Gå til innhold

Tørst hele tiden, svimmel, kvalm osv..


Gjest Hva kan det være som feiler?

Anbefalte innlegg

Vet jeg ikke kan velge hva det skal være..men jeg tenker at det neppe er så alvorlig og vil heller ikke virke overhysterisk hos legen.

Jeg ble sånn her nå etter jeg drakk en del brus mot kvalmen.. Kanskje sukkersjokk? At man får for mye på en gang? Husker ikke hva jeg spiste/drakk forrige gang jeg hadde det sånn her..så det kan jo godt være jeg drakk brus da og.. Kanskje allergisk mot det eller visse type matvarer..?

Det du skriver ovenfor gjør at det er liten tvil om hva dette er.

Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.

Ring legevakten NÅ. Si at du tror du har ketoacidosis for pusten din lukter neglelakk, og at du må til undersøkelse nå.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    13

  • Lillemus

    5

  • nitty-gritty

    5

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

"Men for å få hjelp hos lege må jeg nesten vite hva som evt feiler før jeg kommer dit" omg, er det mulig? herregud hva tenker du med?

Man tenker ikke klart når man har ketoacidosis.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Ok, da ringer du legevakta og sier at du mistenker at du er skikkelig dårlig pga diabetes!

Jeg har time neste uke..så kan jo høre om diabetes. Men det er ikke noe annet det kan være som ligner? større sjanse for å finne ut hva det er om jeg får han til å teste for mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time neste uke..så kan jo høre om diabetes. Men det er ikke noe annet det kan være som ligner? større sjanse for å finne ut hva det er om jeg får han til å teste for mer

Neste uke er FOR SENT.

Dra til legevakten i kveld, men ikke kjør selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Det du skriver ovenfor gjør at det er liten tvil om hva dette er.

Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.

Ring legevakten NÅ. Si at du tror du har ketoacidosis for pusten din lukter neglelakk, og at du må til undersøkelse nå.

Med vennlig hilsen

Ok skal ta dette opp med legen.. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker ikke klart når man har ketoacidosis.

Med vennlig hilsen

jeg vet hva det er så du trenger ikke belære meg. men måten vedk svarer på har nada med det å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faustina

Jeg har time neste uke..så kan jo høre om diabetes. Men det er ikke noe annet det kan være som ligner? større sjanse for å finne ut hva det er om jeg får han til å teste for mer

''Men det er ikke noe annet det kan være som ligner? ''

*målløs*

Leser du ikke det jeg skriver eller? Det er ikke du som skal be om tester, du forklarer symptomene, legen setter i gang undersøkelse og evt. behandling. Hvis ikke DIN lege gjør dette, må du bytte... Og legetime til uka kan fort være for sent hvis det skulle være at Sør og jeg har rett i at det er diabetes . . . vil du virkelig ta sjansen på det, fordi du helst ikke ønsker å ha diabetes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok skal ta dette opp med legen.. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

Nei, ikke "ta opp med legen neste uke".

Når pusten din lukter neglelakkfjerner er det legevakten eller 113 som gjelder.

Uten tvil.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

Det du skriver ovenfor gjør at det er liten tvil om hva dette er.

Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.

Ring legevakten NÅ. Si at du tror du har ketoacidosis for pusten din lukter neglelakk, og at du må til undersøkelse nå.

Med vennlig hilsen

Altså, vedkommende skal ta det opp med legen _neste_ uka, det kan da for være for sent? Dette her liker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vedkommende skal ta det opp med legen _neste_ uka, det kan da for være for sent? Dette her liker jeg ikke...

Helt enig!

Har også skrevet det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

jeg vet hva det er så du trenger ikke belære meg. men måten vedk svarer på har nada med det å gjøre.

'jeg vet hva det er så du trenger ikke belære meg. men måten vedk svarer på har nada med det å gjøre.''

Forutinntatt i forhold til hvem som svarer deg?

Selvfølgelig har måten vedkommende svarer på ALT å gjøre med diabetes - "tenker ikke klart" henger godt sammen med måten vedkommende fremstår som her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Jeg kan jo ikke svare deg, for du ønsker ikke å høre på det jeg har å si. Jeg synes symptomene dine er meget klare, og mener at du skal ringe legevakten ØYEBLIKKELIG!

Skal ta det opp med legen.. Så får jeg testet det.

Tusn takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'jeg vet hva det er så du trenger ikke belære meg. men måten vedk svarer på har nada med det å gjøre.''

Forutinntatt i forhold til hvem som svarer deg?

Selvfølgelig har måten vedkommende svarer på ALT å gjøre med diabetes - "tenker ikke klart" henger godt sammen med måten vedkommende fremstår som her...

tullprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

tullprat.

Ok, forrige svar fra meg var frekt - jeg innser det...

Så, i stedet; kan du forklare hvorfor det jeg skrev til deg var "tullprat" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta det opp med legen.. Så får jeg testet det.

Tusn takk for alle svar:)

Du virker så avslappa at jeg blir helt nervøs her jeg sitter!! Hvis dette er diabetes (noe symptomene tyder på), så kan du faktisk være død i morgen om du ikke ringer nå! Vær så snill å høre på det de andre sier og ring.... Diabetes er ikke farlig så lenge du får behandling - men det er dødelig uten behandling.

Har du ringt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker ikke klart når man har ketoacidosis.

Med vennlig hilsen

Det samme tenkte jeg.... trådstarter virker forvirra og fornektende... skummelt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...