Gå til innhold

Seponering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå redusert fra 4 mg fluanxol til 2 mg. 4 mg er i seg selv en lav dose. Det går foreløpig greit. Ingen antydning til tankekjør eller lignende. Psykiateren min sa at jeg ikke burde gå ned lenger enn til 2 mg for sikkerhets skyld, men nå lurer jeg på hvorfor? Det er vel bare å begynne igjen hvis det skulle skjære seg. Hva om det ikke skjærer seg? Er det ikke forsøket verdt?

Jeg står i tillegg på både wellbutrin og cipralex og lurer nå på om jeg ikke skulle slutte med cipralex. Jeg har jo wellbutrin så hva er da poenget!

I det hele tatt lurer jeg på om jeg ikke skal seponere alle mine medisiner. Jeg føler meg så frisk! Hva om sykdommen har brent seg ut (bipolar)? Jeg går nå hos psykolog og det burde vel holde. Psykiateren min sier at jeg godt kan slutte. Det er tross alt mitt valg om jeg vil ta medisiner eller ikke. Men slutter jeg vil han ikke ha meg som pasient lenger.

Jeg er forvirret. Når det går så bra med fluanxol kan det vel gå like greit med andre medisiner? Jeg begynner å lure på om jeg egentlig har vært syk. Om ikke mine oppturer og nedturer skyldes naturlige forhold. Men huff. Jeg har hatt det som i helvete. Men det har vært bra også. Jeg blomstret opp da jeg var babymamma og småbarnsmor. Jeg var ikke deprimert i det hele tatt. Selv om livssituasjonen min burde tilsi det. (Store problemer i ekteskapet). En venninne av meg sier at jeg aldri har vært syk, bare full av følelser. Hun er motstander av medisiner. Kanskje jeg hele livet har vært umoden og ikke klart å takle livet? Hvorfor har jeg hatt så mye problemer med sinnet mitt? Eller er det bare jeg som innbiller meg det og som sagt har vært for umoden til å takle det?

Det virker bare så rart at jeg skulle lide av noe som helst. Jeg som er så frisk! Jeg er forvirret.

Skrevet

Nå ble jeg stum.

Håper du har fått igjen taleevnen nå? :-). Alle bipolare er vel innerst inni klar over at dette er en kronisk sykdom som man kan forebygge ved hjelp av medisiner?

Likevel virker det som om de fleste av oss får en slags "vrangforestilling" av og til om at vi er friske. Selv er jeg helt sikker på at jeg ikke har BP når jeg er stabil. Har gjort den tabben det er å slutte med medisiner et par ganger. Da går det som regel ikke lang tid før jeg er syk igjen.

Skrevet

Håper du har fått igjen taleevnen nå? :-). Alle bipolare er vel innerst inni klar over at dette er en kronisk sykdom som man kan forebygge ved hjelp av medisiner?

Likevel virker det som om de fleste av oss får en slags "vrangforestilling" av og til om at vi er friske. Selv er jeg helt sikker på at jeg ikke har BP når jeg er stabil. Har gjort den tabben det er å slutte med medisiner et par ganger. Da går det som regel ikke lang tid før jeg er syk igjen.

Takk for et godt svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...