Gå til innhold

Hvordan smaker stekt hund og rotte?


Spenol(1)

Anbefalte innlegg

Er det fryktelig vanskelig for deg å forstå hvem "de" refererer til i hvert tilfelle? Hvor mange ganger må jeg påpeke det?

Jeg forstår du er desperat etter å "vinne et argument", men det er åpenbart at det ikke er de samme individene det er snakk om.

*LOL* er det lett å ro med knekte årer? eller rettere sagt uten årer i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 421
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    141

  • Spenol(1)

    26

  • hidi, the scorpion

    11

  • pølsenn

    9

Gjest ambrose

Jeg tviler på at noen som helst, uansett bakgrunn, mener at en slik tilværelse er så veldig ok.

''Jeg tviler på at noen som helst, uansett bakgrunn, mener at en slik tilværelse er så veldig ok.''

Huff ja, det har jeg tenkt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt komisk hvordan han forsøker å vri seg unna ;-)

''Det er jo helt komisk hvordan han forsøker å vri seg unna ;-)''

*hehe* Etter å ha lest litt i denne tråden har jeg begynt å lure på om Sør jobber som forsvarsadvokat, han klarer i alle fall å snu på samtlige detaljer og prøver heftig å snakke seg bort fra ting han har skrevet - svart på hvitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Det er jo helt komisk hvordan han forsøker å vri seg unna ;-)''

*hehe* Etter å ha lest litt i denne tråden har jeg begynt å lure på om Sør jobber som forsvarsadvokat, han klarer i alle fall å snu på samtlige detaljer og prøver heftig å snakke seg bort fra ting han har skrevet - svart på hvitt!

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De synes tydeligvis løsningen er greiere enn å lære seg norsk og å jobbe.''

Arbeidsmarkedet er tilnærmet ikke-eksisterende for dem - uansett motivasjon, kompetanse og norskkunnskaper.

I de jobbene jeg fikk bonus for hver "formidling", visste jeg at månedens ekstrainntekt uteble om jeg hadde en av Rom-opprinnelse på portefolien. Og tro meg, jeg prøvde....

'' Arbeidsmarkedet er tilnærmet ikke-eksisterende for dem - uansett motivasjon, kompetanse og norskkunnskaper.

''

Har de både motivasjon kompetanse og norskkunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, siden arbeidsmarkedet er vidt åpent for romfolk som kan norsk, ikke sant?

Hvorfor kan de ikke norsk da? Mange av dem har jo bodd her i mange, mange år.

Det er mange minoriteter som har fått fast arbeid etter å ha gjort en stor innsats med å lære språket. Vietnameserne kom jo hit helt, blanke på norsk språk, men har klart seg bra likevel.

At de ikke sender ungene sine på skolen, hjelper jo heller ikke så mye. Jeg får ikke inntrykket av norskunnskaper og fast jobb er viktig for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Er det fryktelig vanskelig for deg å forstå hvem "de" refererer til i hvert tilfelle? Hvor mange ganger må jeg påpeke det?

Jeg forstår du er desperat etter å "vinne et argument", men det er åpenbart at det ikke er de samme individene det er snakk om.

Det er ikke så lett å forstå hvor du vil lenger.

Men du har rett i at rumenere (Vi forholder oss fortsatt til de rumenerne som ramponerte husene) kunne fått jobb i kantine. I vår kantine jobber kun utlendinger (jeg mener nordmenn som ikke er etnisk norske). Hun ene kan ikke en gang snakke særlig mye norsk. Men hun vil jobbe, hun kan å smøre lekre smørbrød og lage enkle varmretter. Hun er arbeidssom. Det står altså mer på viljen her enn noe annet som f.eks nordmenns fordommer.

Nordmenn er ikke et ondskapsfullt folkeslag som ønsker å se folk sove ute, spise rotter og stekt hund. Det er en fordel for alle at disse blir integrert i samfunnet isteden for å tigge og forsøple, leve på rotter og folks kjæledyr.

Men hva kan man få gjort hvis ikke de vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hjelper ikke å klage over at de ikke får jobb, hvis de ikke takker ja til tilbudene om voksenopplæring og norskkkurs.''

Uttaler meg på bakgrunn av mange års erfaring med rekruttering i offentlig og privat sektor. De færreste Rom-folk kvalifiserer til tiltak fra NAV. I de tilfellene arbeidssøkeren med Rom-bakgrunn har garanti om et gunstig tiltak fra NAV, faller arbeidsgiver fra i 99.99% av tilfellene.

