Gå til innhold

hvordan takle følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har brukt cipralex i ca 12 år.Jeg har trodd det var nødvendig fordi jeg ble så opp og ned i humøret ellers. Jeg har hatt mye problemer med mannen min og jeg lurer på om det er han eller meg det er noe galt med. vi har vært gift i 18 år-er sep. nå. Jeg mener at cipralex gjorde at jeg klarte å fungere med jobb etc,og tåle mye, men i det lange løp ødela for meg fordi det egentlig var riktig å bli frustrert av måten eksmannen min behandlet meg på- og jeg ble enda dårligere å sette grenser. F.eks sa han stadig at alt var min feil når det skjedde et eller annet, jeg får veldig lett dårlig samvittighet. men f.eks vet jeg nå at han underslo penger fra bedriften vi drev sammen, og det er jo fakta. Likevel sier han at han gjorde det for min skyld. Nå tar jeg ikke tabletter -4mnd ca siste gang. Men det er det her med følelser- og også vår eldste datter kan få meg ut av balanse med f.eks stadig hentydninger til hvor dårlig hun hadde det under oppveksten pga jeg var bare opptatt av jobb. Hun har vært på psykriatisk avd ca 1år. Jeg greier nå ikke så godt å skjule følelser, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre når jeg blir så satt ut av småkritikk. Jeg ser på meg selv i ettertid som en mor som gjorde veldig feil ved å prioritere jobb så mye- og tåle så mye kjeft som det ble hjemme,Pga vi også hadde mindre barn, ble det lite oppfølging av henne og som sagt -det var mye kjefting . men samtidig synes jeg det er så urettferdig fordi jeg gjorde dette nettopp fordi jeg trodde det gagnet familien. Jeg slet meg faktisk helt ut. Jeg har vært mye til fam rådgivning og også til private terapauter, mest for å høre synet deres på hva som er riktig og galt, for å klare å ta beslutninger. Jeg føler at både far og nå datter er opptatt av å ramme mine dårlige sider-og da blir jeg helt nedfor. Er det noe annet enn tabletter jeg kan bruke for å takle kritikk bedre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...