Gå til innhold

akupunktur - nhd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar angående angst og akupunktur, men hvordan er det med depresjon? Forkjell på om det er endogen eller livkrise depresjon?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Søk i databaser viser at det ikke er noen dokumentert effekt av akupunktur på depresjon.

Skrevet

Søk i databaser viser at det ikke er noen dokumentert effekt av akupunktur på depresjon.

Fant du en meta-studie? Jeg lette etter det samme og leste gjennom tre publiseringer med forskjellige konklusjoner: "Ja, det har en betydelig effekt", "Nei, det har ingen effekt" og "Ja, det har en effekt, men effekten er ikke bedre enn placebo."

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fant du en meta-studie? Jeg lette etter det samme og leste gjennom tre publiseringer med forskjellige konklusjoner: "Ja, det har en betydelig effekt", "Nei, det har ingen effekt" og "Ja, det har en effekt, men effekten er ikke bedre enn placebo."

Ja jeg fant en metastudie ved å bruke google scholar

Skrevet

Ja jeg fant en metastudie ved å bruke google scholar

Ok, takk :)

Skrevet

Jeg følte meg lettere til sins etter en omgang med akupunktur. Men det hadde sikkert stort betydning at akupunkturen lovet meg et nytt og bedre liv etterpå ;)

Placebo skal en ikke kimse av ;)

Skrevet

Jeg ser du har fått gode svar fra fagperson og andre, og kan ikke bidra ift spørmålet ditt annet enn dette:

Vær oppmerksom på at vedkommende akupuntør bør være autorisert med f.eks bachelor fra godkjent utdanningsinstitusjon, ikke kun et helgekurs eller autodidakt på "healerevner".

En seriøs akupunktør setter også grenser for hva som lar seg helbrede / lindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...