Verken NAV, rekrutteringsbyråer eller arbeidssøkere med Rom-opphav kan trylle. Med mindre arbeidssøkeren skifter navn og lyger om / hemmeligholder sitt opphav, en h*n i realiteten sjanseløs.

Romfolk er etter min erfaring den mest stigmatiserte og diskriminerte gruppa i Norge pr i dag. En kompleks problemstilling som blir særlig opprettholdt av fordommer fra de fleste aktører.

Hvordan stekt hund og rotte smaker, vet jeg ikke. Mest sannsynlig fordi jeg ikke har måttet vurdere det som mat for å overleve.

'' Romfolk er etter min erfaring den mest stigmatiserte og diskriminerte gruppa i Norge pr i dag. En kompleks problemstilling som blir særlig opprettholdt av fordommer fra de fleste aktører.

''

Det er jo ikke bare i Norge de opplever dette. Hvis det bare er vi som er vanskelige så skulle de vel fått bedre vilkår i alle andre land i Europa, de har tilgang til.

Det er vel en grunn til at det ikke er noen land som er positive til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det hjelper ikke å klage over at de ikke får jobb, hvis de ikke takker ja til tilbudene om voksenopplæring og norskkkurs.''

Uttaler meg på bakgrunn av mange års erfaring med rekruttering i offentlig og privat sektor. De færreste Rom-folk kvalifiserer til tiltak fra NAV. I de tilfellene arbeidssøkeren med Rom-bakgrunn har garanti om et gunstig tiltak fra NAV, faller arbeidsgiver fra i 99.99% av tilfellene.

Verken NAV, rekrutteringsbyråer eller arbeidssøkere med Rom-opphav kan trylle. Med mindre arbeidssøkeren skifter navn og lyger om / hemmeligholder sitt opphav, en h*n i realiteten sjanseløs.

Romfolk er etter min erfaring den mest stigmatiserte og diskriminerte gruppa i Norge pr i dag. En kompleks problemstilling som blir særlig opprettholdt av fordommer fra de fleste aktører.

Hvordan stekt hund og rotte smaker, vet jeg ikke. Mest sannsynlig fordi jeg ikke har måttet vurdere det som mat for å overleve.

''Romfolk er etter min erfaring den mest stigmatiserte og diskriminerte gruppa i Norge pr i dag.'

Og det er de i stor grad skyld i selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å forstå hvor du vil lenger.

Men du har rett i at rumenere (Vi forholder oss fortsatt til de rumenerne som ramponerte husene) kunne fått jobb i kantine. I vår kantine jobber kun utlendinger (jeg mener nordmenn som ikke er etnisk norske). Hun ene kan ikke en gang snakke særlig mye norsk. Men hun vil jobbe, hun kan å smøre lekre smørbrød og lage enkle varmretter. Hun er arbeidssom. Det står altså mer på viljen her enn noe annet som f.eks nordmenns fordommer.

Nordmenn er ikke et ondskapsfullt folkeslag som ønsker å se folk sove ute, spise rotter og stekt hund. Det er en fordel for alle at disse blir integrert i samfunnet isteden for å tigge og forsøple, leve på rotter og folks kjæledyr.

Men hva kan man få gjort hvis ikke de vil?

''Men hva kan man få gjort hvis ikke de vil?''

Nettopp, det er *der* problemet ligger. Hvor mye penger er ikke brukt på å hjelpe sigøynerne? Og hva hjelper det? Man har de totalt ramponerte sigøynerhusene friskt i minne.

Vistnok er det kun er én - 1! - sigøyner jente som har tatt videregående skole i Norge. Alle de andre vil IKKE ha skolegang, fordi de vil være frie til å reise rundt.

De sigøynerleirene vi ser både her i landet, Frankrike og andre steder er jo steder der BARN faktisk IKKE bør vokse opp i. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan politikerne over hele Europa kan se på at barn blir dratt inn i dette. Så møkkete, og fæle som mange av dem er, og der de får beskjed om at de værs så god må gå ut å tigge, fordi familien trenger pengene. Dette er så ille at barnevernet MÅ gripe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt komisk hvordan han forsøker å vri seg unna ;-)

''Det er jo helt komisk hvordan han forsøker å vri seg unna''

Forumets klovn overgår nå seg selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smaker ikke verst

Har smakt prærieulv en gang, den smakte litt stramt...Rotter er visst litt seige, men det er jo bare å koke dem lenge nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Arbeidsmarkedet er tilnærmet ikke-eksisterende for dem - uansett motivasjon, kompetanse og norskkunnskaper.

