på tvangstrøya di, så du kan skrive så mye fjas?

''Hvem løsnet på tvangstrøya di, så du kan skrive så mye fjas?''

Det var ikke deg ihvertfall! Sist jeg så deg lå du i tvangstrøye selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Takk, hid, the scorpion :) Håper du lar personangrepet fra samme person prelle av - h*n skader bare seg selv :-)

''Takk, hid, the scorpion :) Håper du lar personangrepet fra samme person prelle av - h*n skader bare seg selv :-)''

Jeg er motstandsdyktig, tro meg;)

Ellers takk til deg fordi du tenkte på meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nei har jeg da ikke? :-)

Selvsagt har du ikke det:-) Du tenker som de fleste andre arbeidsgivere ville tenkt. Det er ikke rase det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du gidder å bruke krefter på en person som "Nord og ned"?

Vedkommende kommer aldri til å bli overbevist om noe som helst. Personen, har oppgitt å ta til seg nye data og/eller benektelse, har overtatt dette mennneske;)

Hei Hidi,

Det er mange måneder siden jeg har skrevet noe til ham.

Du har svart ham, ikke meg! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''men følt seg diskriminert hele livet pga sin bakgrunn. Idag er hun alkoholisert...''

Så grusomt:(

Skulle ønske at _alle_ mennesker følte seg likverdige, fordi vi er alle mennnesker, og vi har samme verdi!

Godt du står opp for dem, togli!

Takk og like så :)

Ja, det er trist når man diskriminerer mennesker, uansett bakgrunn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

Hei Hidi,

Det er mange måneder siden jeg har skrevet noe til ham.

Du har svart ham, ikke meg! ;-)

Med vennlig hilsen

Det har jeg. De jeg ønsker "kontakt" med pga vedkommendes holdning, er å oppmuntre dem til ikke å svare på idioti!

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har alle individer ulike forutsetninger, det kan være rase, foreldrenes økonomi, helse/sykdom etc etc slik at for noen er livet mye lettere å få til enn andre. Det benekter jeg ikke. Men - det er også mulig å klare seg helt fint. For noen er det sikkert flaks, for noen en ukuelig stå på vilje. Og noen har uflaks.

Samtidig er det noen som HAR et veldig godt utgangspunkt her i livet som IKKE klarer seg fint.

Selvfølgeligheter - ja.

Poenget - alle passer ikke inn i båsen din (i denne tråden er det "fordomsfull" - selv om du liker å karakterisere alle som er bittelitt uenige med deg.

Nuvel, jeg har da ikke påstått at alle er fordomsfulle.

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega gjennom 17 år som fortalte i en bisetning en gang tid at han er 100% tater. Det har aldri gitt han problemer av noe slag.

Åge Aleksandersen er vel også tater tror jeg, og Steinar Albrigtsen? De har jo klart seg fint i livet slik også andre med tater/rombakgrunn har gjort. Det er allikevel ikke til å stikke under en stol at når man dømmer hele folkegrupper, så går det ut over enkeltindivider som bare vil leve i fred og fordragelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri utsatt dem for grusomheter og jeg har ikke fordommer mot dem. Jeg ønsker barna deres velkommen i skolen, jeg ønsker dem velkommen i arbeidslivet.

Du skriver side opp og side ned her med dine fordommer mot dem.

Tror du virkelig du får dem til å føle seg inkludert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev, faktaopplysninger er ikke fordommer. Det er noe med at man faktisk må være villig til å både se og snakke om de faktiske forhold om det skal gå i riktig retning. Det nytter ikke å tåkelegge, bortforklare og gjøre de til ofre for evig tid. Det løser ingenting. For at det skal komme en endring kreves det at ting legges til rette for dem OG at de takker ja til det de tilbys.

Det krever faktisk at du slutter med fordommene dine. Det er også fakta.

Men det faktumet er ubehagelig for deg, så derfor skylder du på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg. De jeg ønsker "kontakt" med pga vedkommendes holdning, er å oppmuntre dem til ikke å svare på idioti!

