Gå til innhold

Angst hos barn

Gjest Mor til gutt og katt

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til gutt og katt
Skrevet

Jeg har en sønn på 8 år som er svært redd for dyr, spesielt katter og hunder. Han ønsker ikke å gå alene, eller sammen med kamarater hjem fra skolen, da han er redd for å møte dyr. Vi ser at redselen hemmer hans sosiale liv. Møter han hunder eller katter får han helt panikk og løper skrikende vekk eller klamrer seg til en voksen dersom han ikke har mulighet til å komme seg vekk. Han fungerer stort sett greit i andre settinger hvor det er dyrefritt. Vi har selv en katt som er litt vill og har angrepet ham noen ganger. Det gjør den ved å hoppe i bena og bite, dette er ikke vondt, men oppleves som skremmende. Vi tolker det som om det er dette som har utløst angsten. Sønnen min vil absolutt IKKE kvitte seg med katten, han koser litt med den når den ligger inne og sover. Når katten ikke sover i ro i sengen, stenger vi den ute i gangen. Sønnen min er redd den når den er ute, skal han ut og leke, stenger vi katten inne. Vi er usikker på hva vi skal gjøre, kvitte oss med katten? Kontakte helsesøster på skolen for å få hjelp med fobien? Er redd dette skal hemme ham for mye og at angsten kan utvikle seg til andre områder. Legger til at hverken jeg eller mannen min er redd for dyr.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nevrotika
Skrevet

Vil han selv bli kvitt det da? Vet av erfaring at å bli tatt med til psykologer uten å ville det selv som barn kan gjøre ting verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...