Gå til innhold

Julegavedilemma.

Anbefalte innlegg

Skrevet

At han får så mange gaver at det blir slitsomt? Jeg tror han satte pris på å få gave i fjor.

Dette ble vanskelig. Kanskje jeg skulle forsette å gi gave, men da får jeg dårlig samvittghet for å være manipulerende. Nei, kanskje jeg ikke skal gi gave. Det blir feil uansett.

''Det blir feil uansett''

??

Neida, ønsk han god jul med et godt smil. Det kan umulig være feil.

Skrevet

Hvorfor skulle han være sjeleglad for å ikke få gave fra alle pasientene?

''Hvorfor skulle han være sjeleglad for å ikke få gave fra alle pasientene?''

Han har sikkert flere hundre pasienter i løpet av ett år.... Hvordan tror du det hadde sett ut hjemme hos ham om alle disse skulle gitt ham en liten ting?!

Skrevet

At han får så mange gaver at det blir slitsomt? Jeg tror han satte pris på å få gave i fjor.

Dette ble vanskelig. Kanskje jeg skulle forsette å gi gave, men da får jeg dårlig samvittghet for å være manipulerende. Nei, kanskje jeg ikke skal gi gave. Det blir feil uansett.

''Dette ble vanskelig. Kanskje jeg skulle forsette å gi gave, men da får jeg dårlig samvittghet for å være manipulerende. Nei, kanskje jeg ikke skal gi gave. Det blir feil uansett.''

Kanskje du skulle ta til deg de rådene du får?

Skrevet

Det høres ut som om han satte pris på gaven i fjor. Det betyr ikke nødvendigvis at han ønsker at du skal gi gave hvert år - og han ville sannsynligvis så avgjort ikke likt at du trodde du måtte gi ham gave for at det ikke skal bli synd på ham.

Skrevet

Det høres ut som om han satte pris på gaven i fjor. Det betyr ikke nødvendigvis at han ønsker at du skal gi gave hvert år - og han ville sannsynligvis så avgjort ikke likt at du trodde du måtte gi ham gave for at det ikke skal bli synd på ham.

'' og han ville sannsynligvis så avgjort ikke likt at du trodde du måtte gi ham gave for at det ikke skal bli synd på han.

''

Det er et poeng.

Jeg vet egentlig ikke om det i realiteten er grunnlag for å synd så synd på han.

Samtidig - hva signaliserer jeg ved å ikke gi gave i år, når jeg gav han noe i fjor?

Skrevet

''Det blir feil uansett''

??

Neida, ønsk han god jul med et godt smil. Det kan umulig være feil.

''Neida, ønsk han god jul med et godt smil.''

Det er et alternativ.

Gjest sosionomen :p
Skrevet

Det er bare så synd på han.

Guri, nå har jeg blitt skikkelig sosionom i hodet. Det er ikke bra.

Slike tanker har lite med sosionomer å gjøre....... Du får heller gå litt i deg selv. ;)

Skrevet

'' og han ville sannsynligvis så avgjort ikke likt at du trodde du måtte gi ham gave for at det ikke skal bli synd på han.

''

Det er et poeng.

Jeg vet egentlig ikke om det i realiteten er grunnlag for å synd så synd på han.

Samtidig - hva signaliserer jeg ved å ikke gi gave i år, når jeg gav han noe i fjor?

''Samtidig - hva signaliserer jeg ved å ikke gi gave i år, når jeg gav han noe i fjor?''

Han tenker ikke på det. Han er profesjonell.

Skrevet

''

Det er et poeng.

Helt ærlig... jeg tror jeg ville følt det litt beklemt å få gave av en klient... iallefall om det skjedde to år på rad... Det eneste riktige du kan gjøre er å droppe tanken på gave i år også! Ikke tenk mer på dette, men ønsk ham god jul med et smil :)

Skrevet

''

Det er et poeng.

''Samtidig - hva signaliserer jeg ved å ikke gi gave i år, når jeg gav han noe i fjor?''

Ingenting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...