Gå til innhold

blir anklaget for å være en overgriper

Anbefalte innlegg

Skrevet

to damer

OK - saken blir den samme når dere er to kvinner som bor sammen. Det er jo ikke heldig for gutten din at du har en kjæreste som sier slike ting om deg og anklager deg for dette, når det trolig er bare helt vanlige ting du gjør med sønnen din (klemmer ham og sier du er glad i ham).

Jeg synes du skal snakke med familiesenteret eller krisesenteret med en gang i dag - når du sier at du har andre alvorlige trusler hengende over deg også.

Ta ansvar for deg selv og sønnen din og kom deg bort fra et forhold som ødelegger dere!

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nitty-gritty

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• 100%ull

2

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg blir ikke fysisk skadet..

Selv om ikke du blir fysisk skadet, så kan du bli ødelagt inni deg.

og sønnen din kan bli utrygg.

Skrevet

Går ut ifra at det er mannen som skriver her. Og at anklageren er en dame.

Det er visst to kvinner som bor sammen.

Skrevet

Det er visst to kvinner som bor sammen.

Så det, bare reagerte på at folk så fort tror det må være en mann pga dårlig oppførsel.

Skrevet

Så det, bare reagerte på at folk så fort tror det må være en mann pga dårlig oppførsel.

Du har rett i det - jeg tenkte automatisk mann, men det var kanskje mest fordi jeg synes trådstrarter hørtes ut som en kvinne, og det er jo tross alt mest vanlig med mann+kvinne i et forhold.

Skrevet

Hvorfor tror alle det er HUN som skriver?

Jeg leste "h#n" som han, siden hjernen hjelper til om det er ord som er uforståelig. "#" lignet tydeligvis mer på A enn U.

Forøvrig leser jeg truksi som forelderen og partneren ikke. Siden de fleste er heterofile og de fleste aleneforeldre er kvinner, så er det statistisk sannsynlig at det er en kvinne.

Gjest Kjærringer - dere er eid
Skrevet

Dette er ikke et svar til deg, men et lite stikk i siden til alle kjærringene her inne som antok at det var mann siden vedkommende hadde en dårlig/uheldig oppførsel.

Er det så vanskelig å se for seg en kvinne som oppfører seg dårlig?!

Gjest Hulderen
Skrevet

Du er ingen overgriper når du klemmer ofte på sønnen din og sier at du er glad i ham. At han så deg naken når han var et par år yngre, er heller ikke noe problem.

Men det var en ting jeg ikke fikk helt med meg. Sover sønnen din fortsatt i sengen din av og til? Det syns jeg han begynner å bli for stor til nå.

Samboeren din har et mye større problem enn deg. Kan hun være sjalu på sønnen din, siden hun ikke takler at dere har så godt forhold? Og de anklagene om at du skal ha sex med foreldrene dine og andre slektninger... Hun må lide av alvorlige vrangforestillinger og trenger hjelp. Kn du snakke med fastlegen hennes?

Gjest Hulderen
Skrevet

Dette er ikke et svar til deg, men et lite stikk i siden til alle kjærringene her inne som antok at det var mann siden vedkommende hadde en dårlig/uheldig oppførsel.

Er det du som er Normala? Ro deg litt ned. Av skrivemåten til trådstarter var det lett å tenke at det var en kvinne. Siden hun hadde barn, antar man at hun er heterofil, og da var det naturlig å tenke at samboeren var en mann.

At dette forumet er kraftig kvinnedominert spilte også inn.

Husk at du bare skal bruke et og samme nick i en tråd.

Skrevet

Du er ingen overgriper når du klemmer ofte på sønnen din og sier at du er glad i ham. At han så deg naken når han var et par år yngre, er heller ikke noe problem.

Men det var en ting jeg ikke fikk helt med meg. Sover sønnen din fortsatt i sengen din av og til? Det syns jeg han begynner å bli for stor til nå.

Samboeren din har et mye større problem enn deg. Kan hun være sjalu på sønnen din, siden hun ikke takler at dere har så godt forhold? Og de anklagene om at du skal ha sex med foreldrene dine og andre slektninger... Hun må lide av alvorlige vrangforestillinger og trenger hjelp. Kn du snakke med fastlegen hennes?

Han sover ikke i sengen min lenger ( sikkert to år siden sist:)

Skrevet

Er det du som er Normala? Ro deg litt ned. Av skrivemåten til trådstarter var det lett å tenke at det var en kvinne. Siden hun hadde barn, antar man at hun er heterofil, og da var det naturlig å tenke at samboeren var en mann.

