Gå til innhold

Tørst hele tiden, svimmel, kvalm osv..


Gjest Hva kan det være som feiler?

Anbefalte innlegg

Når jeg hører noen klage over unormal tørste tenker jeg automatisk på diabetes. Ta deg en tur til legen og få sjekket det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    13

  • Lillemus

    5

  • nitty-gritty

    5

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

et jeg ikke kan velge hva det skal være..men jeg tenker at det neppe er så alvorlig og vil heller ikke virke overhysterisk hos legen. Jeg ble sånn her nå etter jeg drakk en del brus mot kvalmen.. Kanskje sukkersjokk? At man får for mye på en gang? Husker ikke hva jeg spiste/drakk forrige gang jeg hadde det sånn her..så det kan jo godt være jeg drakk brus da og.. Kanskje allergisk mot det eller visse matvarer?

''Husker ikke hva jeg spiste/drakk forrige gang jeg hadde det sånn her..så det kan jo godt være jeg drakk brus da og.. Kanskje allergisk mot det eller visse matvarer?''

Herregud da! Om du kjører i deg sukker til den store gullmedalje (vanlig brus = sukkervann!) og har diabetes er det jo ikke det minste rart om du blir styggdårlig!

Snakker om effektiv fortrenging! Om du ikke kommer deg til legen snarest kan du ende i koma dersom det er ubehandlet diabetes du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snarest til legen for å måle blodtrykket. Det kan tenkes at du har diabetes - og du bør få behandling så fort som mulig for å unngå senkomplikasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør snarest til legen for å måle blodtrykket. Det kan tenkes at du har diabetes - og du bør få behandling så fort som mulig for å unngå senkomplikasjoner!

Ev blodglukose! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ambrose

''får veldig lett infeksjoner..spesielt urinveisinfeksjon. ''

En av mine nærmeste fikk nylig vite at hun plages med UV pga sin diabetes. Hun har også hatt blodforgiftning en gang.

Synes du skal ta dette alvorlig mtp diabetes, det er en sykdom som kan gi alvorlige komplikasjoner om den ikke blir behandlet. Har sett det på nært hold - en av mine nærmeste svevde mellom liv og død pga dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

jeg vet hva det er så du trenger ikke belære meg. men måten vedk svarer på har nada med det å gjøre.

Jeg kom til legen med urinveisinfeksjon en gang..han ante ikke hva det kunne være..og det endte med at det gikk til nyrene og blodforgiftning. Aldri vært så redd før.

Jeg kom til legen med brannkopper som han mente var et utslett og ga meg salve for det..fikk det da smurt godt utover kroppen og fikk masse brannkopper over hele meg.

Jeg har derfor fortalt han hva som feiler når jeg kommer til han, etter litt research selv.. Han tester det, det stemmer og jeg får medisin.

Jeg har hjulpet han å fylle ut sykemld da han ikke hadde fått dreisen på det ennå..

Jeg føler derfor for å være godt forberedt til legetimen så jeg kan få mest mulig testet og slippe å komme dit i flere omganger.

Føler meg ikke trygg på han men nå er det den legen som er her..

Om jeg svarer dårlig eller lignende er fordi jeg nå ligger å skjelver, er svimmel og må ligge i ro..føles som et anfall av noe slag.

Jeg er litt sta og barnslig når jeg leter etter noe annet enn diabetes..for jeg er urolig for å få det..rett og slett. Så jeg håpte det var noe annet også, som stemmer godt med min forklaring

Men nå skal jeg få lege til å sjekke meg for diabetes på tirsdag.

Så håper jeg han finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til legen med urinveisinfeksjon en gang..han ante ikke hva det kunne være..og det endte med at det gikk til nyrene og blodforgiftning. Aldri vært så redd før.

Jeg kom til legen med brannkopper som han mente var et utslett og ga meg salve for det..fikk det da smurt godt utover kroppen og fikk masse brannkopper over hele meg.

Jeg har derfor fortalt han hva som feiler når jeg kommer til han, etter litt research selv.. Han tester det, det stemmer og jeg får medisin.

Jeg har hjulpet han å fylle ut sykemld da han ikke hadde fått dreisen på det ennå..

Jeg føler derfor for å være godt forberedt til legetimen så jeg kan få mest mulig testet og slippe å komme dit i flere omganger.

Føler meg ikke trygg på han men nå er det den legen som er her..

