Gå til innhold

Bipolar ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 16 år kom til meg i dag og sa at han tror han har bipolar lidelse. Han vet at jeg har det. Han begynte på videregående skole denne høsten og har vært sliten og innesluttet. Han er sterk faglig sett og har fått seg venner så det er ikke problemet. På barneskolen ble han mobbet i mange år fordi han var så liten. Han har også opplevd seksuelt misbruk av noen utenfor familien. Mens han fremdeles gikk på barneskolen ble han suicidal og vi ble henvist til barnepsykiatrisk senter. Der fikk han endelig snakke med noen. Uttrykt følelser og tanker. Det har vært til stor hjelp. Vi er fremdeles tilknyttet dette senteret.

I morgen skal jeg ringe fastlegen vår for time og be henne henvise ham til min psykiater som er svært dyktig på bipolare lidelser. Kan en psykiater ta imot to familiemedlemmer? Er han for ung til å bli henvist til ham?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Kan en psykiater ta imot to familiemedlemmer? Er han for ung til å bli henvist til ham?''

En psykiater kan ta imot to familiemedlemmer når dette er problemstillingen.

Slike tilfeller bør henvises til voksenpsykiater tidlig. det er bra at det skjer allerede nå.

Skrevet

''Kan en psykiater ta imot to familiemedlemmer? Er han for ung til å bli henvist til ham?''

En psykiater kan ta imot to familiemedlemmer når dette er problemstillingen.

Slike tilfeller bør henvises til voksenpsykiater tidlig. det er bra at det skjer allerede nå.

Takk og takk. Da får vi bare krysse fingrene.

I grunnen er jeg ganske lei meg. At den kjære, kjære gutten min har vært så plaget og nå kanskje skal plages med dette også . Men på den annen side; nå får vi tatt det tidlig istede for at han skal få hele ungdommen og deler av voksenlivet ødelagt som har vært tilfelle for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...