Gjest frk.nervøs Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hei..håper du kan ta deg tid til å svare på dette.Jeg fikk mens 19 okt som varte som normalt i ca 4 dager.jeg hadde ubeskyttet sex med en annen en min samboer lørdag 05 nov. torsdag 10 nov tok jeg en test som slo ut svakt positiv,i går var testen sterk positiv..er det noe mulighet for at den andre enn min samboer er faren til barnet?håper på svar.mvh frk.nervøs 0 Siter
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hvor lang tid er det fra første dag mens til neste første dag med menstrusajon? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hvis du har en syklus på rundt 28 dager tror jeg nok det er overveiende sannsynlig at det er samboeren din som er far til barnet... Tester vil som regel ikke slå ut før ved første forventede mens. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hvor lang tid er det fra første dag mens til neste første dag med menstrusajon? fikk mens 20 sept og 19 okt så da blir det vel 29 dager om jeg teller rett? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hvis du har en syklus på rundt 28 dager tror jeg nok det er overveiende sannsynlig at det er samboeren din som er far til barnet... Tester vil som regel ikke slå ut før ved første forventede mens. Min Period Tracker Lite-app er ikke enig med deg i det. Etter denne begynte trådstarterts fertilitetsperiode den 31. oktober når mensens første dag var 19. oktober, og ts var mest fruktbar den 5. november. Dette vil i såfall bety at det er en sjanse for at den andre kan være faren. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Min Period Tracker Lite-app er ikke enig med deg i det. Etter denne begynte trådstarterts fertilitetsperiode den 31. oktober når mensens første dag var 19. oktober, og ts var mest fruktbar den 5. november. Dette vil i såfall bety at det er en sjanse for at den andre kan være faren. Min tanke også. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Har allerede svart togli så du har sikkert allerede lest det, men etter min Period-app hadde du fruktbarhetstopp den 5. november. Om jeg var deg hadde jeg tatt kontakt med fastlege for å få visshet om dette. 0 Siter
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 fikk mens 20 sept og 19 okt så da blir det vel 29 dager om jeg teller rett? Jeg er enig med Kayia. Sannsynligvis hadde du eggløsning 3. november. Da kan samleie 5. november godt ende med befruktning. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Min tanke også. Godt at min tracker-app ikke er helt på jordet. Det ville bety at vår naturlige prevensjonsmetodikk fort ville kunne fått et annet navn... ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Min Period Tracker Lite-app er ikke enig med deg i det. Etter denne begynte trådstarterts fertilitetsperiode den 31. oktober når mensens første dag var 19. oktober, og ts var mest fruktbar den 5. november. Dette vil i såfall bety at det er en sjanse for at den andre kan være faren. Jo, jeg ser den....men med mindre man nå har andre graviditetstester enn de som fantes da jeg brukte slike, så skal ikke testene gi utslag før ganske nøyaktig første dag for forventet mens... 0 Siter
Axcia Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Jeg tror ikke at samboer'n din planta frøet. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Godt at min tracker-app ikke er helt på jordet. Det ville bety at vår naturlige prevensjonsmetodikk fort ville kunne fått et annet navn... ;-) Lille "Hull i gummien" ville med andre ord fått søsken med det klingende navnet "Faens GPS satelittskiiiiit" *ser for meg mulighetene* :0D 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Du skriver at du testet deg 5 dager etter samleie med han som ikke er din samboer. Her er noe jeg fant da jeg googlet. ''Hei. Kan en graviditetstest slå ut positivt 5-6 dager etter befruktning? Og stemmer det at menstruasjonen alltid kommer 14 dager etter eggløsning? --Tiril Svar: Befruktning og menstruasjonssyklus Hei Tiril. Du stiller to spørsmål, og la meg svare på dem etter tur: Kan en graviditetstest slå ut positivt 5-6 dager etter befruktning? Svar: Nei. Graviditetstester slår ut tidligst ca 10 dager etter eggløsning, og befruktningen skjer sjelden senere enn eggløsningsdagen (maks 1-2 dager etter). Problemet for mange er at de ikke vet eksakt eggløsningstidspunktet, men det er så sin sak. Svaret på spørsmålet ditt er at vanlige graviditetstester (som påviser graviditetshormonet HCG i urinen) ikke slår ut før minst 8-10 dager etter befruktning'' 0 Siter
Gjest Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Du skriver at du testet deg 5 dager etter samleie med han som ikke er din samboer. Her er noe jeg fant da jeg googlet. ''Hei. Kan en graviditetstest slå ut positivt 5-6 dager etter befruktning? Og stemmer det at menstruasjonen alltid kommer 14 dager etter eggløsning? --Tiril Svar: Befruktning og menstruasjonssyklus Hei Tiril. Du stiller to spørsmål, og la meg svare på dem etter tur: Kan en graviditetstest slå ut positivt 5-6 dager etter befruktning? Svar: Nei. Graviditetstester slår ut tidligst ca 10 dager etter eggløsning, og befruktningen skjer sjelden senere enn eggløsningsdagen (maks 1-2 dager etter). Problemet for mange er at de ikke vet eksakt eggløsningstidspunktet, men det er så sin sak. Svaret på spørsmålet ditt er at vanlige graviditetstester (som påviser graviditetshormonet HCG i urinen) ikke slår ut før minst 8-10 dager etter befruktning'' takk for svar...blir så usikker på hva jeg skal tro.litt rart om en test skal slå ut positiv etter bare 5 dager også?hadde sex med min samboer søndag 06 nov,så jeg sitter fint i det kan man si :,( 0 Siter
Gjest Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Jeg er enig med Kayia. Sannsynligvis hadde du eggløsning 3. november. Da kan samleie 5. november godt ende med befruktning. takk for svar.blir litt usikker..litt rart at en test kan slå ut positiv etter 5 dager med samleie?hadde også sex med min samboer søndag 06 nov.så jeg sitter fint i det kan man trygt si ;( 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 takk for svar...blir så usikker på hva jeg skal tro.litt rart om en test skal slå ut positiv etter bare 5 dager også?hadde sex med min samboer søndag 06 nov,så jeg sitter fint i det kan man si :,( Men når hadde du sex med din samboer før den 5 november? 0 Siter
Gjest Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Jeg er enig med Kayia. Sannsynligvis hadde du eggløsning 3. november. Da kan samleie 5. november godt ende med befruktning. i begynnelsen av nov hadde vi sex,husker ikke helt hvilken dato :s 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 i begynnelsen av nov hadde vi sex,husker ikke helt hvilken dato :s Så hvis det er riktig at en graviditetstest ikke kan slå ut før det har gått 8 dager, er det vel mest sannsynlig at det er samboeren din som er faren. Så kommer det an på om du ønsker å ta sjansen.Noe sikkert svar på dette tror jeg ikke du kan få. 0 Siter
Gjest Nils Håvard Dahl, lege Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 takk for svar.blir litt usikker..litt rart at en test kan slå ut positiv etter 5 dager med samleie?hadde også sex med min samboer søndag 06 nov.så jeg sitter fint i det kan man trygt si ;( Her er intet sikkert, kun sannsynligheter. Det er imidlertid langt mer sannsynlig at samleiet 5. november førte til graviditet enn samleiet dagen etter. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Her er intet sikkert, kun sannsynligheter. Det er imidlertid langt mer sannsynlig at samleiet 5. november førte til graviditet enn samleiet dagen etter. Ikke hvis det tar 8 dager før en graviditestest kan slå ut. Hun hadde også sex med samboeren sin i begynnelsen av november. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.