Skjønner?

OK, enig i det.

Jeg mistolket det som om du trodde du hadde svart meg, og feilpostet.

Beklager.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spredd fordommer om dem og jeg har ikke ekskludert dem fra arbeidslivet. Men jeg vil påstå at de selv pga sin kultur og sitt levesett er med på å opprettholde det faktum at de vanskliggjør integrering.

Jo, du påstår at "de" har en kultur som bla bla bla.

Mange av "dem" har kanskje det, men ikke alle. Ved å spre slike fordommer så gjør du det omtrent umulig selv for de som ikke har "slik kultur" å få jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hidi, the scorpion

OK, enig i det.

Jeg mistolket det som om du trodde du hadde svart meg, og feilpostet.

Beklager.

Med vennlig hilsen

Helt i orden, Sør;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ditt svar er alltid at det er fordommene som er skyld i alle problemer. Det er ansvarsfraskrivelse! Man må yte selv, og noen mer enn andre dessverre.

Klart det er enklere for en gutt av god familie og med nok midler, å komme seg frem her i livet. Men vi andre som er damer/homofile/jøder/fattige/sigøynere/etc kan ikke la vær å yte av den grunn.

Man kan ikke skylde på fordommer for alt, slik kommer man ihvertfall ikke problemene til livs

Bra innlegg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har du ikke det:-) Du tenker som de fleste andre arbeidsgivere ville tenkt. Det er ikke rase det kommer an på.

Nei, det er nettopp fordommer som får arbeidsgiveren til å tenke slik selv FØR han/hun har truffet individet.

Akkurat slik som jeg sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Det er det helt åpenbart at hun ikke har.''

OK..... Hva du måtte ha behov for å utbasunere, er i grunnen revnende likegyldig for de fleste - naturlig nok.

''Å påstå at det befinner seg en mengde norske sigøynere i arbeidssøkerkø er reint sprøyt.''

Det har jeg aldri skrevet, men hevdet at de av "disse" som søker jobb sliter uforholdsmessig mye. Og jo, reelle arbeidssøkende blant Romfolk finnes.

''I beste fall er det mulig at han/hun forveksler romfolk og romanifok(tatere). Ikke vet jeg.''

Nei, det gjør jeg ikke. Men begge grupper har meget lav status på arbeidsmarkedet og for øvrig i samfunnet.

''Det har jeg aldri skrevet, men hevdet at de av "disse" som søker jobb sliter uforholdsmessig mye. Og jo, reelle arbeidssøkende blant Romfolk finnes''

Akkurat det tviler jeg ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt svar er alltid at det er fordommene som er skyld i alle problemer. Det er ansvarsfraskrivelse! Man må yte selv, og noen mer enn andre dessverre.

Klart det er enklere for en gutt av god familie og med nok midler, å komme seg frem her i livet. Men vi andre som er damer/homofile/jøder/fattige/sigøynere/etc kan ikke la vær å yte av den grunn.

Man kan ikke skylde på fordommer for alt, slik kommer man ihvertfall ikke problemene til livs

Men kan jo slutte med fordommene, i stedet for å skylde på dem?

Det enkleste er ofte det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Det har jeg. De jeg ønsker "kontakt" med pga vedkommendes holdning, er å oppmuntre dem til ikke å svare på idioti!

Skjønner?

Så det er derfor du skriver en masse dritt både til meg og om meg, fordi du ikke ønsker kontakt?

Ta pillene dine og håp på bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Hei Hidi,

Det er mange måneder siden jeg har skrevet noe til ham.

Du har svart ham, ikke meg! ;-)

Med vennlig hilsen

''Det er mange måneder siden jeg har skrevet noe til ham.''

Neida, bare om "ham" til tredjepersoner, og svart "ham" via andre,

I tillegg til den vanlige nedspammingen om meg til WM sin mailboks selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...