Gjest togli Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 For min del er det et under at noen kan ha trodd at denne mannen er frisk?? Ingen som er ved sine normale fulle fem ville greid å gjøre det han har gjort.... - og det er jeg glad for! For Breivik selv er det nok grusomt å få beskjed om at han er psyk - og sånn sett en fin straff Jeg tror neppe han blir satt fri etter noen år... og skulle han bli det, så blir han fritt vilt.... 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 For min del er det et under at noen kan ha trodd at denne mannen er frisk?? Ingen som er ved sine normale fulle fem ville greid å gjøre det han har gjort.... - og det er jeg glad for! For Breivik selv er det nok grusomt å få beskjed om at han er psyk - og sånn sett en fin straff Jeg tror neppe han blir satt fri etter noen år... og skulle han bli det, så blir han fritt vilt.... ''Jeg tror neppe han blir satt fri etter noen år'' Så på tv at de blir satt fri etter 10 år.. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Nei, det er ikke mulig. Medisiner må til. Er det noen som _ikke_ blir frisk av medisiner? 0 Siter
....AV Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 ''Jeg tror neppe han blir satt fri etter noen år'' Så på tv at de blir satt fri etter 10 år.. ''Så på tv at de blir satt fri etter 10 år..'' Er du sikker på at det var det de sa? Det jeg hørte på radioen i dag, er at i løpet av de 10 årene som loven har vart, har i underkant av 40 personer blitt satt fri etter å ha blitt dømt til tvungent psykisk helsevern. I artikkelen her står det at det er 36 av 110. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/36-farlige-pasienter-satt-fri-6710213.html Så vidt jeg har forstått skal det vurderes hvert 3. år om de fortsatt utgjør en fare, det er ingen automatikk i at de blir satt fri på et tidspunkt. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 ''Så på tv at de blir satt fri etter 10 år..'' Er du sikker på at det var det de sa? Det jeg hørte på radioen i dag, er at i løpet av de 10 årene som loven har vart, har i underkant av 40 personer blitt satt fri etter å ha blitt dømt til tvungent psykisk helsevern. I artikkelen her står det at det er 36 av 110. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/36-farlige-pasienter-satt-fri-6710213.html Så vidt jeg har forstått skal det vurderes hvert 3. år om de fortsatt utgjør en fare, det er ingen automatikk i at de blir satt fri på et tidspunkt. Ja, men jeg ble litt i tvil nå - så jeg skal dobbeltsjekke det 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 ''Så på tv at de blir satt fri etter 10 år..'' Er du sikker på at det var det de sa? Det jeg hørte på radioen i dag, er at i løpet av de 10 årene som loven har vart, har i underkant av 40 personer blitt satt fri etter å ha blitt dømt til tvungent psykisk helsevern. I artikkelen her står det at det er 36 av 110. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/36-farlige-pasienter-satt-fri-6710213.html Så vidt jeg har forstått skal det vurderes hvert 3. år om de fortsatt utgjør en fare, det er ingen automatikk i at de blir satt fri på et tidspunkt. Du har forstatt det riktig. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Hva tror du skjer om han slippes fri, da? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Hva tror du skjer om han slippes fri, da? Det avhenger av den behandling han får og når han slippes fri. Før en evt opphevelse av tvungent vern, vil det gjøres grundige evalueringer. Jeg tror han vil bli svært ufarlig etter noe tid. 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Du har forstatt det riktig. Til og med gubben min mener han hørte dette på tv i dag. Det var på god morgen norge, og det var en psykologspesialist som sa det... 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Det avhenger av den behandling han får og når han slippes fri. Før en evt opphevelse av tvungent vern, vil det gjøres grundige evalueringer. Jeg tror han vil bli svært ufarlig etter noe tid. Jeg tenkte mer retorisk enn som så. Hvis han havnet på gata i dag. Hva trur du ville skje? 0 Siter
Gjest ambrose Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 For min del er det et under at noen kan ha trodd at denne mannen er frisk?? Ingen som er ved sine normale fulle fem ville greid å gjøre det han har gjort.... - og det er jeg glad for! For Breivik selv er det nok grusomt å få beskjed om at han er psyk - og sånn sett en fin straff Jeg tror neppe han blir satt fri etter noen år... og skulle han bli det, så blir han fritt vilt.... Beklager, det jeg mener å ha hørt må ha vært feil.. Se svaret til AV 0 Siter
Gjest Mr. Remlow Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Jeg er helt enig med deg. Disse psykiaterene har helt sikkert rett i diagnosen(e) de har stilt. Men at det skal være formildende omstendigheter....Fy faen! Det er et slag i ansiktet, og vel så det, til alle de overlevende og etterlatte etter Utøya. Jeg blåser i hva slags diagnoser han har. Han skal ALDRI mer ut i verden blandt folk igjen! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 ''Jeg tror neppe han blir satt fri etter noen år'' Så på tv at de blir satt fri etter 10 år.. "De"? Hvem er "de"? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 30. november 2011 Skrevet 30. november 2011 Beklager, det jeg mener å ha hørt må ha vært feil.. Se svaret til AV Ah...så den etterpå 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.