Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Lyrica er registrert bla. som behandling mot GAD. http://www.pfizer.no/upload/Helsepersonell/Legemidler/pdf/Lyrica/RBTLYR_703015_Brosjyre%20GAD_E2010-1762.pdf Hvorfor er dette preparatet ikke-eksisterende mot denne lammende sykdommen ? 0 Siter
Gjest fruitcake Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Tror det skyldes at Lyrica kan være vanedannende, og at det er en misbruksfare knyttet til dette. Det står i brosjyren at medisinen egner seg til langtidsbehandling, men det mente ikke min lege, den gang jeg brukte denne medisinen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 ''Hvorfor er dette preparatet ikke-eksisterende mot denne lammende sykdommen ?'' Er det ikkeeksisterende mot GAD? Dokumentasjon? 0 Siter
Gjest ggggggf Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Fordi det er avhengighetsskapende. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 Fordi det er avhengighetsskapende. Lyrica er ikke pr. idag avhengingskapende - det er et C - Resept. 0 Siter
Gjest ggggggh Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Lyrica er ikke pr. idag avhengingskapende - det er et C - Resept. Jo, det er avhengighetsskapende. Det hjelper ikke at det foreløpig klassifiseres som c-preparat. Det blir ikke mindre avhengighetsskapende av den grunn. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 Jo, det er avhengighetsskapende. Det hjelper ikke at det foreløpig klassifiseres som c-preparat. Det blir ikke mindre avhengighetsskapende av den grunn. Prøvd det heller ??? 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Lyrica er ikke pr. idag avhengingskapende - det er et C - Resept. Ja, men det er avhengighetsskapende og det er heller ikke lov å kjøre bil på Lyrica og Neurontin lenger. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 ''Hvorfor er dette preparatet ikke-eksisterende mot denne lammende sykdommen ?'' Er det ikkeeksisterende mot GAD? Dokumentasjon? Så du du - NHD - bruker Lyrica til GAD i visse tilfeller da ? 0 Siter
Gjest ggggh Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Prøvd det heller ??? Nei jeg vil ikke prøve noe som jeg blir avhengig av. Det vil ikke legene mine heller. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 Ja, men det er avhengighetsskapende og det er heller ikke lov å kjøre bil på Lyrica og Neurontin lenger. Det vet vi. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 Ja, men det er avhengighetsskapende og det er heller ikke lov å kjøre bil på Lyrica og Neurontin lenger. Det vet vi - ikke pga. rus - men på grunn av trøtthet....les. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Det vet vi - ikke pga. rus - men på grunn av trøtthet....les. Folk blir bare trøtte i starten, den bivirkningen går over etterhvert. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 ''Hvorfor er dette preparatet ikke-eksisterende mot denne lammende sykdommen ?'' Er det ikkeeksisterende mot GAD? Dokumentasjon? Har en mistanke om at du ikke bruker Lyrica i det hele tatt ang. alle angst-typer... Du har skrevet det før her...ikke noe for deg...ikke sant ? 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 Tror det skyldes at Lyrica kan være vanedannende, og at det er en misbruksfare knyttet til dette. Det står i brosjyren at medisinen egner seg til langtidsbehandling, men det mente ikke min lege, den gang jeg brukte denne medisinen. Gir vel ikke noe entydig svar! http://tidsskriftet.no/article/1797598 0 Siter
Olav Femte Skrevet 16. november 2011 Forfatter Skrevet 16. november 2011 ''Hvorfor er dette preparatet ikke-eksisterende mot denne lammende sykdommen ?'' Er det ikkeeksisterende mot GAD? Dokumentasjon? Gir vel ikke noe entydig svar.... http://tidsskriftet.no/article/1797598 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Gir vel ikke noe entydig svar! http://tidsskriftet.no/article/1797598 Det kan ha mange kjipe bivirkninger, jeg tror det var det siste medisinen jeg ville prøvd, jeg ville prøvd noe annet først. Nå kjenner jeg ingen som har brukt det mot GAD så jeg aner ikke hvor virkningsfullt det kan være i det henseende. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 16. november 2011 Skrevet 16. november 2011 Jo, det er avhengighetsskapende. Det hjelper ikke at det foreløpig klassifiseres som c-preparat. Det blir ikke mindre avhengighetsskapende av den grunn. I bred forstand er vel "alle" medisiner vanedannende. Jeg kjenner ei som bruker Atarax for å sove, og selv om det står at det ikke er vanedannende, så klarer hun ikke å sove uten. Avføringspiller du får kjøpt uten resept er vanedannende. Selv er jeg helt avhengig av Zantac... Våkner om natten med magen i BRANN hvis jeg ikke tar det om kvelden. Skulle ønske jeg greide å slutte med dem, men jeg vet ikke hvordan. Det begynte med at jeg nesten fikk magesår etter å ha forsøkt Voltaren mot smerter. Så viser det seg at jeg ikke tåler hverken Voltaren elller Ibux og lignende preparater. Jeg går forresten i gruppe med en som bruker Lyrica, men han syns ikke det hjelper mot angsten engang... 0 Siter
Gjest ggggh Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Jeg kjenner forresten noen som hadde et helvete på å komme seg av disse medisinene. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 17. november 2011 Forfatter Skrevet 17. november 2011 Jeg kjenner forresten noen som hadde et helvete på å komme seg av disse medisinene. I hvilken forbinnelse ? Hvis du har gått på max dose - 600mg, kan jeg skjønne det.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.