Gå til innhold

Er min kjæreste en psykopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en kjæreste som jeg nå har vært sammens med i ca 1år. Her om dagen fortalte han meg at han var en psykopat. Han har hatt problemer med rusproblemer og anabole steorider. Han er inne på avrusning nå. Han fortalte meg at han ikke klarer å få følelser for meg eller noen andre. Han er glad i meg, og sier at han bryr seg om meg, han ville fortelle dette fordi han ville mitt eget beste. Jeg syntes ikke han virker som en psykopat etter det jeg har lest. Siden de mangler even til å syntes synd på en persjon og han har trøstet meg når jeg har hatt det vondt og tenkt på meg, og savnet meg, sier han. Han er heller ikke sjalu, han sjekker bare tlf min iblant. Han sier ikke at vi ikke skal være kjærester, men at det er mitt valg, hva jeg vil. Han ville som sagt mitt beste og ba meg tenke over det. Det at han ikke klarer å få følelser skremmer meg litt, men det kan hende har noe med at han har gått på rusmidler før? Han er også veldig opptatt av prinsipper. F.eks: du skal ikke være utro, siden prinsippet er at du ikke skal være det. Jeg håper virkelig jeg kan få svar, siden jeg merker det her går inn på meg og jeg er veldig urolig. Som sagt: jeg ser ikke at han er en psykopat, men han sier det.

Skrevet

Høres mer ut som en asperger som har fått en fiks ide :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg tror han har et poeng. Jeg tror ikke han er en å satse på.

Ingen kan ut fra disse knappe opplysningene svare sikkert ja eller nei.

Skrevet

Ja, jeg tror han har et poeng. Jeg tror ikke han er en å satse på.

Ingen kan ut fra disse knappe opplysningene svare sikkert ja eller nei.

Kanskje de passer sammen da? Vil ikke avskrive folk bare fordi de har et eller annet problem eller dårlig side. Da ville få vært noe å satse på da. Bare de perfekte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...