Gå til innhold

blir anklaget for å være en overgriper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke fysisk skadet..

I mange tilfeller tror jeg det kan være lettere å forholde seg til fysiske skader enn psykiske, slik du beskriver at du påføres. Du forteller at du selv ble utsatt for overgrep som liten, tenk etter: Er det den fysiske eller psyksike dimensjonen som har vært mest problematisk for deg? Jeg håper du tar mot til deg og kontakter en instans som kan hjelpe deg. Jeg tror du kan ha mye å snakke om, både fra hverdagslivet ditt i dag og fra fortiden.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• nitty-gritty

3

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• 100%ull

2

• frosken

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kjæresten min truer meg med å kontakte barnevernet og ringe politiet ...

Det er godt å høre at dere kan ha et så avslappende forhold til barna deres.. jeg må kikke meg over skulderen når jeg skal gi mitt barn en klem

''Kjæresten min truer meg med å kontakte barnevernet og ringe politiet ...''

Men hvem tvinger deg å være sammen med kjæresten? Høres merkelig ut for meg å være sammen med en som mistenker en for slikt + en som vurderer å anmelde en.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Blir hun gal og bitter fordi det er en liten mann på vei inn i det hun oppfatter er deres femiverden?

Gjest jeg er ingen overgirper
Skrevet

Enten så er du unormalt intim i måten du klemmer/koser på eller det er din samboer som er skrudd i hodet.

Jeg har 3 barn, yngste sønn på 9 sover fortsatt i min seng rett som det er og til og med min sønn på 18 år, ser meg naken på badet/i dusjen omtrent daglig. Min datter også. Årsak: Vi er 4 stk på 1 bad som og alle skal ut døren omkring på samme tid.

I vår familie ser vi ikke på nakenhet som tabu, det har jeg med meg hjemmefra. Jeg mener at jeg skal kunne være komfortabel med dette i mitt eget hjem.

Folk har forskjellige komfortsoner for nakenhet osv. I det man påtvinger noen dette ufrivillig eller henvender seg seksuelt, kan en pense på tanker om overgrep.

I ditt tilfelle høres det ut som det er snakk om en mildt sagt hysterisk person med syke tanker.

Skrevet

Er det du som er Normala? Ro deg litt ned. Av skrivemåten til trådstarter var det lett å tenke at det var en kvinne. Siden hun hadde barn, antar man at hun er heterofil, og da var det naturlig å tenke at samboeren var en mann.

At dette forumet er kraftig kvinnedominert spilte også inn.

Husk at du bare skal bruke et og samme nick i en tråd.

Det var ikke meg! Jeg ville aldri snakket sånn til andre her! Please tro meg.

Gjest Matariki
Skrevet

''H#n omtaler meg som en kvalm overgriper som helt tydelig går langt over alle grenser..''

Kan det være at din samboer har blitt utsatt for overgrep selv?

En kan kanskje få tanker om at alle er overgripere da.

Skrevet

Blir hun gal og bitter fordi det er en liten mann på vei inn i det hun oppfatter er deres femiverden?

Med forutsetning om at dette også kommer fra samboeren:

''Jeg blir også anklaget for å ha sex med min far, onkler, mor,søstre,behandlere++++''

...så handler det vel om langt mer enn som så. Dette virker både kontrollerende og paranoid - en kombinasjon jeg hadde voktet meg vel for å være i et forhold med.

Gjest Hulderen
Skrevet

Det var ikke meg! Jeg ville aldri snakket sånn til andre her! Please tro meg.

Ok, jeg tror deg når du sier det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...