Giffordsen Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Jeg fatter ikke hva psykiaterene har tenkt. Det verste er at nå vil han antagelig være ute etter få år. Han får antipsykotisk medisin også blir han frisk. 0 Siter
megler Smekk Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 ''Det verste er at nå vil han antagelig være ute etter få år. '' Det tviler jeg på. 0 Siter
Gjest wowh Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Kom ikke som noen bombe akkurat. Jeg hadde blitt mere skremt om en som var tilregnelig hadde utført disse grusomme handlingene. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Nå kan jeg gå ut med min vurdering. Jeg er helt enig med de sakkyndige. 0 Siter
Giffordsen Skrevet 29. november 2011 Forfatter Skrevet 29. november 2011 ''Det verste er at nå vil han antagelig være ute etter få år. '' Det tviler jeg på. Når en blir sett på som å være strafferettslig utilregnelig prøves gjentakelsesfare vært 3 år. Dette innebærer at hvis Breivik får behandling og psykiaterene vurderer han som frisk så vil han antagelig slippe ut. Trikkedrapsmannen slapp ut etter bare 3 år tror jeg. Nå er jo dette en veldig spessiell sak da så vi får se hva som skjer. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Nå kan jeg gå ut med min vurdering. Jeg er helt enig med de sakkyndige. Tosk. Du er junkie på deg selv. Det er min vurdering. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Nå kan jeg gå ut med min vurdering. Jeg er helt enig med de sakkyndige. Kan du utdype dette litt? Jeg tenker at mange med meg har litt vanskelig for å forstå hvordan han kan regnes som "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" når dette er en handling som er planlagt gjennom så mange år...? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Kan du utdype dette litt? Jeg tenker at mange med meg har litt vanskelig for å forstå hvordan han kan regnes som "sinnsyk i gjerningsøyeblikket" når dette er en handling som er planlagt gjennom så mange år...? Den er planlagt som en følge av hans mangeårige psykose. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Tosk. Du er junkie på deg selv. Det er min vurdering. Sokkene skal du ha på bena. 0 Siter
nitty-gritty Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Jeg synes dette er udelt positivt. 0 Siter
Axcia Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Sokkene skal du ha på bena. *hehe* :-) 0 Siter
Giffordsen Skrevet 29. november 2011 Forfatter Skrevet 29. november 2011 Den er planlagt som en følge av hans mangeårige psykose. Er ikke alltid så lett å skille ideologi og vrangforestillinger.Hva med al-qaida terrorister og lignende. Kan ikke se at Breivik skiller seg så fra disse. 0 Siter
Gjest alvende Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Nå kan jeg gå ut med min vurdering. Jeg er helt enig med de sakkyndige. Jeg må si jeg er glad du ikke har falt for fristelsen å komme med dine tanker om det før rapporten kom i dag. Det har vært nok av eksperter som har fjerndiagnostisert i media. 0 Siter
Gjest ikke så rart Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Høres ut som en riktig vurdering. De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Høres ut som en riktig vurdering. De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-) ''De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-)'' Det var min første tanke også, etter å ha sett litt av pressekonferansen. Ting som ble sagt der, tyder jo på at han er fullstendig og vanvittig skrudd. 0 Siter
Gjest ikke så rart Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Er ikke alltid så lett å skille ideologi og vrangforestillinger.Hva med al-qaida terrorister og lignende. Kan ikke se at Breivik skiller seg så fra disse. De tilhører en massepsykose, han står alene. Stor forskjell. 0 Siter
Gjest Nickløsheletida Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Høres ut som en riktig vurdering. De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-) ''De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-)'' Det tenkte jeg også. Dette er nok det verste som kunne skjedd for han. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 Den er planlagt som en følge av hans mangeårige psykose. Har du opplevd noe liknende før i din karriere? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 ''De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-)'' Det tenkte jeg også. Dette er nok det verste som kunne skjedd for han. Det lyder bra i mine ører også :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. november 2011 Skrevet 29. november 2011 ''De som er opptatt av at han skal få sin straff, kan trøste seg med at dette av ABB nok oppfattes til å være verst tenkelige straff :-)'' Det tenkte jeg også. Dette er nok det verste som kunne skjedd for han. ''Det tenkte jeg også. Dette er nok det verste som kunne skjedd for han'' Tenkte også slik, men på den annen side anerkjenner han sikkert ikke rettspsykiaterne og diagnosen, og vil fortsette å leve i sin boble. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.