Gå til innhold

Komme videre i terapien, hvordan??

Anbefalte innlegg

Gjest evighetsprosjekt?
Skrevet

Hvordan skal jeg komme meg videre?

Jeg har "krevd" å få hjemmelekser hver uke, og det får jeg. Likevel flyter alt bare sammen når jeg prøver å gjøre disse, "finne ut hva (.....) egentlig handler om". Jeg kan tenke meg til noen løsningsforslag rent intellektuelt, men aner ikke om det er en beskrivelse som er dekkende i mitt tilfelle. Jeg blir altså bare mer og mer forvirret jo mer jeg tenker, og kommer enda lengre vekk fra en eller annen løsning.

Har hatt noen års pause før jeg begynte igjen for et år siden, men står fremdeles på stedet hvil!!!

Skrevet

Jeg lurer på om du trenger å jobbe mer med følelser, og ikke bare tanker/aferd?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes du skal vurdere en annen terapeut.

Gjest Evighetsprosjekt
Skrevet

Jeg synes du skal vurdere en annen terapeut.

Er du sikker på det? Han jeg begynte hos nå sist er en du har gått god for, visstnok veldig kompetent. Personkjemien er også bra. Problemet er at jeg overtenker og roter meg bort.

Gjest Evighetsprosjekt?
Skrevet

Jeg lurer på om du trenger å jobbe mer med følelser, og ikke bare tanker/aferd?

Det er følelsene som er problemet heller enn tankene virker det som, så ja....men hvordan jobber man med følelsene?

Skrevet

Er du sikker på det? Han jeg begynte hos nå sist er en du har gått god for, visstnok veldig kompetent. Personkjemien er også bra. Problemet er at jeg overtenker og roter meg bort.

Ok. Jeg trodde du hadde den samme som før pausen.

Gjest Evighetsprosjekt?
Skrevet

Ok. Jeg trodde du hadde den samme som før pausen.

Har du noen tips da, da, til hvordan jeg skal unngå å overtenke/overkomplisere?

Skrevet

Har du noen tips da, da, til hvordan jeg skal unngå å overtenke/overkomplisere?

Mitt tips er at dere tar opp dette som et tema i terapien.

Skrevet

Det er følelsene som er problemet heller enn tankene virker det som, så ja....men hvordan jobber man med følelsene?

Si til din behandler at du ønsker å jobbe mer med følelser :-) Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...