Gå til innhold

Kan virkelig Suicudale bli nektet psykiater?

Anbefalte innlegg

Gjest Bipolar58
Skrevet

Er tilknyttet Lillestrømklinikken.Ble ikke tatt inn,da jeg virket for frisk.

Fikk ikke tid til å snakke om de 2-3 tilfellene for 5+år siden.

Tar 100 mg zoloft,men glemmer de når jeg er i bra form.

Morran er verst,men føler meg så bra om kvelden,at jeg "glemmer"ålegge meg.Får sjokk hver gang jeg ser at kl er 4 eller 5.

Men ingen fare,jeg får altid 7-9 timer i løpet av døgnet eller

14-18 iløpet av 48 timer!

Sov 2 netter etter hverandre bare 6 timer,men sov mesteparten av den 3. dagen.

Det er også noe uklart om jeg er bipolar,borderline eller har UPF.

Tror sikkert at noen dolere eller NHD har noen smarte svar?

Skrevet

Hva mener du med "suicidale"; hva er din definisjon på å være suicidal?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg kan ikke svare på hvilken diagnose du har, men jeg lurer litt på hvorfor du er så fokusert på søvn? Nesten alle innleggende dine handler om hvor mye du sover.

Gjest Bipolar58
Skrevet

Hva mener du med "suicidale"; hva er din definisjon på å være suicidal?

At jeg vil ha kontroll over når jeg skal dø.Hvis jeg vil dø i morgen,er det vel jeg som bestemmer det? Eller?

Har ikke noe å leve for nå som begge mine foreldre er døde og jeg bare har kontakt med en sønn.

Jula går i dass,da jeg er borte på ett dagsenter julaften og er hjemme resten av året.

Droppa til og med 17 mai i år,og spiste pizza med min sønn.

Ja søvn er ikke så viktig,men man bør vel få legehjelp om man trenger det?

Samfunnet nekter jo oss å dø,vi som er under 60.

Vil heller være sammen med far og mor,enn med bortskjemte barn som bare tenker bil og penger.

Det er mange av oss menn som har blitt ødelagt av skillsmisse og død.Hadde jeg enda vært alkoholiker eller narkoman,da hadde jeg fått hjelp.

Men hvorfor skal jeg ungå å bli nr 501 i norge i 2011?

(Det er ca 500 som velger den evige søvn som den beste ut veien)Men jeg er så feig,jeg spiser de lykkepillene som legen har gitt meg og later som jeg har det bra en desember til.

Kanskje jeg er heldig å kjører av veien eller treffer en trailer?

Synd jeg har bra piggdekk og en bra bil med airbag da?

Eneste grunden til at jeg bruker belte er for å ikke få bot.

Skrevet

At jeg vil ha kontroll over når jeg skal dø.Hvis jeg vil dø i morgen,er det vel jeg som bestemmer det? Eller?

Har ikke noe å leve for nå som begge mine foreldre er døde og jeg bare har kontakt med en sønn.

Jula går i dass,da jeg er borte på ett dagsenter julaften og er hjemme resten av året.

Vil heller være sammen med far og mor,enn med bortskjemte barn som bare tenker bil og penger.

Det er mange av oss menn som har blitt ødelagt av skillsmisse og død.Hadde jeg enda vært alkoholiker eller narkoman,da hadde jeg fått hjelp.

(Det er ca 500 som velger den evige søvn som den beste ut veien)Men jeg er så feig,jeg spiser de lykkepillene som legen har gitt meg og later som jeg har det bra en desember til.

''At jeg vil ha kontroll over når jeg skal dø.Hvis jeg vil dø i morgen,er det vel jeg som bestemmer det? Eller?''

Dette har du da full kontroll over. Du kan avslutte akkurat når det passer deg om det er ditt ønske. Som du skriver er det 500 som har tatt dette valget før deg i år (jeg vet ikke om dette tallet medfører riktighet).

Gjest Matariki
Skrevet

Syns det er rart jeg at du ikke får hjelp hvis du vil ha det, og virker så kaldt når noen skriver "ja det er ditt valg å dø". En kan bare dø for hvem bryr seg?