At dette forumet er kraftig kvinnedominert spilte også inn.

Husk at du bare skal bruke et og samme nick i en tråd.

Jeg mente også å være uklar på det( syntes det var uvesentlig:)

Skrevet

Det er da helt uvesentlig hva slags kjønn man er...

Store utfordringer er det uansett kjønn.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Din omgang med din sønn virker for meg helt normal.

2. Din samboer virker helt (for)skrudd

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg mente også å være uklar på det( syntes det var uvesentlig:)

Helt i orden at du var uklar på det. Man ønsker gjerne å være anonym når så alvorlige ting tas opp, og jeg er enig i at din samboers kjønn ikke var det vesentlige her.

Gjest Kulla Gulla
Skrevet

Hun skriver som en dame. Det er faktisk litt vanskelig å se for seg en så usikker mann med nevnte problemstilling (selvom det sikkert kan finnes). Hun bor sammen med sin sønn (ikke så vanlig at fedre gjør). Det er trådstarter som framstår som dame, og da gikk jeg bare utifra at kjæresten var en mann. Det viser seg at det også var ei dame, men det forandrer jo ikke problemstillingen eller rådene. Det var ikke kjærestens oppførsel jeg syntes var spesielt mannlig, det var trådstarters ordvalg, selvtillit og reaksjoner som virket kvinnelig.

Skrevet

''Dette er ikke et svar til deg, men et lite stikk i siden til alle kjærringene her inne som antok at det var mann siden vedkommende hadde en dårlig/uheldig oppførsel. Er det så vanskelig å se for seg en kvinne som oppfører seg dårlig?!''

Jeg tenkte at dette var moren til barnet...så det er ikke alle som er typiske kjærringer, skal du vite...

Skrevet

Kjæresten min truer meg med å kontakte barnevernet og ringe politiet ...

Det er godt å høre at dere kan ha et så avslappende forhold til barna deres.. jeg må kikke meg over skulderen når jeg skal gi mitt barn en klem

''Kjæresten min truer meg med å kontakte barnevernet og ringe politiet ...

''

Hvis du skal fortsette å bo sammen med din samboer, så synes jeg dere skal oppsøke familiekontoret eller tilvarende for å diskutere dette temaet med en tredjeperson til stede. Minst en av dere må ha et komplisert forhold til nærhet og syn på hva som er normale grenser mellom barn og foreldre. Det du beskriver virker helt greit, men hva er det da som gjør din samboer så opprørt? Jeg tenker at det enten må være noe i hennes egen bakgrunn - eller noe du gjør som du selv ikke ser.

Det er vanskelig å forstå at dere kan fortsette et samliv uten å få hjelp til å rydde opp i dette

Skrevet

''Jeg blir også anklaget for å ha sex med min far, onkler, mor,søstre,behandlere++++''

Hvem har anklaget deg for dette?

Skrevet

Jeg syns det høres ut som kjæresten din har et alvorlig problem. ''Jeg blir også anklaget for å ha sex med min far, onkler, mor,søstre,behandlere++++'' Er det kjæresten din som kommer med disse anklagene også, og på hvilket grunnlag reises disse anklagene?

Skrevet

Kjæresten min truer meg med å kontakte barnevernet og ringe politiet ...

Det er godt å høre at dere kan ha et så avslappende forhold til barna deres.. jeg må kikke meg over skulderen når jeg skal gi mitt barn en klem

''Kjæresten min truer meg med å kontakte barnevernet og ringe politiet ...

Det er godt å høre at dere kan ha et så avslappende forhold til barna deres.. jeg må kikke meg over skulderen når jeg skal gi mitt barn en klem'' Jeg syns du skal få hjelp til å rydde opp både i hodet og på hjemmebane. Ens partner skal være ens støtte og hjelp, ikke ens trussel og livsbegrenser. Partneren er heiagjeng. Dersom h*n mener du har et problem skal han hjelpe deg, ikke bruke det mot deg. Kontakt familievernkontoret, fastlegen eller et krisesenter og fortell hvordan du har det. Jeg har en mistanke om at du kun har fortalt en brøkdel av hverdagen din her, og du bør sørge for å gi barnet ditt bedre oppvekstvilkår enn det har pr i dag.

*Klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...