Gå til innhold

aurorix- smertestillende NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker som kjent aurorix og zyprexa, valium,xanor. Jeg har skikkelig spenningshodepine /svimmelhet, lysskyhet som du en gang sa at du trodde var en type hodepine som kom av angst. Det varer i flere uker, (to åt siden sist jeg hadde det langvarig nå) og de medisinene jeg bruker fast virker ikke. Vanlig paracet virket ikke.. har hørt at ibux kan være en god blanding. Sjekket på interaksjoner og fikk ingen anmerkning, men sjekket også aurorix og morfin og paralgin og det slo heller ikke ut, og det slal jeg jo ikke ha. Ikke opiater. Så da stoler jeg ikke på interakjoner på nettet. Kan du anbefale meg noe. Det er så plagsomt å gå sånn dag etter dag. Beste er å ligge på sofaen, men det er veldig destruktivt hvis noe kan hjelpe. Håper på raskt svar NHD.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan trygt prøve Ibux. Det betyr ikke at jeg gir noen garanti for at det virker, men farlig er det ikke.

Det verste som kan skje er ingenting.

Skrevet

Hei ink.

Bare en liten hilsen fra meg :)

Ser du sliter du også, jammen ikke lett.

God helgeklem fra meg.

Skrevet

Hei ink.

Bare en liten hilsen fra meg :)

Ser du sliter du også, jammen ikke lett.

God helgeklem fra meg.

Nei det er ikke greit. Ha en fin helg:0)

Skrevet

Du kan trygt prøve Ibux. Det betyr ikke at jeg gir noen garanti for at det virker, men farlig er det ikke.

Det verste som kan skje er ingenting.

Jeg mente kombinasjon paracet - ibux. er det greit å prøve?

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er greit;)

Skrevet

Hei.

Ville bare spørre deg om hvor på nettet man kan sjekke sånne interaksjoner?

Står på flere forskjellige medisiner jeg også...så ble nyskjerrig.

Skrevet

Hei.

Ville bare spørre deg om hvor på nettet man kan sjekke sånne interaksjoner?

Står på flere forskjellige medisiner jeg også...så ble nyskjerrig.

www. interaksjoner.no

Men jeg har fått beskjed om å ikke blande opiater sammen med Aurorix, og det kom ikke opp da jeg testet. Så ble litt i tvil.

NHD - er denne siden å anbefale eller finnes det noen annen?

Skrevet

www. interaksjoner.no

Men jeg har fått beskjed om å ikke blande opiater sammen med Aurorix, og det kom ikke opp da jeg testet. Så ble litt i tvil.

NHD - er denne siden å anbefale eller finnes det noen annen?

Sjekket medisinene jeg bruker der. Kom ikke opp noe annet enn at det kanskje kunne gi økt sedasjon. Men det har ikke jeg merket noe til. Bruker Cipramil, Tolvon, Lamictal, Stesolid, Apodorm og Paralgin Forte.

(Det er vel Apodorm som er årsaken til økt sedasjon, men så er jo det en sovepille også, så da er det jo meningen).

Det ser ut som en side som er til å stole på fikk jeg inntrykk av.

Hva er Aurorix forresten?

Skrevet

Denne kombinasjonen blir ofte anbefalt av leger ved smerter.

Skrevet

Sjekket medisinene jeg bruker der. Kom ikke opp noe annet enn at det kanskje kunne gi økt sedasjon. Men det har ikke jeg merket noe til. Bruker Cipramil, Tolvon, Lamictal, Stesolid, Apodorm og Paralgin Forte.

(Det er vel Apodorm som er årsaken til økt sedasjon, men så er jo det en sovepille også, så da er det jo meningen).

Det ser ut som en side som er til å stole på fikk jeg inntrykk av.

Hva er Aurorix forresten?

Aurorix er et antidepressiva som ble pratet varmt om av NHD i 2004 da jeg kom inn på DOL. Rett etter at aurorix kom på markedet kom ssri og overtok. De virket bedre. Jeg tåler overhodet ikke ssri, så måtte finne et alternativ da jeg fikk veldige depresjoner og angst av ssri. Vet ikke om Aurorix virker så bra på meg, men tør ikke slutte.

Hvordan er det nå NHD--- er det fortsatt mange som bruker Auriorix?? eller har de gått ut på dato. Ogh kan jeg bruke de hele livet?

De har mange fordeler blant annet legger man ikke på seg av dem. De gir ikke tretthet og de påvirker ikke sex livet. Men det som jeg liker minst er at de ikke kan brukes med opiater. Nå har de veldig kort halveringstid, så NHD har trøstet meg med at jeg overlever om jeg på et tidspunkt må ha opiater.

Skrevet

Aurorix er et antidepressiva som ble pratet varmt om av NHD i 2004 da jeg kom inn på DOL. Rett etter at aurorix kom på markedet kom ssri og overtok. De virket bedre. Jeg tåler overhodet ikke ssri, så måtte finne et alternativ da jeg fikk veldige depresjoner og angst av ssri. Vet ikke om Aurorix virker så bra på meg, men tør ikke slutte.

Hvordan er det nå NHD--- er det fortsatt mange som bruker Auriorix?? eller har de gått ut på dato. Ogh kan jeg bruke de hele livet?

De har mange fordeler blant annet legger man ikke på seg av dem. De gir ikke tretthet og de påvirker ikke sex livet. Men det som jeg liker minst er at de ikke kan brukes med opiater. Nå har de veldig kort halveringstid, så NHD har trøstet meg med at jeg overlever om jeg på et tidspunkt må ha opiater.

Opiater = sterke smertestillende?

Unnskyld hvis jeg virker litt dum her, men jeg har ikke så greie på medisinske betegnelser.

Men litt dumt ja, hvis du skulle brekke beinet f.eks, og ikke kan få smertestillende fordi du bruker Aurorix.

Og det er ikke så lett å slutte med antideressiva, det er min erfaring også.

Så nå bruker jeg bare de jeg står på, selv om jeg tviler på at de hjelper noe særlig. Det er så ubehagelig å slutte.

Og ikke har de svart til forventingene heller. Da de kom på markedet var det jo nesten en revolusjon i følge legene.

Det er vel ca. 15 år siden jeg fikk det første gang og har prøvd noen forskjellige opp gjennom årene, men har aldri syns det har hjulpet noe særlig. Og så alle de bivirkningene da! Så nå bare tar jeg dem fordi jeg som sagt ikke orker å slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...