Gå til innhold

ZypAdhera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD, Diagnose; BIP1. Jeg bruker nå ZypAdhera injeksjon 300 mg. hver fjerde uke/skal tilsvare 10 mg. dgl. for å hindre ny mani. Jeg har hatt to manier i løpet av ca. fem år. Den siste varte i månedsvis, i varierende grad, fra ifjor høst til i sommer. Jeg ble først behandlet med Seroquel og Orfiril lenge og det hjalp i begrenset grad. Det var først når jeg fikk Zypadhera at jeg ble frisk. Det var Zyprexa tabletter som hjalp raskt på min første mani også. Det jeg lurer på er hvor lenge du synes jeg skal fortsette med sprøyter før jeg går over til Zyprexa i tablettform. Har tatt sprøytene siden april/mai i år. Jeg er selv redd for at jeg skal slurve med tablettene, men jeg forstår det dithen at tabletter er å foretrekke hvis mulig. Hvorfor? Jeg er litt redd for overdosering med sprøytene etter å ha lest på felleskatalogen. Skal ta serumsspeil neste gang jeg skal til min psykiater. Har lest at injeksjonene er i kroppen 6-8 mnd. etter siste injeksjon. Hvordan skal man forsvarlig gå over til 10 mg. i tablettform da. Hva slags overgang når man har mye i kroppen allerede? Vil ikke bli forgiftet. Jeg valgte å slutte i sommer med Orfiril 1000mg + 1500mg dgl. da Zypadhera holder meg frisk alene. Hva anbefaler du ift. Zypadhera vs. Zyprexa for å best og tryggest forhindre tilbakefall? Mvh,

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler alle som har muligheten til å velge mellom sprøyte (depot) og tablett å velge sprøyte - uten tidsbegrensning. Det gir en langt bedre og sikrere virkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...