Gå til innhold

Utmattelse, hva har skjedd med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. jeg lurer på hva som er galt med meg. Har siden 9/10 klasse hatt søvnproblemer. nå går jeg 2.året på videregående, og det blir stadig verre. Jeg hadde nesten 20 timer fravær i 10ende klassen. Jeg hadde ofte migrene, kvalmhet, var stadig trøtt og utslitt. Spilte fotball i flere år, men det å spille ble helt sykt vanskelig. Jeg følte at jeg skulle kaste opp eller besvime hver trening eller hver kamp, jeg ble lei meg når jeg kom hjem etter kamp fordi jeg følte meg så elendig på banen. Jeg var kjent for å være en av de beste på laget, men formen var helt ute å kjørte. Dro til legen å fikk påvist luftveibetennelse. Jeg ble lei å slutta. klarte verken å trene normalt eller starte på fotball igjen. Jeg hadde ofte uutholdige magesmerter rundt mensenperioden, og startet derfor på piller for å roe ned. Nå funker det ikke lengre og jeg hopper alltid over, for å ikke få mer fravær på skolen. Har allerede 10 dager fravær, i fjor hadde jeg 14 dager og mange timer. men jeg er bare halvveis enda, men ting blir ikke bedre. har skaffa migrenemedisin osv, men søvnproblemene er der enda. En kveld la jeg meg kl 9 og sovna ikke før 2-3 tiden. En annen kveld sovna jeg ikke før 5, og skulle opp kl 6 på skolen. dette klarte jeg ikke. Jeg føler en stadig utmattelse. på vei til skolen er jeg trøtt og dupper av noen sekunder, det samme på tur hjem. Jeg orker ikke å lage mat (bor på hybel) og ender opp på sofan med pledd. Ofte våkner jeg med utrolig svette, eller at jeg fryser. varierer veldig. Virker som om søvnen noen ganger har overtaket. Jeg kan bestemme meg for å dra på treningssenter, men om jeg dupper av i 10-15 min, så har jeg ikke sjaangs til å dra meg opp. kan bli liggende å se på tv eller halvsove resten av kvelden. Jeg gruer meg til å stå opp hver morgen pga utmattelsen, lurer alltid på om jeg klarer å stå opp eller ikke. Ofte går jeg rundt å brekker meg, og føler meg svimmel og tung i hodet. ikke hodepine, men en mild hodepine hele tiden. Jeg føler meg halvveis senil også, glemmer fort hva jeg skulle gjøre til enhver tid, blir fort sint/irritert/lei meg av små bagateller eller andre ting. Dette er selv om jeg ikke sover midt på dagen at jeg føler meg utmattet. regnet ut at jeg får maks 4 timer søvn hver natt. Jeg savner å være god i fotball, generelt god i all idrett og være medlem av et lag. Har vært til legen to ganger, men får aldri noe spesielt svar. sist fikk jeg bare migrenetabletter, og har ikke fått svar på verken blodprøve eller urinprøve så jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Klarer aldri å lese til prøver, sovner etter max to sider i boka og husker aldri hva jeg leste. hvorfor har jeg blitt sånn?.. :(

Skrevet

Få sjekket stoffskiftet ditt og krev blodprøver. Du skal da ikke hangle rundt som dette her. Bytt lege om nødvendig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...