Gå til innhold

Tørst hele tiden, svimmel, kvalm osv..


Gjest Hva kan det være som feiler?

Anbefalte innlegg

Gjest virker som du har peil

Nei, ketose er IKKE det samme. Ketoacidosis er noe kun de med diabetes 1 opplever.

Ok, takk for beroligende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    13

  • Lillemus

    5

  • nitty-gritty

    5

  • jubalong70

    3

Mest aktive i denne tråden

Nei, ketose er IKKE det samme. Ketoacidosis er noe kun de med diabetes 1 opplever.

Hei,

Folk med diabetes 2 kan faktisk også oppleve dette, avhengig av diverse faktorer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Folk med diabetes 2 kan faktisk også oppleve dette, avhengig av diverse faktorer.

Med vennlig hilsen

Ja, det har du rett i. Beklager :)

Det er uansett ikke tilfelle for den bekymrede mammaens datter, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når det har gått så langt at du er i ketoacidosis (dvs. at blodet ditt er i ferd med å bli til syre) så er det på HØY TID å komme seg på legevakten for å bli sjekket.

Det er farlig, og de neste stegene er faktisk at man går i koma, og dør.''

Jeg vet at du svarte en med diabetes her, men ble litt redd faktisk. Jeg har tidligere skrevet her inne om dattera mi som har tatt slankingen alt for langt og som det av og til lukter neglelakkfjerner av. Er ketoacidosis det samme som ketose?

Mange her svarte meg at det isåfall ikke var farlig å være i ketose. Men kanskje diabetes er unntakstilstanden her?

Blir jo livredd og lurer på nå om jeg må rushe henne til legen neste gang hun lukter slik.?

Hei,

Ketose og ketoacidosis er IKKE det samme. :-)

Men jeg linket i går til en artikkel med Fedon Lindberg, der han uttaler:

''[Fedon Lindberg] mener det kun er sterkt overvektige og type 2 diabetikere med dårlig blodsukkerkontroll som bør vurdere ekstrem lavkarbodiett og da under medisinsk oppfølging.''

Kilde: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10038599

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du rett i. Beklager :)

Det er uansett ikke tilfelle for den bekymrede mammaens datter, heldigvis.

Enig i at det ikke er det samme, og at hun ikke skal bekymre seg for ketoacidosis. :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ketose og ketoacidosis er IKKE det samme. :-)

Men jeg linket i går til en artikkel med Fedon Lindberg, der han uttaler:

''[Fedon Lindberg] mener det kun er sterkt overvektige og type 2 diabetikere med dårlig blodsukkerkontroll som bør vurdere ekstrem lavkarbodiett og da under medisinsk oppfølging.''

Kilde: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10038599

Med vennlig hilsen

Jenta hennes er i ketose på grunn av lavt kaloriinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, forrige svar fra meg var frekt - jeg innser det...

Så, i stedet; kan du forklare hvorfor det jeg skrev til deg var "tullprat" ?

Ser du ikke at dette bare er et trollinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke at dette bare er et trollinnlegg.

Uansett OM det er et trolleinnlegg eller ei er dine svar unødvendige, og negative for andre som lurer på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett OM det er et trolleinnlegg eller ei er dine svar unødvendige, og negative for andre som lurer på det samme.

Nei. jeg har skrevet at jeg antar det er diabetes. Når man så hele tiden kverner og legger ut om symptomer så er dette noe helt annet enn å spørre om råd pga en sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

Ser du ikke at dette bare er et trollinnlegg.

''Ser du ikke at dette bare er et trollinnlegg.''

Det kan godt hende at det er det, men i en slik alvorlig sak velger jeg å ta det seriøst og svare deretter. Dessuten kan andre lære av det, hvis de noen gang skulle komme i samme situasjon. Dessuten forklarer ikke det "tullprat"-kommentaren din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faustina

Ikke gidd å dille mer med dette. Hun får ta et valg selv og ikke be om enda mer oppmerksomhet på dette.

''Ikke gidd å dille mer med dette. Hun får ta et valg selv og ikke be om enda mer oppmerksomhet på dette.''

Hvorfor skal du bry deg med hva vi andre skulle gidde å dille med her? Hvem har bestemt at du er sjef?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her nei.. Får alltid spørsmålet om hva som feiler..vet jeg ikke så lurer han på hva jeg TROR feiler.. Hat jeg ikke svar vet som regel ikke han heller.. Blir sendt hjem for å enten ende opp på sykehus etterpå, eller komme tilbake med hva jeg vil han skal teste meg for etter litt research..

Du aner ikke hvor mye tull det er! Og hvor ille det noen ganger har blitt.

Så vil finne litt ut FØR jeg drar til legetimen.

Dessuten er jeg så elendig nå at jeg er litt desperat å finne ut hva det er, så jeg kanskje kan fikse det og komme meg opp igjen..ligger strak ut i senga..var midt oppi husvask og stryking av klær:/

Først: Ingen god ide å vente med å gå til lege hvis du har slke anfall. Ring legevakten ved neste anfall!

Symptomene du beksriver ligner på diabetes. Lukten fra ånden kan komme av at kroppen ikke kan nyttiggjøre seg karbohydrater den får tilført eller den kan komme av at den får tilført for lite karbohydrarter. Det siste _kan_ jo være tilfelle om du får i deg veldig lite mat p.g.a. kvalmen.

Symptomene kan jo også minne om graviditet, men jeg aner ikke om du er kvinne i fertil alder eller om det i hele tatt er mulig.

Du beskriver uansett klassiske tegn på diabetes, så gå nå og få det sjekka.

Kanskje du skulle bytte fastlege forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...