Gjest luureer Skrevet 22. november 2011 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar angående angst og akupunktur, men hvordan er det med depresjon? Forkjell på om det er endogen eller livkrise depresjon? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Søk i databaser viser at det ikke er noen dokumentert effekt av akupunktur på depresjon. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Søk i databaser viser at det ikke er noen dokumentert effekt av akupunktur på depresjon. Fant du en meta-studie? Jeg lette etter det samme og leste gjennom tre publiseringer med forskjellige konklusjoner: "Ja, det har en betydelig effekt", "Nei, det har ingen effekt" og "Ja, det har en effekt, men effekten er ikke bedre enn placebo." 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Fant du en meta-studie? Jeg lette etter det samme og leste gjennom tre publiseringer med forskjellige konklusjoner: "Ja, det har en betydelig effekt", "Nei, det har ingen effekt" og "Ja, det har en effekt, men effekten er ikke bedre enn placebo." Ja jeg fant en metastudie ved å bruke google scholar 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Ja jeg fant en metastudie ved å bruke google scholar Ok, takk 0 Siter
Spenol(1) Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Søk i databaser viser at det ikke er noen dokumentert effekt av akupunktur på depresjon. Jeg følte meg lettere til sins etter en omgang med akupunktur. Men det hadde sikkert stort betydning at akupunkturen lovet meg et nytt og bedre liv etterpå Placebo skal en ikke kimse av 0 Siter
Tunta Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Jeg ser du har fått gode svar fra fagperson og andre, og kan ikke bidra ift spørmålet ditt annet enn dette: Vær oppmerksom på at vedkommende akupuntør bør være autorisert med f.eks bachelor fra godkjent utdanningsinstitusjon, ikke kun et helgekurs eller autodidakt på "healerevner". En seriøs akupunktør setter også grenser for hva som lar seg helbrede / lindre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.