Gå til innhold

Får ikke sove. Er 16 år og har slitt med dette i 2 - 3, minst.

Anbefalte innlegg

Gjest hybelboer
Skrevet

Hei, Nils! Jeg er en 16 år gammel gutt som i de siste 2 - 3 årene slitt med å ikke få sove. Jeg kan huske at før dette begynte, og da jeg la meg tidligere, kunne jeg også ligge å vri meg en time eller to før jeg fikk sove, men i de siste årene har dette forverret seg. Det siste året har jeg opplevd at det har blitt mye verre, og de siste 3 månedene sover jeg nesten bare annenhver natt. Jeg legger mer mellom kl. 22 og 24.00, men jeg opplever å ikke sovne før 3 - 4-tiden, og da vokner jeg ikke i rett tid for skolen. For å ikke få for mange anmerkninger for forseintkomminger sover jeg nesten bare annenhver natt sånn at de nettene jeg skal sove så sovner jeg kjapt. En forleden dag opplevde jeg å komme hjem fra skolen etter en slitsom skoledag hvor jeg, tross alt ingen søvn natten før, faktisk klarer å prestere og komme hjem for så å sove 16 timer i strekk (voknet 1 gang for å ta av mæ ytterklær, 1 gang for å ta av mæ dagligdagse klær og 1 gang for å få i meg noe å drikk før jeg sov videre). Jeg voknet igjen morgenen etterpå i rett tid og følte med for første gang uthvilt. Den følelsen varte ikke lenge ut over skoledagen, men jeg følte meg ihvertfall uthvilt om morgenen. Er det noe du kan hjelpe meg med? Jeg vil ikke være nødt til å sove annenhver natt for å klare å stå opp i rett tid. Alternativet er å late som om jeg er syk de dagene jeg ser jeg kommer litt for sent for å ikke få anmerkning, men jeg vil ikke ende opp med for mye fravær.

Skrevet

Hei, høres ut som det har det ganske trasig med dette. Jeg tror du bør dra til fastlegen din og fortelle det du fortalte her. Gjør det, så finner de ut av det! Så slipper du å gå som du gjør nå, det holder ikke i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...