Gå til innhold

er kjæresten min psykopat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en kjæreste som jeg nå har vært sammens med i ca 1år. Her om dagen fortalte han meg at han var en psykopat. Han har hatt problemer med rusproblemer og anabole steorider. Han er inne på avrusning nå. Han fortalte meg at han ikke klarer å få følelser for meg eller noen andre. Han er glad i meg, og sier at han bryr seg om meg, han ville fortelle dette fordi han ville mitt eget beste. Jeg syntes ikke han virker som en psykopat etter det jeg har lest. Siden de mangler even til å syntes synd på en persjon og han har trøstet meg når jeg har hatt det vondt og tenkt på meg, og savnet meg, sier han. Han er heller ikke sjalu, han sjekker bare tlf min iblant. Han sier ikke at vi ikke skal være kjærester, men at det er mitt valg, hva jeg vil. Han ville som sagt mitt beste og ba meg tenke over det. Det at han ikke klarer å få følelser skremmer meg litt, men det kan hende har noe med at han har gått på rusmidler før? Han er også veldig opptatt av prinsipper. F.eks: du skal ikke være utro, siden prinsippet er at du ikke skal være det. Han er veldig aggresiv, og den gangen jeg var utro, så sa han at han ville drept meg, da jeg senere nevnte det for han avbekreftet han at han ville gjort det, men at jeg ville se han jeg var utro med lide for det. Der igjen var det ikke pga følelser han ble sur, men pga prinsippet. Han har hatt agreasjons problemer lenge, men nå som han går på avrusning ser det ut som det hjelper. Jeg syntes det er merkelig hvis han er en psykopat, siden psykopatere merker det vel ikke? eller bryr seg om det i det hele tatt, typen min brydde seg mere om det og sa at han har prøvd å jobbe med seg selv, men da får han bare enda mindre følelser en det han hadde fra før. Derfor lurer jeg på om han er det eller ikke, siden han kan ikke si sånt helt uten grunn? ps: han SIER også at han har andre familiemedlemmer som har/ er psykopat. Jeg håper virkelig jeg kan få svar, siden jeg merker det her går inn på meg og jeg er veldig urolig. Som sagt: jeg SER ikke at han er en psykopat, men han SIER det.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Tviler sterkt på et en ekte psykopat ville sagt at han var det.

Han ville ha lagt skylden over på deg,for alle konflikter,og sagt at du provoserte ham.

En ekte psykopat er ofte kriminell og liker ikke å følge regler.

De er skjelden i stand til å leve langvarig i forhold.

Mange har lederstillinger,slik at de kan utøve sin makt for å dominere andre.

Om han aldri har skadet deg,er han bare mentalt syk,men ikke psykopat.

Hva han lider av må du spørre NHD om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...