Gå til innhold

Haster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en vond natt med kroppslige smerter, særlig i nakken og ene skuldra tok jeg 2 paracet i går kveld. Utpå natta 1/2 Imovane og tidlig i morges 1/2 Imovane til for å få sovet et par timer til.

Er i veldig dårlig form nå og det verker både her og der (fibromyalgien regner jeg med). MEN, nakke/skuldersmertene er verst. Tok 1 1/2 Sobril for en time siden for å få slappe av. Kan jeg også ta en Voltaren? Er det jeg lurer på nå. Vet ikke helt om det er bra denne blandingen.

Jeg har hatt tidligere slimposebetennelse i skuldra og synes jeg kjenner igjen smertene slik denne betennelsen begynte så mulig det er det som er i gang igjen. Da fikk jeg Voltaren og skulle ta Paracet i tillegg og ble mye bedre etter et par dager. Har igjen noen Voltaren.

Takk for innspill herfra.

Skrevet

Så kjipt å slite med smerter og verking i kroppen. Håper det gir seg snart og at du får deg noen timer på øyet.

Når jeg selv er usikker på miksen av medikamenter pleier jeg å gå inn på

interaksjoner.no

Der skiver jeg opp medikamentnavnene med space i mellom. Da får jeg opp opplysninger om medikamentene går sammen eller ei.

God bedring!

Skrevet

Så kjipt å slite med smerter og verking i kroppen. Håper det gir seg snart og at du får deg noen timer på øyet.

interaksjoner.no

Der skiver jeg opp medikamentnavnene med space i mellom. Da får jeg opp opplysninger om medikamentene går sammen eller ei.

God bedring!

Hørt om Lyrica ? Les om det på nettet du.....god bedring.

Skrevet

interaksjoner.no

God bedring!

Takk for svar.

Skal prøve det, skrive space i mellom midisinene altså?

Får prøve om event. Voltaren hjelper ellers blir det lege sendest i morgen, før det setter seg ordentlig.

Skrevet

Hørt om Lyrica ? Les om det på nettet du.....god bedring.

Hørt om dem, men har ikke dem i hus.

Skrevet

interaksjoner.no

God bedring!

Fant det ikke jeg, bibben. Har du en link?

Skrevet

Jeg er ikke bibben, men her er en link:

http://interaksjoner.no/Analyser.asp?PreparatNavn=imovane+paracet+sobril+voltaren&submit1=Analyser

Ser ut til at miksen er OK, god bedring :)

Tusen takk for svar, da slipper jeg å ringe apotek eller legevakt å spørre. Da prøver jeg Voltaren og ser om det gir seg litt, skulle bruke paracet i tillegg sist husker jeg, så det går i hvertfall bra, var mere usikker på Sobril og Imovane.

Kan jo hende jeg blir bedre bare de smertene i skulder/nakke gir seg litt. Ble mye verre sist så derfor vil jeg starte med Voltaren og prøve. Har igjen fra to år siden da jeg gikk så det ble skikkelig ille, men god effekt av Voltaren.Virker smertene sitter mere opp mot nakken denne gang, men muskulært er det nok.

Takk for godbedringhilsen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har aldri sett at en slik coctail av ulike medikamenter tatt "ved behov" har hjulpet noen.

Ta kantakt med fastlegen og få et stabilt medikamentregime som du skal bruke fast.

Skrevet

Jeg har aldri sett at en slik coctail av ulike medikamenter tatt "ved behov" har hjulpet noen.

Ta kantakt med fastlegen og få et stabilt medikamentregime som du skal bruke fast.

Takk for svar, NHD.

Enig i det, men i dag er det smertestillende for en påbegynnende betennelse, jeg merker de samme smertene som ved slimposebetennelse i skuldra jeg hadde for to år siden. Har time hos fastlegen, men ikke før om 11 dager, tar sin tid å få time. Den timen er for nettopp som du skriver, finne noen medisiner som kan gi meg effekt for min uro og angst noe som virker vanskelig, har prøvd så mye.

Vil jo helst ikke ta Voltaren uten at legen samtykker, men siden jeg kjenner igjen type smerter og fikk Voltaren på Volvat sist så kan det vel ikke være farlig å ta 2-3 Voltaren i dag, men da holder jeg meg unna de andre medisinene.

Skrevet

Takk for svar, NHD.

Enig i det, men i dag er det smertestillende for en påbegynnende betennelse, jeg merker de samme smertene som ved slimposebetennelse i skuldra jeg hadde for to år siden. Har time hos fastlegen, men ikke før om 11 dager, tar sin tid å få time. Den timen er for nettopp som du skriver, finne noen medisiner som kan gi meg effekt for min uro og angst noe som virker vanskelig, har prøvd så mye.

Vil jo helst ikke ta Voltaren uten at legen samtykker, men siden jeg kjenner igjen type smerter og fikk Voltaren på Volvat sist så kan det vel ikke være farlig å ta 2-3 Voltaren i dag, men da holder jeg meg unna de andre medisinene.

Litt på siden av svaret ditt, men: Gjør du noe for å forebygge slimposebetennelse?

Har selv hatt slik betennelse både i skulder og hofte, og min erfaring er at de bare kommer tilbake om man ikke gjør noe med årsaken. Jeg gikk til naprapat som hjalp meg å finne egnede øvelser, som jeg har gjor nærmest daglig. Har siden ikke hatt betennelser, og regner det for et tilbakelagt kapittel.

Skrevet

Litt på siden av svaret ditt, men: Gjør du noe for å forebygge slimposebetennelse?

Har selv hatt slik betennelse både i skulder og hofte, og min erfaring er at de bare kommer tilbake om man ikke gjør noe med årsaken. Jeg gikk til naprapat som hjalp meg å finne egnede øvelser, som jeg har gjor nærmest daglig. Har siden ikke hatt betennelser, og regner det for et tilbakelagt kapittel.

Nei, ikke gjort noe for å forebygge. Hadde det som sagt for to år siden, fikk det påvist av lege. Et par år før det også de samme smertene, men var ikke hos legen da.

Skal ta til meg tipset ditt, tusen takk.

Kan man ha slimposebetennelse mere mot nakken enn i selve skuldra også? Mener sist at det satt mere i skuldra og armen, klarte kun såvidt å løfte armen ut til siden, nå er det mere smerter mot nakken, den ene siden av nakken.

Skrevet

Nei, ikke gjort noe for å forebygge. Hadde det som sagt for to år siden, fikk det påvist av lege. Et par år før det også de samme smertene, men var ikke hos legen da.

Skal ta til meg tipset ditt, tusen takk.

Kan man ha slimposebetennelse mere mot nakken enn i selve skuldra også? Mener sist at det satt mere i skuldra og armen, klarte kun såvidt å løfte armen ut til siden, nå er det mere smerter mot nakken, den ene siden av nakken.

Vet ikke.

Skrevet

Fant det ikke jeg, bibben. Har du en link?

Har du det bedre? Det håper jeg virkelig at du har.

Sov godt :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...