Om jeg svarer dårlig eller lignende er fordi jeg nå ligger å skjelver, er svimmel og må ligge i ro..føles som et anfall av noe slag.

Jeg er litt sta og barnslig når jeg leter etter noe annet enn diabetes..for jeg er urolig for å få det..rett og slett. Så jeg håpte det var noe annet også, som stemmer godt med min forklaring

Men nå skal jeg få lege til å sjekke meg for diabetes på tirsdag.

Så håper jeg han finner ut av det.

''Om jeg svarer dårlig eller lignende er fordi jeg nå ligger å skjelver, er svimmel og må ligge i ro..føles som et anfall av noe slag. Jeg er litt sta og barnslig når jeg leter etter noe annet enn diabetes..for jeg er urolig for å få det..rett og slett.''

Jeg synes du er ganske hensynsløs i denne tråden. Du legger ut om symptomer som mange - med rimelig god peiling på helse - oppfatter som farlige. De oppfordrer deg etter alle kunstens regler om å oppsøke lege umiddelbart. At du ikke ønsker det, får jo bli opp til deg, men det da å fortsette å fortelle om symptomer av samme slag oppfatter jeg som meningsløst.

Enten så kjenner du deg selv så godt at du vet du har en tendens til å overdrive mht symptombeskrivelser eller så har du en usedvanlig god evne til å stikke hodet i sanden. Uansett - du bør gjøre det et annet sted enn på et nettforum som dette,

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom til legen med urinveisinfeksjon en gang..han ante ikke hva det kunne være..og det endte med at det gikk til nyrene og blodforgiftning. Aldri vært så redd før.

Jeg kom til legen med brannkopper som han mente var et utslett og ga meg salve for det..fikk det da smurt godt utover kroppen og fikk masse brannkopper over hele meg.

Jeg har derfor fortalt han hva som feiler når jeg kommer til han, etter litt research selv.. Han tester det, det stemmer og jeg får medisin.

Jeg har hjulpet han å fylle ut sykemld da han ikke hadde fått dreisen på det ennå..

Jeg føler derfor for å være godt forberedt til legetimen så jeg kan få mest mulig testet og slippe å komme dit i flere omganger.

Føler meg ikke trygg på han men nå er det den legen som er her..

Om jeg svarer dårlig eller lignende er fordi jeg nå ligger å skjelver, er svimmel og må ligge i ro..føles som et anfall av noe slag.

Jeg er litt sta og barnslig når jeg leter etter noe annet enn diabetes..for jeg er urolig for å få det..rett og slett. Så jeg håpte det var noe annet også, som stemmer godt med min forklaring

Men nå skal jeg få lege til å sjekke meg for diabetes på tirsdag.

Så håper jeg han finner ut av det.

''Så jeg håpte det var noe annet også, som stemmer godt med min forklaring Men nå skal jeg få lege til å sjekke meg for diabetes på tirsdag. Så håper jeg han finner ut av det.''

Du kan rett og slett ikke vente til tirsdag, om det er slik alle her i tråden sier så kan du være død innen da om du ikke kommer deg til legen! Skjønner du ikke det!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Så jeg håpte det var noe annet også, som stemmer godt med min forklaring Men nå skal jeg få lege til å sjekke meg for diabetes på tirsdag. Så håper jeg han finner ut av det.''

Du kan rett og slett ikke vente til tirsdag, om det er slik alle her i tråden sier så kan du være død innen da om du ikke kommer deg til legen! Skjønner du ikke det!?

Ikke gidd å dille mer med dette. Hun får ta et valg selv og ikke be om enda mer oppmerksomhet på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Om jeg svarer dårlig eller lignende er fordi jeg nå ligger å skjelver, er svimmel og må ligge i ro..føles som et anfall av noe slag. Jeg er litt sta og barnslig når jeg leter etter noe annet enn diabetes..for jeg er urolig for å få det..rett og slett.''

Jeg synes du er ganske hensynsløs i denne tråden. Du legger ut om symptomer som mange - med rimelig god peiling på helse - oppfatter som farlige. De oppfordrer deg etter alle kunstens regler om å oppsøke lege umiddelbart. At du ikke ønsker det, får jo bli opp til deg, men det da å fortsette å fortelle om symptomer av samme slag oppfatter jeg som meningsløst.