Forstår meg ikke på folks tankegang. Syns det er opplagt at du sliter og burde få hjelp, ønsker du egentlig å dø?

Eller er det et ant liv du egentlig ønsker deg, et godt liv?

Når døden er siste utvei tror jeg folk har det veldig vondt, en bør ikke ta lett på det.

Skrevet

Dessverre gjelder prinsippene om trynefaktor og det å være "en god pasient". Jeg vet det av egen erfaring. Jeg har befunnet meg både "innenfor" og "utenfor" som bruker i hjelpeapparatet. Mennesker i krise er ikke lette å ha med å gjøre. Det er mye mer givende for de ansatte når pasienten er "positiv", "blid", "medgjørlig", "tar initiativ" og "jobber hardt", og pasienten får da gjerne diverse fordeler. Har man det spesielt vanskelig, noe som ofte kan skje pga feil eller manglende oppfølging, er det vanskelig å få adekvat hjelp. Jeg beklager dette, men så kynisk er "systemet".

Gjest Bipolar58
Skrevet

''At jeg vil ha kontroll over når jeg skal dø.Hvis jeg vil dø i morgen,er det vel jeg som bestemmer det? Eller?''

Dette har du da full kontroll over. Du kan avslutte akkurat når det passer deg om det er ditt ønske. Som du skriver er det 500 som har tatt dette valget før deg i år (jeg vet ikke om dette tallet medfører riktighet).

Desverre er det en alt for lett vei ut,og ganske egoistisk.Jeg har 2 gutter i 25 års alderen,og ønsker ikke at også psykisk sykdom skal ramme de.

Jeg blir bare så sliten noen ganger at jeg må "skrike" litt ut min frustrasjon.Beklager,men det var ikke meningen å skremme noen.

Etter at far og mor døde,er det ingen som kan hjelpe meg,og jeg vil ikke at min katt skal sulte sakte ihjel,og at mine sønner skal finne sin hengte far i garasjen etter 1 mnd.Det tar tid før det begynner å lukte når det er under 5C.

Siden jeg har en god uføretrygd kan jeg jo prøve på en sydentur,og se om sola kan løfte ett deprimert sinn? Er det ikke også dagslyslamper å få kjøpt?

Jeg lover at jeg skal leve i 3 mnd til,æresord.

Skrevet

''At jeg vil ha kontroll over når jeg skal dø.Hvis jeg vil dø i morgen,er det vel jeg som bestemmer det? Eller?

''

Selvfølgelig.

Hva vil du med legehjelp? Kan det være et alternativ å få hjelp av kommunens psykiatritjeneste i stedet for spesialisthelsetjenesten?

Gjest bipolar31
Skrevet

Dessverre gjelder prinsippene om trynefaktor og det å være "en god pasient". Jeg vet det av egen erfaring. Jeg har befunnet meg både "innenfor" og "utenfor" som bruker i hjelpeapparatet. Mennesker i krise er ikke lette å ha med å gjøre. Det er mye mer givende for de ansatte når pasienten er "positiv", "blid", "medgjørlig", "tar initiativ" og "jobber hardt", og pasienten får da gjerne diverse fordeler. Har man det spesielt vanskelig, noe som ofte kan skje pga feil eller manglende oppfølging, er det vanskelig å få adekvat hjelp. Jeg beklager dette, men så kynisk er "systemet".

Er desverre enig i tankegangen. Jeg tror også at pasienter som stiller for mange spørsmål ang sin egen behandling,også lett blir upopulære.

Gjest Matariki
Skrevet

''At jeg vil ha kontroll over når jeg skal dø.Hvis jeg vil dø i morgen,er det vel jeg som bestemmer det? Eller?

''

Selvfølgelig.

Hva vil du med legehjelp? Kan det være et alternativ å få hjelp av kommunens psykiatritjeneste i stedet for spesialisthelsetjenesten?

Tar du ikke Bipolar58 seriøst?

Er det greit at han tar selvmord i morgen?

