Gå til innhold

Konsekvenser av selvskading.

Anbefalte innlegg

Det er sikkert ikke lurt på skade seg selv, men å skulle sitte igjen med tanken på at du fortjener arrene du selv har laget, synes jeg er ille. Får det deg til å føle deg bedre? Det var vel ikke på gøy du gjorde det. Som om når du er så teit, så kan du ha det så godt..?

Det skurrer i alle fall for meg.

Føler jo det er min egen feil at jeg må leve med arrene. Kan ikke forvente å få hjelp til å bli kvitt dem. Selv etter å ha følt konsekvensene av det så får jeg perioder jeg får veldig behov for å skade meg igjen.

Fortsetter under...

Ser du på de sosiale konsekvensene av selvskadingen som en straff ? Er det det du forsøker å antyde? Eller føler du kanskje mest skam?

Det er nok lettere for pasienter som har vært utsatt for diverse ulykker å skulle (bort)forklare det. Psykiatri er et mer diffust felt en bør være forsiktig med å si for mye om til fremmede.

Det finnes ingen fasitsvar på det du tar opp. Jeg kjenner folk som tidligere har vært selvskadere,som går i topper. Mens andre føler det mest komfortabelt å gå i noe langermet.

Jeg visste jo om konsekvensene når jeg skadet meg, men de betyr så lite når du er langt nede. Likevel har jeg ingen å skylde det på. Det var mitt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...