Enten så kjenner du deg selv så godt at du vet du har en tendens til å overdrive mht symptombeskrivelser eller så har du en usedvanlig god evne til å stikke hodet i sanden. Uansett - du bør gjøre det et annet sted enn på et nettforum som dette,

synes

Jeg begynner å lure på om dette er et forumtroll rett og slett. Et troll som vil ha oppmerksomhet og som vet at det vil få akkurat det dersom det oppfører seg som en snørrunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Om jeg svarer dårlig eller lignende er fordi jeg nå ligger å skjelver, er svimmel og må ligge i ro..føles som et anfall av noe slag. Jeg er litt sta og barnslig når jeg leter etter noe annet enn diabetes..for jeg er urolig for å få det..rett og slett.''

Jeg synes du er ganske hensynsløs i denne tråden. Du legger ut om symptomer som mange - med rimelig god peiling på helse - oppfatter som farlige. De oppfordrer deg etter alle kunstens regler om å oppsøke lege umiddelbart. At du ikke ønsker det, får jo bli opp til deg, men det da å fortsette å fortelle om symptomer av samme slag oppfatter jeg som meningsløst.

Enten så kjenner du deg selv så godt at du vet du har en tendens til å overdrive mht symptombeskrivelser eller så har du en usedvanlig god evne til å stikke hodet i sanden. Uansett - du bør gjøre det et annet sted enn på et nettforum som dette,

synes

Jeg vet vi generelt ikke oppmuntres til å nevne det her på DOL, og jeg holder meg vanligvis for god, men jeg tviler nok på sannheten i dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vi generelt ikke oppmuntres til å nevne det her på DOL, og jeg holder meg vanligvis for god, men jeg tviler nok på sannheten i dette innlegget.

''Jeg vet vi generelt ikke oppmuntres til å nevne det her på DOL, og jeg holder meg vanligvis for god, men jeg tviler nok på sannheten i dette innlegget.''

Jeg har også kommet til den konklusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet vi generelt ikke oppmuntres til å nevne det her på DOL, og jeg holder meg vanligvis for god, men jeg tviler nok på sannheten i dette innlegget.''

Jeg har også kommet til den konklusjonen.

Jeg svarte ikke i tråden, for jeg mistenkte det fra tredje innlegg. Tydeligvis noen på søken etter oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å lure på om dette er et forumtroll rett og slett. Et troll som vil ha oppmerksomhet og som vet at det vil få akkurat det dersom det oppfører seg som en snørrunge.

Tror du kan ha rett i det.... Dette blir bare for dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest virker som du har peil

Det du skriver ovenfor gjør at det er liten tvil om hva dette er.

Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.

Ring legevakten NÅ. Si at du tror du har ketoacidosis for pusten din lukter neglelakk, og at du må til undersøkelse nå.

Med vennlig hilsen

''Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.''

Jeg vet at du svarte en med diabetes her, men ble litt redd faktisk. Jeg har tidligere skrevet her inne om dattera mi som har tatt slankingen alt for langt og som det av og til lukter neglelakkfjerner av. Er ketoacidosis det samme som ketose?

Mange her svarte meg at det isåfall ikke var farlig å være i ketose. Men kanskje diabetes er unntakstilstanden her?

Blir jo livredd og lurer på nå om jeg må rushe henne til legen neste gang hun lukter slik.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.''

Jeg vet at du svarte en med diabetes her, men ble litt redd faktisk. Jeg har tidligere skrevet her inne om dattera mi som har tatt slankingen alt for langt og som det av og til lukter neglelakkfjerner av. Er ketoacidosis det samme som ketose?

Mange her svarte meg at det isåfall ikke var farlig å være i ketose. Men kanskje diabetes er unntakstilstanden her?

Blir jo livredd og lurer på nå om jeg må rushe henne til legen neste gang hun lukter slik.?

Nei, ketose er IKKE det samme. Ketoacidosis er noe kun de med diabetes 1 opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.''

Jeg vet at du svarte en med diabetes her, men ble litt redd faktisk. Jeg har tidligere skrevet her inne om dattera mi som har tatt slankingen alt for langt og som det av og til lukter neglelakkfjerner av. Er ketoacidosis det samme som ketose?

Mange her svarte meg at det isåfall ikke var farlig å være i ketose. Men kanskje diabetes er unntakstilstanden her?

Blir jo livredd og lurer på nå om jeg må rushe henne til legen neste gang hun lukter slik.?

Jeg vet det kan lukte aceton av pusten til barn med store mandler f.eks.... Mine to eldste lukta aceton da de var forkjøla (før mandlene ble fjerna).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...