Gjest Kayia Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 aner ikke hva jeg skal stole på.min samboer ønsker jo at jeg skal beholde barnet om det er hans,men det kan vi jo ikke vite...skulle ønske man kunna tatt en farskapstest før grensa til abort...jeg er sterkt imot abort,bare så det er sakt.men noen ganger så tror jeg rett og slett ikek at man har noen valg ;( Vet samboeren din at du har ligget med en annen? 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 aner ikke hva jeg skal stole på.min samboer ønsker jo at jeg skal beholde barnet om det er hans,men det kan vi jo ikke vite...skulle ønske man kunna tatt en farskapstest før grensa til abort...jeg er sterkt imot abort,bare så det er sakt.men noen ganger så tror jeg rett og slett ikek at man har noen valg ;( Jeg tolker deg slik at samboeren din da vet at du har vært utro, men at han likevel ønsker barnet hvis det er hans. Da har dere en mulighet til og det er fostervannsprøve. Dette kan dere ikke få foretatt i Norge, hvis ikke du er fylt 38 år, men dere kan jo undersøke mulighetene på en privatklinikk utenlands. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Jeg tolker deg slik at samboeren din da vet at du har vært utro, men at han likevel ønsker barnet hvis det er hans. Da har dere en mulighet til og det er fostervannsprøve. Dette kan dere ikke få foretatt i Norge, hvis ikke du er fylt 38 år, men dere kan jo undersøke mulighetene på en privatklinikk utenlands. ja han vet alt og ønsker barnet sålenge det er hans.har lest at vi kan få tatt en test i sverige,men det står ikke hvor mange uker man må være på vei :/ 0 Siter
Gjest togli Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker her? Hun skal jo egentlig få mens først om to dager, og testen HAR allerede vist positivt? Ergo kan testen vise positiv tidlig. Det essensielle er uansett at hun sansynlivis har hatt eggløsning den 3. eller 4., og at ubeskyttet sex den 5. er risky business om man ikke ønsker å bli gravid. Det er mulig den kan vise positiv før tida, men fra min tid med slike tester så funka de aldri før dagen for forventet mens 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 ja han vet alt og ønsker barnet sålenge det er hans.har lest at vi kan få tatt en test i sverige,men det står ikke hvor mange uker man må være på vei :/ Da ringer du og førhører deg så raskt som mulig. 0 Siter
Gjest Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Da ringer du og førhører deg så raskt som mulig. ja jeg skal få gjort det.igjen takk for svar og tips 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 ja jeg skal få gjort det.igjen takk for svar og tips Lykke til :-) 0 Siter
Sør Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 ja jeg skal få gjort det.igjen takk for svar og tips Hei, Dette er ikke enkelt, men siden det ser ut som om det er omtrent 50% sjanse, så tror jeg heller at jeg ville anbefalt "tablett-abort" (som du kan gjøre veldig tidlig), enn å vente mange måneder til fosteret er stort nok til å ta prøver, og så fremdeles ha en 50% sjanse for at du må ta en sen-abort (som er lite hyggelig). Alt godt, 0 Siter
zellica Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 ja han vet alt og ønsker barnet sålenge det er hans.har lest at vi kan få tatt en test i sverige,men det står ikke hvor mange uker man må være på vei :/ Hva gjør dere hvis barnet ikke er hans? Man forøvrig sjekke fra ca uke 10 avhengig av metode, men det tar noen uker å få resultatet. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Hei, Dette er ikke enkelt, men siden det ser ut som om det er omtrent 50% sjanse, så tror jeg heller at jeg ville anbefalt "tablett-abort" (som du kan gjøre veldig tidlig), enn å vente mange måneder til fosteret er stort nok til å ta prøver, og så fremdeles ha en 50% sjanse for at du må ta en sen-abort (som er lite hyggelig). Alt godt, Det ville jeg ha tatt også hvis jeg var sikker på at jeg enkelt ble gravid, men det ser ut til at trådstarter helst vil finne ut hvem faren er, før hun tar en avgjørelse. For alt vi vet kan det jo være at de har brukt lang tid på å bli gravid. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 15. november 2011 Skrevet 15. november 2011 Det er mulig den kan vise positiv før tida, men fra min tid med slike tester så funka de aldri før dagen for forventet mens Skjønner:) 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 takk for svar.blir litt usikker..litt rart at en test kan slå ut positiv etter 5 dager med samleie?hadde også sex med min samboer søndag 06 nov.så jeg sitter fint i det kan man trygt si ;( Det kan hende du får tvillinger, ett barn med samboeren og ett med han andre. Av og til løsner nemlig to egg på en gang. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Her er intet sikkert, kun sannsynligheter. Det er imidlertid langt mer sannsynlig at samleiet 5. november førte til graviditet enn samleiet dagen etter. tok i dag en clearbluetest som viste at jeg er 2-3 uker på vei..det har ikke gått 2 uker enda siden den kvelden jeg var utro,så hva mener du om dette? er jeg fortsatt blitt befruktet rundt den 05 nov? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 tok i dag en clearbluetest som viste at jeg er 2-3 uker på vei..det har ikke gått 2 uker enda siden den kvelden jeg var utro,så hva mener du om dette? er jeg fortsatt blitt befruktet rundt den 05 nov? Hvis man er på to-tre uker på vei, tror jeg det skal det bety at man ble befruktet for null-én uke siden (om man har gjennomsnittlig syklus, dvs. 28 dager). Men som du vet - nøyaktighet er vanskelig her. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 Hvis man er på to-tre uker på vei, tror jeg det skal det bety at man ble befruktet for null-én uke siden (om man har gjennomsnittlig syklus, dvs. 28 dager). Men som du vet - nøyaktighet er vanskelig her. testen viser 2-3 uker siden jeg ble befruktet ja.og om jeg ikke tar helt feil så tar det 1-2 døgn å bli befruktet fra han sædet i meg? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 18. november 2011 Skrevet 18. november 2011 testen viser 2-3 uker siden jeg ble befruktet ja.og om jeg ikke tar helt feil så tar det 1-2 døgn å bli befruktet fra han sædet i meg? ''testen viser 2-3 uker siden jeg ble befruktet ja'' Aha, ok, vanligvis teller en jo "uker på vei" fra siste mens, har ikke erfaring med slike tester du nevner. Forøvrig kan sikkert andre gi sikrere svar til deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.