''

Har de både motivasjon kompetanse og norskkunnskaper.

Hjelper jo ikke noe som helst, så lenge de ikke får jobb uansett om de har Ph.D. i norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan de ikke norsk da? Mange av dem har jo bodd her i mange, mange år.

Det er mange minoriteter som har fått fast arbeid etter å ha gjort en stor innsats med å lære språket. Vietnameserne kom jo hit helt, blanke på norsk språk, men har klart seg bra likevel.

At de ikke sender ungene sine på skolen, hjelper jo heller ikke så mye. Jeg får ikke inntrykket av norskunnskaper og fast jobb er viktig for dem.

Skal du ha dette forklart enda en gang?

Hva er motivasjonen for å sende unger på skolen hvis de opplever at de uansett aldri får noen jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å forstå hvor du vil lenger.

Men du har rett i at rumenere (Vi forholder oss fortsatt til de rumenerne som ramponerte husene) kunne fått jobb i kantine. I vår kantine jobber kun utlendinger (jeg mener nordmenn som ikke er etnisk norske). Hun ene kan ikke en gang snakke særlig mye norsk. Men hun vil jobbe, hun kan å smøre lekre smørbrød og lage enkle varmretter. Hun er arbeidssom. Det står altså mer på viljen her enn noe annet som f.eks nordmenns fordommer.

Nordmenn er ikke et ondskapsfullt folkeslag som ønsker å se folk sove ute, spise rotter og stekt hund. Det er en fordel for alle at disse blir integrert i samfunnet isteden for å tigge og forsøple, leve på rotter og folks kjæledyr.

Men hva kan man få gjort hvis ikke de vil?

''Men hva kan man få gjort hvis ikke de vil?''

Nei, det er selvsagt alltid "deres" feil, ikke sant?

Merkelig, egentlig.

Også så beleilig, selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Romfolk er etter min erfaring den mest stigmatiserte og diskriminerte gruppa i Norge pr i dag.'

Og det er de i stor grad skyld i selv.

Jepp. Skyld på offeret! Det er det enkleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det er jo helt komisk hvordan han forsøker å vri seg unna ;-)''

*hehe* Etter å ha lest litt i denne tråden har jeg begynt å lure på om Sør jobber som forsvarsadvokat, han klarer i alle fall å snu på samtlige detaljer og prøver heftig å snakke seg bort fra ting han har skrevet - svart på hvitt!

Hvor da?

Man klipper noe fra en gruppe mennesker (som tilfeldigvis er romfolk) og tror at det gjelder for en helt annen gruppe mennesker (som tilfeldigvis er romfolk).

Romfolk er ikke en uniform gruppe. De som ramponerte et hus er ikke identisk med en person som ev. søker jobb i en kantine, og heller ikke en som spiser måker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Romfolk er etter min erfaring den mest stigmatiserte og diskriminerte gruppa i Norge pr i dag. En kompleks problemstilling som blir særlig opprettholdt av fordommer fra de fleste aktører.

''

Det er jo ikke bare i Norge de opplever dette. Hvis det bare er vi som er vanskelige så skulle de vel fått bedre vilkår i alle andre land i Europa, de har tilgang til.

Det er vel en grunn til at det ikke er noen land som er positive til dem?

''Det er vel en grunn til at det ikke er noen land som er positive til dem?''

Så nå skal vi skylde på offeret. Igjen?

Kvinner har blir dårlig behandlet i nesten alle kulturer. Er det kvinners feil?

Jødene ble diskriminert i hele Europa. Var det jødenes feil?

Det du skriver er usmakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

''Det er vel en grunn til at det ikke er noen land som er positive til dem?''

Så nå skal vi skylde på offeret. Igjen?

Kvinner har blir dårlig behandlet i nesten alle kulturer. Er det kvinners feil?

Jødene ble diskriminert i hele Europa. Var det jødenes feil?

Det du skriver er usmakelig.

Sigøynerne er offer her? eller er det de titusenvis som årlig ranes, overfalles og blir bestjålet av dem?

Ble du født opp ned også, eller var det senere at alt gikk trill rundt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nord og ned.

Skal du ha dette forklart enda en gang?

Hva er motivasjonen for å sende unger på skolen hvis de opplever at de uansett aldri får noen jobb?

''Hva er motivasjonen for å sende unger på skolen hvis de opplever at de uansett aldri får noen jobb?''

Hva skal være motivet hos en arbeidsgiver i det hypermoderne kunskapssamfunnet vi har i 2011 til å ansette analfabeter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...