Forstår ikke....

Gjest bipolar31
Skrevet

''Dette har du da full kontroll over. Du kan avslutte akkurat når det passer deg om det er ditt ønske. Som du skriver er det 500 som har tatt dette valget før deg i år (jeg vet ikke om dette tallet medfører riktighet)''

Med mindre jeg misforstår ressonnementet ditt, så kan en ikke alltid selv bestemme når en skal dø. Jeg kan risikere å bli påkjørt og drept i morgen. Jeg kan også få kreft, og dø av det, før jeg dør av egen vilje.

Døden er ikke alltid noen en rår over.

.

Gjest lei i dag
Skrevet

''Dette har du da full kontroll over. Du kan avslutte akkurat når det passer deg om det er ditt ønske. Som du skriver er det 500 som har tatt dette valget før deg i år (jeg vet ikke om dette tallet medfører riktighet)''

Med mindre jeg misforstår ressonnementet ditt, så kan en ikke alltid selv bestemme når en skal dø. Jeg kan risikere å bli påkjørt og drept i morgen. Jeg kan også få kreft, og dø av det, før jeg dør av egen vilje.

.

Du kan ikke velge å ikke dø, for som du sier kan du dø uten å ha valgt noe som helst, men du kan velge om du vil dø i dag hvis du vil det. Det er forskjell på passive og aktive handlinger.

Skrevet

.

Jeg antok at innleggsskriver snakket om det å selv ønske å avslutte livet og ingen hindrer oss i det.

Gjest bipolar 31
Skrevet

Jeg antok at innleggsskriver snakket om det å selv ønske å avslutte livet og ingen hindrer oss i det.

ja jeg forsto det etter å ha lest innlegget nøyere ;)

Skrevet

Desverre er det en alt for lett vei ut,og ganske egoistisk.Jeg har 2 gutter i 25 års alderen,og ønsker ikke at også psykisk sykdom skal ramme de.

Jeg blir bare så sliten noen ganger at jeg må "skrike" litt ut min frustrasjon.Beklager,men det var ikke meningen å skremme noen.

Etter at far og mor døde,er det ingen som kan hjelpe meg,og jeg vil ikke at min katt skal sulte sakte ihjel,og at mine sønner skal finne sin hengte far i garasjen etter 1 mnd.Det tar tid før det begynner å lukte når det er under 5C.

Siden jeg har en god uføretrygd kan jeg jo prøve på en sydentur,og se om sola kan løfte ett deprimert sinn? Er det ikke også dagslyslamper å få kjøpt?

Jeg lover at jeg skal leve i 3 mnd til,æresord.

''Jeg blir bare så sliten noen ganger at jeg må "skrike" litt ut min frustrasjon.''

Det er lov å "skrike" litt når behovet er der :)

Skrevet

Tar du ikke Bipolar58 seriøst?

Er det greit at han tar selvmord i morgen?

Forstår ikke....

''Er det greit at han tar selvmord i morgen?

Forstår ikke....''

Jeg synes man skal være forsiktig med å rope ulv uten at ulven er tilstede. Tilsvarende mener jeg man skal være forsiktig med å bruke betegnelsen suicidal såfremt andre betegnelser vil være mer dekkende. Jeg oppfatter det som om Bipolar58 litt vel ofte bruker betegnelsen suicidal uten at jeg egentlig oppfatter det som en egnet betegnelse for hans vansker.

Gjest Matariki
Skrevet

''Er det greit at han tar selvmord i morgen?

Forstår ikke....''

Jeg synes man skal være forsiktig med å rope ulv uten at ulven er tilstede. Tilsvarende mener jeg man skal være forsiktig med å bruke betegnelsen suicidal såfremt andre betegnelser vil være mer dekkende. Jeg oppfatter det som om Bipolar58 litt vel ofte bruker betegnelsen suicidal uten at jeg egentlig oppfatter det som en egnet betegnelse for hans vansker.

Ok. Ja, er iallefall stygt gjort å rope ulv ulv. Tenker på pårørende, en kan bli nervøds av mindre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...