Gå til innhold

Blir jeg "forgiftet" av medisinene jeg bruker?

Anbefalte innlegg

Gjest nickenicket
Skrevet

Hei. Jeg lurer på om man kan få alvorlige problemer med lever eller nyrer når man bruker trilafon over lang tid? Urinen min har vært mørkebrun veldig lenge. Jeg blir "skremt" av hvordan den ser ut. Jeg drikker like mye som jeg alltid har gjort.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du blir ikke forgiftet.

Om du bekymrer deg for dette, er det en enkel sak å få sjekket lever og nyrefunksjon ved hjelp av enkle blodprøver.

Gjest nickenicket
Skrevet

Du blir ikke forgiftet.

Om du bekymrer deg for dette, er det en enkel sak å få sjekket lever og nyrefunksjon ved hjelp av enkle blodprøver.

Takk, jeg skal få sjekket det. Får ikke time hos legen før om 14 dager. Sist jeg tok urinprøve var det blod der. Jeg vet jeg er raskt ute med å legge skylden på medisinene når noe feiler meg. Greier liksom ikke legge fra meg tanken på at det er de som har skylden. Kan urinen bli så mørkebrun om den inneholder blod? Jeg har vondt i v. side også innimellom.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk, jeg skal få sjekket det. Får ikke time hos legen før om 14 dager. Sist jeg tok urinprøve var det blod der. Jeg vet jeg er raskt ute med å legge skylden på medisinene når noe feiler meg. Greier liksom ikke legge fra meg tanken på at det er de som har skylden. Kan urinen bli så mørkebrun om den inneholder blod? Jeg har vondt i v. side også innimellom.

Svarer ikke helt på ditt spørsmål, men....

Du kan jo få tatt blodprøver og urinprøve uten time hos legen. Da er svarene klare når du har time.

Gjest nickenicket
Skrevet

Svarer ikke helt på ditt spørsmål, men....

Du kan jo få tatt blodprøver og urinprøve uten time hos legen. Da er svarene klare når du har time.

Slik vil ikke fastlegen min ha det. Han forlanger at pasientene kommer på time før han evt rekvirerer blodprøver. Så jeg har nok ingen mulighet for å gå utenom dette dessverre.

Sarah Elizabeth
Skrevet

Slik vil ikke fastlegen min ha det. Han forlanger at pasientene kommer på time før han evt rekvirerer blodprøver. Så jeg har nok ingen mulighet for å gå utenom dette dessverre.

Og jeg hadde forlangt å få levere en urinprøve i det minste.

Gjest trilletur
Skrevet

Kanskje du skulle begynne å se seg selv mer som "kunde" enn "pasient" i forhold til din lege? Ring og si at du øsker å ta prøver før du kommer fordi det passer deg best. For ham er jobben den samme.

Gjest Hulderen
Skrevet

Sånn gjør min lege det også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...